اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل قطعی برق مرکز تهران


با قطعی ۲۱دقیقه‌ای برق در مرکز پایتخت در سرورهای برخی از بانک‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور اختلالات چندساعته‌ای به وجود آمد.

خبرگزاری تسنیم: ساعت 2:44 بامداد امروز قطع برق برخی از مناطق پایتخت موجب از مدار خارج شدن سرور تعدادی از بانک‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور شد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شرکت برق منطقه‌ای تهران حاکی از این است که در این مناطق تأسیسات و کابل‌های توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف برق در تمام مدت شبانه‌روز گذشته بدون قطعی در مدار بهره‌برداری بوده اما بخشی از تأسیسات فوق توزیع از مدار خارج شده بودند.

بر اساس این گزارش علت قطعی برق که در بامداد امروز در ساعت 2:44 صبح آغاز شد و تا رفع کلی تا ساعت 3:05 بامداد ادامه داشت، از مدار خارج شدن کابل توزیع فشار قوی 63کیلوولت پاسداران ــ سید خندان بود که از مدار خارج شدن این کابل فوق توزیع موجب از مدار خارج شدن 3 پست فوق توزیع سید خندان، شریعتی و برخی ترانس‌های پست پاسداران شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد قطعی برق به‌میزان 64 مگاوات در این 21 دقیقه بوده است.

از ساعت 3:05 بامداد امروز تمامی این پست‌های فوق توزیع به مدار بهره‌برداری بازگشتند و کابل روغنی 63 کیلوولت پاسداران به سید خندان نیز تعویض شد.

پیرو این قطعی 21دقیقه‌ای در سرور‌های برخی از بانک‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور اختلالاتی به وجود آمد که دامنه این اختلالات تا ظهر امروز ادامه داشت.

کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای تهران هم‌اکنون در حال بررسی علت این حادثه هستند اما به نظر می‌رسد به‌احتمال قریب به یقین علت بروز آن فرسودگی کابل انتقال فوق توزیع پاسداران به سید خندان بوده است.


ویدیو مرتبط :
بهادری جهرمی: یک زمانی جدول می‌دادند که شما برق ندارید ولی الان قطعی برق خانگی نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی یک فدراسیون ورزشی به دلیل قطعی برق!



اخبار,اخبار ورزشی,فدراسیون ورزش روستایی


اخبار ورزشی - تعطیلی یک فدراسیون ورزشی به دلیل قطعی برق!

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: به دلیل قطعی برق، فدراسیون ورزش روستایی تعطیل شده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا جعفری در آیین اختتامیه و اهدای جوایز پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان که در اردوگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: ورزش روستایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اگر فدراسیون ورزش روستایی به جایگاه مهمی در کشور دست پیدا کرده به دلیل همکاری و مساعدت خود روستاییان بوده است و می‌طلبد به خاطر قداست این جامعه خدماتی در شان آنها ارائه شود.

وی تصریح کرد: در قانون به توسعه فضاهای ورزشی بسیار توجه شده است و آنچه که امروز به آن می‌بالیم در سایه امنیت است که بخشی از آن به خاطر ثباتی است که در روستاهای مرزی کشور حاکم است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: در حال حاضر برق فدراسیون قطع شده و فدراسیون نیز تعطیل است که این تعطیلی را مرهون وزارت نیرو هستیم! نمی‌دانم به چه دلیل برق فدراسیون را اعیانی و تجاری حساب کرده‌اند. وزارت نیرو به ما می‌گوید ما تعیین می‌کنیم چه مکانی ورزشی و یا تجاری است.

جعفری با بیان اینکه ایرانی‌ها را در دنیا به بینش، تفکر و فرهنگش می‌شناسند نه به مدالشان، اضافه کرد: قهرمانان ما سفیران فرهنگی ایران هستند اما اعتبارات این فدراسیون به اندازه اعتبارات خط دفاعی سپاهان نیست، روستاییان مردم با کرامت و با شرفی هستند اما به این شکل نمی‌شود برای آنها کار کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت فدراسیون مناسب نیست، پیشنهاد می‌دهیم به ازای هر ظرفیت سی سی موتور یک ماشین یک تومان بگیرند و آنرا به ورزش روستایی بدهند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: احیا این بازی‌ها احیا دین ماست اما من به دنبال کارکردهای علمی ورزش سنتی‌ام چراکه فلسفه این بازی‌ها بر حسب اتفاق شکل نگرفته است و مهارت‌های بنیادی را می‌طلبد و از این بازی‌ها می‌توانیم در روش‌های نوین تمرین استفاده کنیم.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: 63 هزار روستا داریم اما 10 هزار توپ نداریم و در عین حال 23 میلیون نفر جامعه مخاطب ماست، درصورتی‌ که اگر قهرمانان ملی را رصد کنیم ارتباطی از آنها را در روستا می‌یابید.
 اخبار ورزشی - ایسنا