اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دمایی که کولر گازی هم جواب نمی دهد!


در شهرستان دهلران به علت گرمای شدید حتی دو کولر گازی هم جوابگوی خانواده ها نیست و بیشتر مردم به علت تنگدستی و عدم توان خرید کولر گازی و پرداخت قبض برق با بیماریهای مختلفی از جمله گرمازدگی و سالک مواجه می شود. دمای هوا در شهرستان دهلران این روزها به اوج خود رسیده است از یک طرف گرمای 50 درجه و از طرفی دیگر گرد و غبار غلیظ مردم را می آزارد.


مردم شهرستان دهلران که در فصل تابستان گرمای بالای 50 درجه را تحمل می کنند به دلیل نیاز به وسایل سرمایشی همچون کولرهای گازی خواستار پایین آوردن تعرفه برق شهرستان شدند.

دمای هوا در شهرستان دهلران این روزها به اوج خود رسیده است از یک طرف گرمای 50 درجه و از طرفی دیگر گرد و غبار غلیظ مردم را می آزارد.

در شهرستان دهلران به علت گرمای شدید حتی دو کولر گازی هم جوابگوی خانواده ها نیست و بیشتر مردم به علت تنگدستی و عدم توان خرید کولر گازی و پرداخت قبض برق با بیماریهای مختلفی از جمله گرمازدگی و سالک مواجه می شود.

یکی از موارد و خواسته های مردم شهرستان دهلران پایین آوردن تعرفه های برق در این شهرستان با توجه به گرمسیری بودن و نیاز شدید مردم به استفاده از کولر گازی است.

هم اکنون بسیاری از مردم شهرستان دهلران که از کولر گازی استفاده می کنند با قبض های رقم بالای برق مواجه می شوند که این امر باعث ناراحتی بیشتر مردم شده است.

البته در این بین کشاورزان شهرستان که برای چاه های کشاورزی خود از برق استفاده می کنند نیز با مشکل مواجه شده اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس در این ارتباط به رایزنی های انجام گرفته با سازمان هواشناسی و وزارت نیرو پرداخت و گفت: سازمان هواشناسی گرمای بالای دهلران را تایید کرده است و امیدواریم وزارت نیرو همکاری لازم را برای پائین آوردن تعرفه برق بعمل آورد و شاهد کاهش هزینه برق برای چاههای کشاورزی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
کولر گازی الجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون اول رئیس‌ جمهور:عده‌ای زیر کولر گازی از مدیریت صحبت می‌کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون اول رئیس‌ جمهور:عده‌ای زیر کولر گازی از مدیریت صحبت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس ‌جمهور با انتقاد از عده‌ای که زیر کولرهای گازی نشسته و دم از مدیریت صحیح می‌زنند، گفت: کجای دنیا این مدیریت است، انصاف داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی دوشنبه شب در حاشیه جلسه کارگروه ویژه رسیدگی به مناطق زلزله‌زده در استانداری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا سال 84 تنها 81 ‌هزار باب مساکن روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شده بود.

آغاز کار مقاوم‌سازی 1.8 میلیون واحد مسکونی روستایی

وی افزود: از سال 84 تا 91 (در دولت نهم و دهم) کارهای مقاوم‌سازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده و تا امروز 360 هزار واحد مسکونی کار مقاوم‌سازی آنان به اتمام رسیده است.

رحیمی افزود: همچنین در سال ‌جاری نیز کارهای مقاوم‌سازی 300 هزار واحد دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در سال آخر دولت نیز 200 هزار واحد دیگر کارهای مقاوم‌سازی مساکن روستایی به پایان خواهد رسید.

رحیمی با انتقاد از عده‌ای که زیر کولرهای گازی نشسته و دم از مدیریت صحیح می‌زنند، گفت: کجای دنیا این مدیریت است، انصاف داشته باشید.

وی با اشاره به زلزله‌های کشور ترکیه و ایتالیا در سال گذشته گفت: این کشورها بعد از ماه‌ها هم نتوانستند نیازهای زلزله‌زدگان را تامین کنند.

