اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل مجازات خبرنگار CNN


خبرنگار «سی ان ان» به دلیل اظهاراتش در شبکه اجتماعی به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.

عصر ایران: خبرنگار شبکه «سی ان ان» آمریکا به دلیل انتقاد از لایحه سختگیری بیشتر در پذیرش پناهجویان سوری و عراقی به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، "الیس لابوت"، خبرنگار شبکه «سی ان ان» به خاظر اینکه لایحه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر سختگیری بیشتر پذیرش پناهجویان سوری و عراقی به این کشور را در حساب کاربری خود در توییتر انتقاد کرد، به دو هفته انفصال از خدمت محکوم شد.
 
بر اساس گزارش‌های منتشره در رسانه‌های آمریکایی، "لابوت" به دنبال تصویب لایحه مذکور توسط مجلس نمایندگان این کشور در حساب توییتر خود چنین نوشته: "مجلس، لایحه سخت‌گیری پذیرش پناهجویان سوری را به تصویب رساند و مجسمه آزادی از غم و اندوه سر خود را خم کرد".
 
نوشته او در مدت کوتاه از سوی هزاران نفر به اشتراک گذاشته شد. به دنبال آن یکی از مدیران «سی ان ان» به رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که مدیر کانال، الیس لابوت را به مدت دو هفته از خدمت انفصال کرده است.  
 
 او به خاطر انتقادش از جمهوری‌خواهان و به دلیل اینکه بی ‌طرفی را رعایت نکرده‌است، مورد انتقاد برخی قرار گرفت؛ در این میان بسیاری از افراد نیز از این خبرنگار حمایت کردند.
 
لایحه درخواست عدم پذیرش پناهجویان سوری به آمریکا که توسط نمایندگان جمهوری‌خواه به مجلس ارائه شد، با 289 رای موافق، 137 رای مخالف نمایندگان به تصویب رسید.
 
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان به خاطر مطرح کردن سؤال یکی از مجریان از مهمان برنامه زنده که یکی از نمایندگان سازمان مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه بود، بعد از وقوع حملات تروریستی در پاریس، مورد انتقاد قرار گفته بود.


ویدیو مرتبط :
انفجار موشک نزدیک خبرنگار سی ان ان CNN در غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوش و بلر به دلیل دخالت در جنایات جنگی باید مجازات شوند



 

 

 

بوش و بلر به دلیل دخالت در جنایات جنگی باید مجازات شوند

علی اكبرجوانفكر:

بوش و بلر به دلیل دخالت در جنایات جنگی باید مجازات شوند

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تمامی اهرم های در اختیار و بالفعل كردن ظرفیت های بالقوه ، برای كشاندن جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریكا و تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس به پای میز محاكمه و مجازات قانونی آنها تلاش خواهد كرد.

وی كه در برنامه دو نیم ساعت شبكه خبر سخن می گفت، افزود: عوامل اصلی جنایات جنگی و قتل عام انسان های بیگناه باید به سزای اعمال خود برسند و طناب دار همانطور كه بر گردن صدام ددمنش افتاد ، سایر جنایتكاران از جمله جرج بوش و تونی بلر را شامل شود تا درس عبرتی باشد برای تمامی كسانی كه برای سلامت جامعه بشری و حیثیت و شرافت انسانها ،یك خطر بالقوه محسوب می شوند.

جوانفكر، بر آشفتن مقامات آمریكایی در مواجهه با پیشنهاد احمدی نژاد مبنی بر تشكیل كمیته حقیقت یاب برای بررسی واقعه 11 سپتامبر را ناشی از تكبر و نخوت آنان دانست و گفت: واكنش ناپخته و ناشیانه اوباما و دیگر مقامات آمریكایی ، بر مشكلات هیات حاكمه این كشور خواهد افزود زیرا آنها با مواضع غیرمنطقی و هیجانی خود ، اذهان عمومی آمریكا را در برابر ابهامات و پرسش های بیشتری قرار داده اند و دولت اوباما نمی تواند از پاسخگویی به عقلا و اهل خرد و منطق در آمریكا كه پس از فروكش كردن هیاهو و جنجال ساختگی اخیر، به میدان خواهند آمد ، بگریزد.

