اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل عدم حضور احمد خاتمی در مراسم 9 دی


آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: مدرسه نواب برای سخنرانی در درس اخلاق این مدرسه از بنده دعوت کرد که با توجه به نزدیک شدن به روز 9 دی، بحث از سخنرانی در مورد این روز نیز مطرح شد که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، بنده نپذیرفته و عذر خواستم.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ منعی از سوی حوزه علمیه خراسان برای سخنرانی وی در حوزه علمیه مشهد وجود نداشته و به وجود نیامده است، اظهار داشت: مدرسه نواب برای سخنرانی در درس اخلاق این مدرسه از بنده دعوت کرد که با توجه به نزدیک شدن به روز 9 دی، بحث از سخنرانی در مورد این روز نیز مطرح شد که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، بنده نپذیرفته و عذر خواستم.

خاتمی یادآور شد: هیچ‌کس مانع سخنرانی بنده در مراسم 9 دی نشده است و در جلسه امروز با مدیر اجرایی حوزه علمیه نیز چارچوب و سیر کار به ایشان گفته شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وحدت و همدلی همه بزرگان اعم از حوزه علمیه، امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی برای بزرگداشت این روز حماسی بزرگ افزود: از دوستان رسانه‌ها تقاضا دارم در این عرصه که عرصه وحدت است، زمزمه اختلاف را مطرح نکنند.

به گفته وی مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضائیه برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دلیل عدم حضور از نماز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش کیهان از حضور نوه امام در مراسم 9 دی



کیهان نوشت: حضور حجت الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام راحل در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی كه در مهدیه تهران برگزار شد، خشم فتنه گران را برانگیخت.

 

به گزارش منابع خبری، حجت الاسلام سیدعلی خمینی عصر پنج شنبه در بازگشت از سفر قم به تهران خود را به مراسم مهدیه تهران رساند تا با حضور در میان امت حزب الله ضمن گرامیداشت سالروز حماسه به یاد ماندنی 9 دی، با آرمانهای امام راحل و رهبرمعظم انقلاب نیز تجدید پیمان كند.

بنابراین گزارش جمع كثیری از حاضران در مراسم مهدیه با مشاهده حجت الاسلام سیدعلی خمینی با سر دادن شعارهایی از بصیرت وی تجلیل كرده و او را یادگار واقعی و راستین بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی دانستند. وی دقایقی را به گفت وگو با برخی از حاضران گذرانده است.

اما این گزارش حاكی است پس از اعلام خبر حضور نوه امام راحل در مراسم 9 دی تهران، سران فتنه به تكاپو افتاده و تلاش كردند تا به طرق مختلف به سیدعلی خمینی فشار آورده و وی را مجاب به تكذیب حضورش در مراسم فوق نمایند.

اما مقاومت وی در برابر فشارها و تاكیدش بر اینكه حضور در مراسم سالگرد حماسه 9 دی اقدامی صحیح و بجا بوده است، فتنه گران را مایوس و ناكام گذاشت. البته آنها در مرحله بعدی به هتاكی و توهین به سیدعلی خمینی روی آوردند و دست آخر نیز در ادامه سیاست فریب كارانه شان در یك سایت مجهول الهویه به تكذیب حضور نوه امام در مراسم مهدیه تهران پرداختند!

این فریب كاری البته با پاسخ قاطع سیدعلی خمینی روبرو شد.

وی در گفت وگویی با تاكید بر اینكه در مراسم 9 دی سال گذشته هم حضور داشته گفت: روز پنج شنبه نیز در مراسم مهدیه شركت كردم.

حجت الاسلام خمینی در پاسخ به سوال مشرق كه موضع شما در قبال جنجالی كه رسانه های بیگانه و اپوزیسیون درباره حضورتان در مراسم 9 دی تهران به راه انداخته اند چیست؟ گفت: من اهل مصاحبه و تبلیغات رسانه ای نیستم. هم 9دی سال گذشته در راهپیمایی حضور داشتم و هم پنج شنبه در مراسم مهدیه شركت كردم كه البته این حضور براساس تشخیص و احساس وظیفه بود.

نوه امام راحل همچنین با اشاره به این مسئله كه 9 دی یك حماسه ملی بود افزود: من كاری به خطوط و جریان های سیاسی ندارم و به خاطر اهل بیت(ع) و اصل ولایت فقیه كه میراث امام راحل است تشخیص دادم كه باید در این مراسم حضور پیدا كنم و به همین دلیل نیز شركت كردم.

سیدعلی خمینی ادامه داد: من به عنوان یك فرد عادی و در میان هزاران نفر از مردم در این مراسم حضور پیدا كردم و ادعاهایی كه رسانه های بیگانه در مورد تكذیب حضور من در مراسم مطرح كرده اند صحت ندارد و اینجا اعلام می كنم تنها مطالبی كه شخصاً بیان می كنم معتبر است.../کیهان