اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دل نوشته مهراب قاسم‌خانی برای ایرانی ها


مهراب قاسم‌خانی دل‌نوشته‌ای را منتشر کرده و در آن از روزگاری نوشته که همه‌ی مردم بدون هیچ پیشداوری همدیگر را دوست داشتند.

خبرآنلاین: مهراب قاسم‌خانی دل‌نوشته‌ای را منتشر کرده و در آن از روزگاری نوشته که همه‌ی مردم بدون هیچ پیشداوری همدیگر را دوست داشتند.

متن نوشته‌‌ی این فیلمنامه نویس که در اینستاگرام منتشر شده بدین شرح است:

یادش به خیر. یه زمان‌هایی بود كه همه اینجا همدیگه رو دوست داشتن. نه جایگاه اجتماعى مهم بود، نه وضعیت مالى، نه اعتقادات و نه قومیت‌ها. همه‌مون داشتیم كنار هم زندگى می‌كردیم و حال می‌كردیم. شوخى می‌كردیم و جوك می‌گفتیم، ولى به هم اطمینان داشتیم چون دوست داشتیم همو. همه قومیت‌ها و لهجه‌ها توى نمایش‌هاى تلویزیونى كنار هم زندگى میكردن و با هم شوخى می‌كردن. رادیو كه كلاً روى لهجه می‌چرخید.

همه مون صبح جمعه با شما رو گوش میكردیم و دوسش داشتیم. شخصیت هاى ترك و لر و شمالى و جنوبى و تهرانى و اصفهانى و شیرازى كنار هم داشتن زندگى میكردن و جوك میگفتن و با هم شوخى میكردن و به هیچ كسى هم برنمی‌خورد. چون می‌دونستیم دوست داریم همو. به هم اطمینان داشتیم. ما و شما نداشتیم. همه‌مون ما بودیم.

بر اساس قومیت دوستامون رو انتخاب نمی‌كردیم. بر اساس قومیت ازدواج نمی‌كردیم. اینجورى تربیت شده بودیم. اینجورى بهمون یاد داده بودن. توى خونمون بود... یادش بخیر. الان دیگه دوست نداریم همو. به هم اطمینان نداریم. مرزبندى می‌كنیم. خودى و غیر خودى داریم. دیگه ما نیستیم.

دیگه دوست و صمیمى نیستیم. شوخى نداریم با هم. بهمون برمی‌خوره. دیگه مدت‌هاست توى تلویزیون و رادیو كنار هم نمی‌شینیم. علیه هم كمپین راه میندازیم. از هم شكایت می‌كنیم.

 به هم فحش می‌دیم. وارد مسابقه‌اى شدیم كه هر كى تنفر بیشترى داشته باشه و بیشتر بهش بربخوره و بلند تر عربده بكشه غیور تره. مطمئنم كه توى این مسابقه هیچ برنده‌اى وجود نداره. آخرش همه‌مون میبازیم... یادش بخیر...


ویدیو مرتبط :
مهراب قاسم خانی و ویدیوی تازه ای از ارغوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشته عاشقانه مهراب قاسم خانی برای همسرش شقایق دهقان



اخبار,اخبار فرهنگی,شقایق دهقان

مهراب قاسم‌ خانی که چند سالی است با شقایق دهقان ازدواج کرده است, متنی زیبا برای همسرش نوشته است.

متن زیبای مهراب قاسم خانی برای شقایق دهقان
مهراب قاسم خانی متولد 1350 می باشد. او چند سالی است که با شقایق دهقان ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر به نام نویان است.


مهراب قاسم خانی متن زیر را برای همسرش شقایق دهقان نوشته است.
***
اولین بارى كه دیدمش تقریباً بیست سالش بود. از چند سال قبلش كار كردن رو شروع كرده بود. براش مهم بود كه روى پاى خودش وایسته.
با این كه دستمزد هاى رادیو و گروه كودك خیلى پایین بود ولى هیچ وقت از باباش پول تو جیبى نگرفت. توى قیطریه بزرگ شده بود ولى پراید قسطیش رو با جمع كردن همون دستمزد هاى كمش خرید.
پرایدى كه شد اولین ماشینمون. از خونه ویلایى پدرى اومد توى زیرزمین چهل مترى. زیرزمینى كه شد اولین خونه مون... از اون روزا ده سال میگذره. هنوز روى پاى خودشه.
پله پله رشد كرد و كمك كرد كه من هم كنارش رشد كنم و پا به پاى من نه، بیشتر از من خرج خانواده رو گردن گرفت. كار كرد، همسرى كرد، دوستى كرد، مادرى كرد و درخشید. امروز نه تولدشه، نه سالگرد ازدواجمونه. ولى همینجورى دلم خواست بهش تبریك بگم این زندگى رو. و بیشتر از اون به خودم تبریك بگم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,شقایق دهقان

 دل نوشته مهراب قاسم خانی برای شقایق دهقان


اخبار فرهنگی و هنری - صفحه شخصی مهراب قاسم خانی