اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دمای تهران به 38 درجه می‌رسد/ تابستان امسال گرمتر از پارسال



افزایش دمای تهران,افزایش دمای هوای تهران درتابستان 92

دمای تهران به 38 درجه می‌رسد/ تابستان امسال گرمتر از پارسال

وی با بیان اینکه در جنوب شرق کشور شاهد پدیده بارندگی خواهیم بود، بیان داشت: در شمال سیستان‌و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی طی 3روز آینده وزش باد رخ می‌دهد.کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه تابستان سال جاری نسبت به شرایط عادی نیم تا 1.5درجه گرمتر خواهد شد، گفت: دمای هوای تهران طی 2 روز آینده به 38درجه سانتی گراد می‌رسد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در کل کشور، اظهارداشت: دمای هوا در تهران نیز با روندی افزایشی همراه است به طوریکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران طی 2روز آینده به 38درجه سانتی‌گراد برسد.

کارشناس ارشد هواشناسی افزود: تا نیمه هفته آینده شاهد روند افزایشی دمای هوا در کل کشور خواهیم بود به طوری‌که می‌توان گفت که پدیده جوی ملموس طی کشور تا اوایل هفته آتی افزایش دمای هوا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جنوب شرق کشور شاهد پدیده بارندگی خواهیم بود، بیان داشت: در شمال سیستان‌و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی طی 3روز آینده وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی، پدیده‌های جوی مزبور طی 3 روز آینده در نقاط مختلف کشور رخ خواهد داد.

اصغری ادامه داد: طی 3 روز آینده سواحل استان بوشهر  نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه به پیش‌بینی فصلی برای تابستان امسال پرداخت و بیان داشت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حاکی از آن است که تابستان سال جاری نیم تا 1.5درجه سانتی‌گراد نسبت به شرایط عادی گرمتر می‌شود.

اصغری اضافه کرد: این درحالی است که در تابستان امسال بارندگی قابل توجهی در کشور نخواهیم داشت با این حال مقدار بارش باران نسبت به شرایط عادی نرمال پیش‌بینی می‌شود./فارس

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تابستان پارسال چگونه گذشت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت/ دمای تهران به 41 درجه می‌رسد



افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت

افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت/ دمای تهران به 41 درجه می‌رسد

مدیر کل محیط زیست استان تهران از افزایش ریزگردها در پایتخت خبر داد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: ‌غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران افزایش یافته و اندازه‌گیری‌های ایستگاه‌های سنجش نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با افزایش نسبت به روز گذشته به 114 رسیده است.

 

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در این خصوص با اشاره به اندازه‌گیری‌های انجام شده به ایسنا گفت: گرد و غبار فعلی تهران گرد و غبار محلی بوده و با توجه به افزایش دما در تهران و استقرار جوی آرام در پایتخت پیش بینی می‌کنیم غلظت این آلاینده تا پایان هفته افزایش داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد جو اکثر مناطق کشور تا پایان هفته آرام است گفت: در عین حال روند افزایش دما همچنان تا روز جمعه در تمام مناطق کشور ادامه دارد که بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم دمای تهران تا روز جمعه به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که به تناسب دمای هوا در سایر استان‌ها نیز افزایش یافته و پیش بینی می‌کنیم دمای اهواز از مرز 50 درجه بگذرد.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بدین ترتیب ایرانی‌ها گرمترین هفته امسال را تجربه خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه اندازه‌گیری حداقل و حداکثر دما گفت: اندازه‌گیری‌های دمایی بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته و در ارتفاعی مشخص و در سایه انجام می‌شود./ایسنا