اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل مرگ ناگهانی دانشجوی دانشگاه تهران


در پی درگذشت یک دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران درباره برخی ادعاها توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی درگذشت یک دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران درباره برخی ادعاها توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران با عدم تایید ادعای برخی سایت‌ها مبنی بر خودکشی این دانشجوی دکتری با خوردن سیانور، گفت: هنوز درباره اینکه علت مرگ چه بوده و اگر مرگ خدای ناکرده عمدی باشد و اینکه انگیزه وی چه بود، خبری نداریم و هنوز گزارشی از مراجع ذیربط در این باره ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه این دانشجو فردی منظم و موفق بود، ادامه داد: همچنین وی هیچ پرونده‌ای در مرکز مشاوره نداشت.

وی درباره روز حادثه اظهار کرد: این دانشجو بعد از خروج از اتاق ریاست دانشکده، در صحن دانشکده حقوق و علوم سیاسی تقاضای یک لیوان آب کرده و بعد از لحظاتی بر زمین می‌افتد و برغم تلاش‌های فراوان پرسنل مرکز بهداشت، این دانشجو متاسفانه درگذشت.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران در خاتمه بر پیگیری این پرونده از سوی دانشگاه تاکید کرد.

هیات رئیسه دانشگاه تهران نیز در اطلاعیه‌ای درگذشت این دانشجو را تسلیت گفت.

در متن اطلاعیه آمده است:


«هوالباقی

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأثر و تأسف با خبر شدیم جناب آقای حسین خجسته‌نیا، دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دعوت حق را لبیک گفتند. هیأت رئیسه دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف، این مصیبت را به خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و سلامتی و شکیبائی برای بازماندگان وی را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماید.»


ویدیو مرتبط :
دانشجوی پولی در دانشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل مرگ دانشجوی دانشگاه تهران


چهارشنبه شب هفته گذشته یکی از دانشجویان پسر خوابگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج بر اثر برق گرفتگی در محوطه خوابگاه درگذشت.رئیس پردیس علت وقوع حادثه را قدیمی بودن سیستم سیم کشی عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: چهارشنبه شب هفته گذشته یکی از دانشجویان پسر خوابگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج بر اثر برق گرفتگی در محوطه خوابگاه درگذشت.رئیس پردیس علت وقوع حادثه را قدیمی بودن سیستم سیم کشی عنوان کرد.

دکتر محمد جعفری اعلام کرد: چهارشنبه شب، کوروش صوفیه دانشجوی کارشناسی ارشد دام پردیس کشاورزی و منابع طبیعی پردیس کرج دانشگاه تهران که در حال رفتن به خوابگاه دانشگاه بوده وقتی قصد رد شدن از بین دو تیر چراغ برق داخل محوطه را داشته با سیم مفتولی که بین دو تیرکشیده شده برخورد کرده و با توجه به قدیمی بودن سیم کشی ها، بارندگی شدید و وجود اتصالی دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه فوت کرد.

وی دلیل اصلی وقوع این حادثه را قدیمی بودن سیستم سیم کشی‌ها عنوان کرد و افزود: قدمت این پردیس به 50 الی 60 سال بازمی گردد و سیم کشی ها نیز قدیمی است که منجر به این حادثه شده است.

رئیس پردیس کرج دانشگاه تهران افزود: برای جلوگیری از حادثه های بعدی تمام سیم کشی برق آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، محوطه پردیس مورد بازبینی قرار می گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد رفع شود.

وی افزود: به خواست خانواده دانشجوی فوت شده وی به شهر خود سنندج منتقل شده و مراسم تشیع جنازه وی برگزار شد.

گفتنی است دانشجویان با انتقاد از مسئولین خوابگاه دانشکده کشاورزی در کنترل موضوع و وجود نقص در سیستم برق کشی دانشگاه اعتراضاتی را صورت داده و در تجمعی یاد این دانشجو را گرامی داشتند.