اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دماسنج بازار سرمایه از 48 هزار واحد گذشت


دماسنج بازار سرمایه امروز در دقایق ابتدایی آغاز معاملات از نیمه 48 هزار واحد عبور کرد تا برای چهارمین روز متوالی از هفته جاری همچنان رشد را تجربه کند.

خبرگزاری فارس: دماسنج بازار سرمایه امروز در دقایق ابتدایی آغاز معاملات از نیمه 48 هزار واحد عبور کرد تا برای چهارمین روز متوالی از هفته جاری همچنان رشد را تجربه کند.

 شاخص کل بورس پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شروع به رشد کرد و از کانال 46 هزار واحدی عبور و با حداقل 2500 واحد رشد هم اکنون از نیمه 48 هزار واحد هم گذشته است.

بر همین اساس، روز گذشته ارزش بازار سهام وارد 230 هزار میلیارد تومان شد و امروز از ابتدای معاملات 1000 میلیارد تومان دیگر بر آن افزوده شده است.

بسیاری از شرکت‌های خودرویی، تجهیزاتی و بانکی روند مثبتی را طی می‌کنند که در این میان ملی صنایع مس ایران 48 واحد، بانک پاسارگاد 42 واحد، بانک پارسیان 15 واحد، بانک ملت 41 واحد بر شاخص کل تأثیر مثبت گذاشتند.

یادآور می‌شود گروه بهمن و بانک اقتصاد نوین نیز روند صعودی را طی کرده و بر شاخص کل تأثیر مثبت گذاشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: روز گذشته با وجود عرضه‌های سنگین دماسنج بازار سرمایه اعداد مثبت را نشان داد و با 515 واحد افزایش وارد کانال 48 هزار واحدی شد.

 هم‌اکنون با توجه به اینکه بازار سرمایه نسبت به اخبار امید‌بخش انتخابات روی خوش نشان داده، تحلیل بازار در شرایط فعلی بیش از گذشته احساس می‌شود تا پارامترهای غیر اقتصادی تاثیر بیشتری نسبت به عوامل تاثیرگذار اقتصادی نداشته باشد.


ویدیو مرتبط :
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی بازار مسکن تا پایان سال/تحویل 300 هزار واحد مسکونی تهرانی‌ها تا خرداد 92



ازار مسکن جان تازه می‌گیرد

پیش‌بینی بازار مسکن تا پایان سال

نگرانی از افزایش قیمت مسکن در ماههای پایانی سال، بیش از دیگر ماه‌های گذشته مشهود است که اعلام رسمی افزایش یا کاهش قیمت تنها از سوی سازمان‌های ذیربط امکانپذیر است اما پیش‌بینی‌های بازار مسکن نشان می‌دهد به دلیل ‌ترس از گران شدن قیمت مسکن در سال آینده، علاوه بر رونق خرید و فروش در سه ماهه پایانی،‌ افزایش قیمت مسکن را به همراه خواهد داشت.

مصطفی قلی خسروی - رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور - در گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد: هرساله همزمان با مناسبت‌هایی همچون ماه‌های رمضان، محرم و صفر، قبل و بعد از ایام نوروز شاهد افزایش یا کاهش قیمت مسکن هستیم که این شرایط ، امسال با پایان ماه صفر و ورود به ماههای پایانی سال مشاهده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد رونق دوباره در بازار مسکن طی ماههای پایانی سال باشیم.

قلی خسروی با اشاره به این گفته قدیمی که " خانه‌ها در زمستان زیر برف می‌روند و دیده نمی‌شوند" اظهار کرد: رکود بازار مسکن در فصل زمستان طبیعی است اما امیدواریم در سه ماهه پایانی سال رونق بیشتری را در بازار مسکن شاهد باشیم.

ثبات بازار مسکن؛ مشروط به ثبات نرخ ارز

و در شرایطی‌که افزایش قیمت‌های خرید و فروش خانه مشاهده می‌شود و برخی متقاضیان مسکن از تعیین قیمت‌های بالا از سوی مالکان گلایه دارند، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور معتقد است: ثبات بازار مسکن مشروط به ثبات نرخ ارز در کشور است و باید توجه داشت که روند افزایش قیمت، طی سال‌ها طبیعی است.

قلی خسروی با بیان افزایش قیمت از سوی برخی مالکان که با اطلاع از قیمت ملک خود، فروش آن را به بهانه افزایش قیمت به تعویق می‌اندازند اظهارکرد: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم‌کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند که خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. 

