اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل شکایت مجلس از دولت مشخص شد


وکیل علی لاریجانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی گفت که موضوع شکایت مربوط به شخص رییس مجلس نبوده بلکه این پرونده به رعایت نکردن قوانین مصوب درباره تشکیل وزارت ورزش مربوط است.

خبرگزاری ایسنا: وکیل علی لاریجانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی گفت که موضوع شکایت مربوط به شخص رییس مجلس نبوده بلکه این پرونده به رعایت نکردن قوانین مصوب درباره تشکیل وزارت ورزش مربوط است.

احمد علیجانی اظهار کرد: دیروز خبری در سایت‌ها منتشر شده که آقای احمدی‌نژاد با شکایت آقای لاریجانی به دادگاه احضار شده است، من این خبر را تکذیب می‌کنم زیرا ایشان شکایت شخصی از رییس‌جمهور نداشتند.

او افزود: موضوع مطرح شده در این پرونده مربوط به تاریخ 27 فروردین سال 90 است که گزارش مربوط به رعایت نکردن قوانین مصوب درباره قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس به قوه قضاییه ارسال شد.

وکیل علی لاریجانی ادامه داد: وقتی قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید، دیگر دو سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان نمی‌توانستند به حیات‌شان ادامه دهند و می‌بایست در قالب وزارت ورزش و جوانان ادامه فعالیت می‌دادند اما به این موضوع توجه نشد و طبق قانون این موضوع از طریق مجلس به قوه قضاییه گزارش شد و قوه قضاییه آن را در مرجع قضایی مطرح کرد.

وی توضیح داد: پس از مدت زمان قانونی که باید وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شد، فعالیت دو سازمان تربیت‌بدنی و ملی جوانان تصرف در اموال عمومی بوده، البته در مراحل ابتدایی مسوولان این دو سازمان، آقایان سعیدلو و حمیدی به دادسرا احضار شدند اما با رفع اتهام از آن‌ها مسوولیت متوجه رییس‌جمهور شد.

وکیل علی لاریجانی با بیان اینکه این موضوع جدیدی نیست بلکه یک موضوع قدیمی احیا شده است،اضافه کرد: آن چه که از طریق مجلس به قوه قضاییه ارسال شده، حسب قانون و طبق وظیفه قانونی بوده است.  


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوگل از ایالات متحده به دلیل ممانعت قرارداد دولت شکایت کرد



 

 

گوگل

 

 

 

(رویترز) - گوگل از دولت آمریکا به این دلیل که مانع حضور محصولات آن در یک قرارداد پنج ساله حدود ۵۹،۰۰۰،۰۰۰ دلار برای ارتقاء سیستم ایمیل وزارت کشور شده است، شکایت کرد.

در یک فایل شکایت با تاریخ جمعه، گوگل گفت که دولت از صلاحدید خود سواستفاده کرده و به صورتی عمل کرده است که "خودسرانه و دمدمی مزاجانه" بوده است، یعنی تنها با در نظر گرفتن طرحهای فروش با تکنولوژی ایمیل مبتنی بر تکنولوژی مایکروسافت تصمیم گیری کرده است.

دادخواست زمانی پیش آمد که گوگل، یعنی رهبر جستجوی اینترنتی، به دادگاه فدرال پا گذاشت تا از دولت فدرال، محلی و ایالتی برای ایمیل های انلاین و تولید محصولات خود شکایت کند.

گوگل می گوید وزارت کشور بر خلاف اطمینانهایی که به نمایندگان گوگل داده بود حرکت می کند، آنها وعده داده بودند که وزارت کشور یک رقابت کامل و کاملا باز برای همه در مورد نیازمندی های پیامهای اینترنتی خود خواهد داشت.

"فراخوان (درخواست برای طرح های پیشنهادی) مشخص کرد که تنها بهره وری آنلاین مایکروسافت سوئیت - فدرال (" BPOS - فدرال ") می تواند پیشنهاد ارائه دهد،" شکایت گوگل این گونه خوانده شد. وزارت کشور این موضوع را رد کرد.

در ماه ژوئیه، گوگل نسخه ویژه ای از نرم افزار بهره وری خود را که مبتنی بر وب طراحی شده را معرفی کرد که با شرایط امنیتی سختگیرانه دولت آمریکا مطابقت داشت. پیشنهاد گوگل برای دولت فدرال تحت قانون مدیریت امنیت اطلاعات بود، که این شرکت اعلام کرد این موضوع به معنی آن است که آنها می توانند اطلاعات دولت را حساس تلقی کنند ، اما طبقه بندی شده محسوب نمی شود.

گوگل ۹۷ درصد از درآمد سالانه خود نزدیک به ۲۴ میلیارد دلار را از تبلیغات بدست می آورد. این شرکت در کسب و کار گذشته اعلام کرده است که برنامه تولید آن "صدها میلیون" دلار درآمد سالانه و سود را در بر می گیرد.../تحلیل:رویترز