اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل مرگ 2 زائر ایرانی در کربلا


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در یکی از هتل‌های کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد و ۲ زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری فارس: محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: روز گذشته در هتل جنت‌المصطفی در کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد که در آن هتل زائران ایرانی مستقر بودند.

وی ادامه داد: این زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبودند و مرکز پزشکی هلال احمر برای کمک به آنها اعزام شد اما متاسفانه ۲ نفر از این زائران جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز دچار شکستگی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه صدور ویزا در مرز عراق لغو شده است و تنها مهر خروج بر گذرنامه‌ها زده می‌شود انتظار است که مقداری روند خروج زائران روان‌تر شود.

نظافتی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از ایران عازم کربلای معلی شدند و افرادی که می‌خواهند ویزای خود را از شهر محل اقامت خود دریافت کنند تا پایان روز شنبه سایت سازمان حج و زیارت باز است و می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی به زائران توصیه کرد: در مرزها سعه‌صدر داشته باشند چرا که ممکن است ساعت‌ها پشت مرز منتظر بمانند چون در پایانه عراق امکانات به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی تمام زائران باشد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: امکانات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است و تکیه و موکب‌های زیادی راه‌اندازی شده است. تاکنون 45 کامیون آب به مرزها اعزام شده تا زائران بتوانند در شرایط خوبی ساعت‌های انتظار خود را سپری کنند.

نظافتی افزود: با توجه به حجم زیاد متقاضیان پیش‌بینی ما این است که امسال حدود 800 هزار تا یک میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
گوسفند قربانی پیرزن نجفی بر دوش زائر ایرانی تا کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل مرگ 4 زائر ایرانی اربعین در کربلا


4 زائر ایرانی که برای عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) سید و سالار شهیدان، به کربلای معلی عزیمت کرده‌ بودند بر اثر بیماری‌های قبلی فوت کردند.

خبرگزاری تسنیم: 4 زائر ایرانی که برای عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) سید و سالار شهیدان، به کربلای معلی عزیمت کرده‌ بودند بر اثر بیماری‌های قبلی فوت کردند.

محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: فوت این افراد ارتباطی با حوادث تروریستی ندارد و بر اثر بیماری‌ مانند سکته قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر تمامی زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات عراق در سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.
نظافتی با بیان این‌که از عصر امروز، شیب بازگشت زائران به ایران از عصر امروز بیش‌تر می‌شود و شاهد حضور انبوه زائران خواهیم بود؛ از این رو همه دستگاه‌های دولتی در این زمینه همکاری می‌کنند تا زائران با کم‌ترین مشکل به شهرهای خود بازگردند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص اعلام فرمانده قصر شیرین مبنی بر این‌که با توجه به شمار زیاد زائران عتبات عالیات، مرز خسروی از امروز برای بازگشت زوار بازگشایی شد، افزود: مرز خسروی از قبل هم باز بود اما برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

نظافتی از زائران ایرانی خواست برای ورود به کشور یکی از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه را انتخاب کنند.

به گفته مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تا کنون 250 هزار زائر ایرانی که به مناسبت اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی عزیمت کرده بودند، به کشور بازگشته‌اند.