وی كه رییس جمهوری را در سفر نیویورك همراهی كرده است، به بیان خصوصیات ،روش ها و اهداف دو جبهه و جریان استكباری و زیاده خواه از یك سو و جبهه آزادیخواه ، استقلال طلب و عدالتخواه از سوی دیگر پرداخت وگفت: جریان سلطه گر كه خود را به ناحق جامعه جهانی لقب داده، منادی برخورد تمدن هاست و با خصوصیاتی مانند جنگ افروزی، زورگویی، منفعت طلبی، تهدید، تحریم، تجاوز، اشغالگری ، كشتار، بی احترامی و توهین به حیثیت و شخصیت انسانها شناخته می شود و پیوسته در صدد شبهه افكنی ، ابهام آفرینی ، القاء ، شایعه سازی ، هراس آفرینی ، غافل كردن و در جهالت نگه داشتن دیگران است .

وی در بیان خصوصیات جبهه آزادیخواهان و مستضعفان نیز گفت: جریان گسترده و فراگیر آزادیخواهی و استقلال طلبی با ویژگی هایی نظیر مقاومت ، پایداری ، مظلومیت ، احترام ، تكریم دیگران ،همكاری و همدلی ، طرفداری از صلح ، نوع دوستی و عشق و محبت به دیگران شناخته می شود و اعضای این جبهه عموما طرفدار شفافیت ، صداقت ، شبهه زدایی ، تنویر افكار ، آگاه سازی و بیدار كردن دیگران هستند.

جوانفكرگفت : جبهه نظام سلطه با استفاده از انواع جنگ افزارها و سلاح های كشتار جمعی از جمله سلاح هسته ای در صدد تحمیل 'منطق قدرت' به سایرین است اما جبهه حق مبتنی بر همفكری ، گفت و گو ، رایزنی و تبادل نظر است و می كوشد اهداف خود را با تكیه بر تثبیت 'قدرت منطق' به نتیجه برساند.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور افزود: نظام سلطه همواره تلاش كرده است تا كشورها و ملت های مخالف خود را در محیط زندگی شان محاصره ، تحریم ، تهدید ، حمله و سركوب كند و به همین دلیل در منطقه خلیج فارس با ایران در گیر می شود و به عراق حمله می كند اما جبهه آزادیخواهی و طرفدار حق با استفاده از تریبون های مختلف ، رسانه ها و مجامع بین المللی می كوشد فكر و منطق خود را به دیگران عرضه كند و از این منظر است كه حضور رئیس جمهور ایران در نیویورك به منزله نفوذ در قلب نظام سلطه ، به چالش كشیدن آن و مطالبه طلب های بزرگ انباشته شده ملت ها تلقی شده است .

* اوباما شهامت روبرو شدن با خبر نگاران ایرانی را ندارد*

وی درپاسخ به این سووال كه چرا رئیس جمهور آمریكا حاضربه گفت و گو با رسانه های ایرانی نشده است ، گفت : ناتوانی و ضعف مفرط رسانه ها و خبرنگاران صاحب نام آمریكایی دربرابر آقای احمدی نژاد یك بی اعتباری سنگین برای نظام سلطه محسوب می شود. پخش یك مصاحبه چالشی و موفق از سوی یك خبرنگار ایرانی با آقای اوباما برای هیات حاكمه این كشور بسیار گران و پرهزینه خواهد بود ، بنابراین فرار آقای اوباما از مصاحبه با رسانه های ایرانی ، حاكی از یك نگرانی و دغدغه خاطر غیرقابل كتمان كاخ سفید است .