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل 300 هزار واحد مسکونی تهرانی‌ها تا خرداد 92

وزیر راه و شهرسازی از تحویل 330 هزار واحد مسکونی در حال ساخت استان تهران از جمله شهرهای جدید و شهرستان‌های این استان تا خرداد 92 خبرداد.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: در حالیکه از نیمه دوم سال 90 و همچنین 91 در استان پروژه‌ جدیدی آغاز نکردیم ، در تحویل این 330 هزار واحد مسکونی تا زمان اعلام شده مشکلی دیده نمی‌شود.

وی علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید استان تهران تصریح کرد:علاوه بر شهرهای جدید ،‌ حدود 99 هزار واحد در شهرستان‌های استان تهران در حال ساخت است که زمان‌بندی این واحدها نیز تا نیمه اول سال 92 است.

نیکزاد با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر شهر تهران و البرز بیان کرد: شهر جدید پردیس که ثبت‌نام خود را از مرحله صفر آغاز کرد، با 80 هزار واحد مسکونی، شهر جدید پرند با 95 هزار واحد مسکونی در حال تکمیل است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر جدید اندیشه با 10هزار واحد و شهر جدید هشتگرد با 1000واحد در استان البزر در حال ساخت است که شهر هشتگرد متقاضی تهرانی نیز دارد اما در حوزه استحفاظی استان البزر است.

وی در جریان بازدید از پروژه‌های صفادشت با بیان اینکه در پروژه 12هزار و 600 واحدی صفادشت، در حوزه شهرستان شهریار که اکثر ساختمان‌ها به اتمام رسیده بود گفت: باید مواردی همچون آب، برق،‌ فاضلاب،‌ مدرسه، مسجد، مرکز تجاری،‌ کلانتری و دیوار ساحلی که تبدیل به مکان زندگی برای مردم الحاق شود و همچنین با کمک‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی، برای 12000واحد هنگام تحویل، آب، برق، محوطه، مدرسه، مسجد و کلانتری آماده سازی شود.

تحویل 80 هزار واحد تا پایان سال 91

نیکزاد با بیان برنامه‌های آینده استان تهران گفت: مقرر شده تا در سطح استان ازهفته اول بهمن‌ماه تا پایان اسفندماه به صورت هفته‌ای در مجموع 85 هزار واحد اعم از شهرهای جدید و شهرستان‌های استان افتتاح و در خدمت مردم قرار گیرد.

به گفته وی، کلیه همکارانش در بخش مسکن به صورت هفته‌ای مشکلات پیش روی مسکن را رصد و بررسی می‌کنند به گونه‌ای که قرار است هر سایتی تحویل داده می‌شود، این سایت دارای تاسیسات زیر ساختی اعم از آب ، برق و ... و تاسیسات روبنایی اعم از زیر سازی و روسازی شهری شامل محوطه، روسازی ،‌ اسفالت و جدول و تاسیسات روبنایی همچون مدرسه، کلانتری، مسجد و مرکز تجاری که برای یک مجتمع مسکونی مورد نیاز است،‌ درنظر گرفته شود.

سود 35 درصدی از خرید مسکن ویژه تهران

وزیر راه و شهرسازی که از مسکن ویژه تهران با عنوان "مسکن تهران" یاد کرد، ادامه داد: مسکن ویژه تهران در چند سایت دیگر نیز آماده خواهد شد.

وی افزود: نوع خرید و پرداخت مبلغ خرید مسکن ویژه نیز ساده و براساس یک قرارداد با پیمانکار است که همان مبلغ از مردم گرفته می‌شود و در این شرایط زمین به صورت ملکی است و بالغ بر 30 در صد قیمت زمین از متقاضی اخذ و 70 درصد باقیمانده نیز با پرداخت قسطی کمتر از یک میلیون تومان در ماه پرداخت دریافت می‌شود.

نیکزاد با بیان شرایط خرید مسکن ویژه تهران و الزام شرط داشتنن فرم‌"ج" سبز نشانگر صاحبخانه نبودن متقاضی و استفاده نکردن از یارانه‌ دولت جهت خرید ملک توسط وی یا همسرش، تاکید کرد: خرید مسکن ویژه با این شرایط بین 35 تا 40 درصد نسبت به بازار مسکن تهران سود در بر خواهد داشت./ایسنا