رحیمی ادامه داد: در روزهای ابتدایی زلزله آذربایجان مردم ناراضی از خدمات و امداد بودند اما در دومین روز امداد زلزله‌‌زده‌ها هستیم، طبیعی است در ساعات اولیه مشکلاتی می‌شود اما الحمدالله با تلاش مسئولان بیشتر مشکلات زلزله‌زدگان بعد از 48 ساعت زلزله حل شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به کسانی که به عملکرد سازمان و ارگان‌ها در زلزله آذربایجان انتقاد داشتند نیز گفت: همه کارهایی را که می‌توانستیم انجام داده‌ایم گرچه در شأن مردم عزیز نیست.

وی ادامه داد: دولت از زمان وقوع زلزله در این منطقه دست به کار شده و روز گذشته دو تن از وزرا به منطقه اعزام شدند و جلسه هیئت دولت نیز به رسیدگی به مسائل مناطق زلزله‌زده اختصاص یافت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت از همه دغدغه‌ها و مشکلات مردم آسیب‌دیده و زلزله‌زده اطلاع دارد، تصریح کرد: مردم سه شهرستان زلزله‌زده مصیبت‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند و طبیعی است که قدری عصبی و دل‌نازک شده باشند.

رحیمی در ادامه مردم آسیب‌دیده را به آرامش فراخواند و گفت: دولت خود را خدمتگزار و خادم شما می‌داند و مصمم است تا پیش از آغاز فصل سرما در این استان همه خسارت‌ها را جبران کند.

معاون اول رئیس جمهوری که در راس هیئتی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی خانه‌ها گفت: اگر مقاوم‌سازی به خوبی انجام شود با وقوع زلزله‌هایی از این دست شاهد چنین خرابی‌هایی نخواهیم بود.

رحیمی ادامه داد: نحوه کمک‌رسانی و حمایت از زلزله‌زدگان مهم‌ترین دستور کار جلسه این هفته هیئت دولت بود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: در جلسه هیئت دولت تصمیم گرفته شد کارگروهی ویژه رسیدگی به مناطق زلزله‌زده با تمام اختیارات دولت تشکیل شود تا در آن جلسه درباره مسایل و مشکلات تصمیم‌گیری شود.

وی با یادآوری تقسیم شدن سه گروه از اعضای کارگروه ویژه رسیدگی به مناطق زلزله‌زده برای بازدید از این مناطق گفت: گروه نخست با مسئولیت محمدرضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهوری به شهر زلزله‌زده ورزقان، گروه دوم با مسئولیت بهروز مرادی معاون توسعه و برنامه‌ریزی رئیس جمهوری به شهرستان هریس و گروه سوم با مسئولیت بنده به شهرستان اهر اعزام شد و از نزدیک خسارت‌ها را مشاهده و با مردم منطقه گفت‌و‌گو شد.

رحیمی با بیان اینکه مردم رضایت‌مندی فراوانی از نحوه کمک‌رسانی در روستاها داشتند، افزود: لازم است از استاندار و مسئولان استان آذربایجان شرقی و همچنین جمعیت هلال احمر کشور به واسطه اقدام به موقع خود در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله تشکر ویژه کنم.

* اسکان همه زلزله‌زدگان تا قبل از آغاز فصل زمستان

معاون اول رئیس جمهور از اسکان همه زلزله‌زدگان اهر، ورزقان و هریس تا قبل از آغاز فصل زمستان خبر داد.

وی همچنین در بازدید از مناطق زلزله‌زده اهر تصریح کرد: همه پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان دائمی و ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان فراهم شده و هیچ نگرانی نیست و این امر تا قبل از آغاز فصل زمستان صورت می‌گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هلال ‌احمر زحمت زیادی برای کمک به مردم کشیده است، گفت: البته توقع مردم آنی و فوری است. آسیب‌دیدگان توقع دارند. البته این توقع آنها بجاست چراکه آنها از لحاظ روحی، جسمی و مالی آسیب دیده‌اند و برنامه زندگی‌شان به هم ریخته است.

وی با اشاره به برخی از خواسته‌های مردم زلزله‌زده و آسیب‌دیده و با بیان اینکه این خواسته‌ها حداقلی است و با تاکید بر اهمیت حل این مشکلات به بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: باید به موضوع مقاومت‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشیم./فارس