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه به درخواست سازمان خبری تحت ریاست خود از آقای اوباما برای انجام مصاحبه اشاره كرد و گفت كه این درخواست به صورت رسمی و از مبادی دیپلماتیك به كاخ سفید تسلیم شده است اما رییس جمهور آمریكا ، تا كنون از دادن پاسخ مثبت به آن طفره رفته است .

*تغییر مقر سازمان ملل اجتناب ناپذیر است

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به فضای امنیتی اجلاس و شهر نیویورك بخصوص پس از حادثه یازده سپتامبر اشاره كرد و شباهت رفتار خشن ماموران امنیتی آمریكا در خیابان های نیویورك را با رفتار سربازان آمریكایی در افغانستان و عراق ، حاكی از نگرانی و اضطراب خاطر آنان از وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی دانست.

وی افزود: شصت وپنج سال پیش ، مقر سازمان ملل به این دلیل در نیویوك واقع شد كه آزادی ، امنیت و آرامش در شهر نیویورك وجود داشت و در سایه آن ، هیات های نمایندگی از كشورهای مختلف جهان می توانستند به راحتی با یكدیگر ارتباط برقرار كنند و برای مدیریت مشترك جهانی به همفكری و تعامل با یكدیگر بپردازند اما پس از حوادث یازده سپتامبر ، فضای زندگی و كار در شهر نیویورك زیر نظر و تحت كنترل ده ها هزار مامور امنیتی قرار دارد و همین امر امكان تعامل ، ارتباط و رایزنی میان هیات های نمایندگی از كشورهای مختلف را بسیار دشوار وسخت كرده است و حتی خود دبیركل سازمان ملل نیز در حصاری از ماموران امنیتی درسطح شهر نیویورك تردد می كند.

جوانفكر با اشاره به ندادن روادید به برخی از همراهان رییس جمهور و پرهیز هتل های آمریكایی از رزرو جا برای هیات ایرانی به دلیل اعمال تهدید ازسوی لابی صهیونیستی در داخل جامعه آمریكا ، افزود: دولت آمریكا متعهد شده است تا تمامی تسهیلات و امكانات لازم برای حضور موثر و فعال هیات های نمایندگی از كشورهای مختلف را فراهم آورد كه در عمل نه تنها چنین كاری نمی كند بلكه با كارشكنی های خود ، مانع از انجام صحیح ماموریت های سازمان ملل می شود و اثبات می كند كه آمریكا صلاحیت میزبانی مقر این سازمان را از دست داده است.

وی ، رفتار نیروی های امنیتی آمریكایی در سازمان ملل را توهین آمیز خواند و گفت: فضای امن مورد نیاز سازمان ملل از بین رفته و باید به این موضوع پرداخته شود زیرا در این فضا امكان تصمیم گیری های عالمانه برای جهان با این همه نابرابری وجود ندارد.

*خبرنگاران رسانه های مختلف آمریكا از كانون مشخصی خط دهی می شدند

جوانفكر سوال های خبرنگاران آمریكایی از رییس جمهور را حول چهار یا پنج محور دانست و گفت: سوالات تكراری و در زمینه های مشخصی از قبیل حقوق بشر، سه جاسوس دستگیر شده آمریكایی، مامور مفقود شده اف بی آی در جزیره كیش، اثرات تحریم های اقتصادی آمریكا و روابط ایران و آمریكا بود.

وی افزود: تحریم اعمال شده از سوی برخی كشورها یكی از سووالات تكراری گزارشگران آمریكایی بود كه با پاسخ شفاف و دقیق آقای احمدی نژاد مواجه می شد.

وی با انتقاد از ادعاهای بی اساس برخی افراد در داخل كشور در زمینه اثرگذار بودن تحریم های اقتصادی تاكید كرد: بهتر است این افراد خوراك تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم نكنند زیرا همگان می دانند تحریم های اقتصادی بر اراده مردم ایران كمترین اثری نخواهد داشت...../تحلیل:ایرنا