اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل سفر احمدی نژاد به «نیجر» چیست؟



دلیل سفر احمدی نژاد به «نیجر» چیست؟

برنامه رئیس جمهور ایران برای سفر به سه کشور آفریقایی، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره ایران در سفرش به چین، بازتاب آزمایش سه موشک جدید توسط ایران، سخنان علی اکبر صالحی درباره روابط ایران و لبنان و تحلیل یک روزنامه ژاپنی از انتخابات ریاست جمهوری ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

برنامه رئیس جمهور ایران برای سفر به سه کشور آفریقایی، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره ایران در سفرش به چین، بازتاب آزمایش سه موشک جدید توسط ایران، سخنان علی اکبر صالحی درباره روابط ایران و لبنان و تحلیل یک روزنامه ژاپنی از انتخابات ریاست جمهوری ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، در خبری مربوط به موضوع هسته ای، تصمیم محمود احمدی نژاد برای سفر به چند کشور آفریقایی، از سوی برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فرانسه با وجود منابع غنی اورانیوم در نیجر مرتبط دانسته شده است.

این خبرگزاری ضمن اشاره به برنامه سفر احمدی نژاد به سه کشور بنین، غنا و نیجر، می نویسد کشور نیجر چهارمین تولیدکننده بزرگ اورانیوم در جهان است. در این مطلب با استناد به اخبار رسمی منتشر شده در ایران، به قصد احمدی نژاد برای ارتقای روابط با این کشورها اشاره شده، اما به طور خاص تأکید شده که به احتمال زیاد، اهمیت نیجر برای ایران به منظور دستیابی به منابع اورانیوم این کشور است.

نیجر اخیراً کشور فرانسه را به سبب قرارداد استعماری قدیمی که بیشتر اورانیوم این کشور را در اختیار فرانسوی ها می گذارد، مورد انتقاد قرار داده بود.  

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

سفر روز گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا به چین، از جمله دیگر اخباری است که بسیار مورد توجه مطبوعات و رسانه ها بوده است.

سایت خبری- تحلیلی «میدل ایست آنلاین» بخش های مربوط به ایران در این سفر را مورد توجه قرار داده و می نویسد کری با اشاره به موضوع برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه و نیز بحران شبه جزیره کره، خطاب به رئیس جمهور چین اظهار داشته متحدان این کشور، «دورانی بحرانی و حساس» را برای جهان به وجود آورده اند.

با این حال، به نوشته این سایت، «شی جین پینگ» پاسخی به این اظهارات کری نداده و در عوض، با اشاره به روابط آمریکا و چین گفته روابط این دو کشور در یک مرحله جدید تاریخی به سر می برد و شاهد آغازی خوب بوده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار مربوط به آزمایش سه موشک جدید از سوی نیروهای مسلح ایران، از جمله دیگر اخبار مورد توجه برخی مطبوعات بین المللی است. روزنامه «جروزالم پست» ضمن انتشار این خبر می نویسد ارتش ایران روز شنبه اعلام کرده سه موشک جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

این روزنامه می نویسد جزئیات دقیقی از این موشک ها انتشار نیافته، اما ارتش ایران اعلام کرده این موشک ها، با نمونه های قبلی ساخته شده توسط ایران متفاوت است. جروزالم پست در ادامه به طور مختصر به معرفی برخی دیگر از موشک های ساخت ایران پرداخته و همچنین موارد اخیر آزمایش های موشکی نیروهای مسلح ایران را مورد اشاره قرار داده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر اخبار، خبرگزاری «ترند» سخنان علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران درباره لبنان را بازتاب داده و می نویسد ایران از وحدت و تمامیت ارضی ایران دفاع می کند. این خبرگزاری می نویسد صالحی روز گذشته و پس از دریافت اعتبارنامه سفیر جدید لبنان در تهران، گفته روابط خوب ایران با همه گروه های سیاسی و قومی لبنان و سیاست های بنیادی ایران در حمایت از مقاومت، همگی در قالب یک چارچوب یکسان است.

وی همچنین گفته جمهوری اسلامی ایران و لبنان از ظرفیت های فراوانی برای توسعه بیشتر روابط، به ویژه در حوزه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی برخوردارند. ترند در ادامه بخش های دیگری از سخنان صالحی در دیدار با سفیر لبنان را نیز بازتاب داده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، باید اشاره کرد که با نزدیک شدن هر چه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اخبار و تحلیل های مربوط به این موضوع در مطبوعات جهان افزایش می یابد. در این رابطه، امروز نیز روزنامه «ژاپن تایمز» تحلیلی را منتشر کرده و یک ارزیابی کلی از کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ارائه داده است.

از دیدگاه این روزنامه، هرچند عرصه سیاسی ایران در دوره ریاست جمهوری ایران یکدست نبوده، اما طیف کاندیداهایی که خود را برای رقابت با وی آماده می کنند، در یک چیز با هم اشتراک نظر دارند و آن، انتقاد شدید از میراث سیاسی احمدی نژاد است. این روزنامه در ادامه به بیان تأثیرات احتمالی انتخابات بر روند مذاکرات هسته ای ایران و نیز فضای سیاسی کلی ایران در آستانه انتخابات پرداخته است./تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پسر آقای احمدی نژاد وچند دلیل دیگر برای رای ندادن به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاخیر در نمایش یک فیلم سینمایی در لبنان به دلیل سفر احمدی نژاد



 

 

تاخیر در نمایش یک فیلم سینمایی در لبنان به دلیل سفر احمدی نژاد

با درخواست دستگاه های نظارتی لبنان از مدیریت جشنواره فیلم بیروت ، اکران یک فیلم سینمایی را به دلیل همزمانی باسفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به این کشور، به تاخیر افتاد.

اکران یک فیلم سینمایی در لبنان به دلیل همزمانی با سفر احمدی نژاد، به تاخیر افتاد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با درخواست دستگاه های نظارتی لبنان از جشنواره فیلم بیروت ، اکران یک فیلم سینمایی به دلیل همزمانی با سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به لبنان، به تاخیر افتاد.

فیلم " روزهای سبز" به کارگردانی حنا مخملباف قرار بود در روزهای آتی در جشنواره بین المللی فیلم بیروت اکران شود ولی به دلیل سفر همزمان احمدی نژاد به این کشور، نمایش آن به زمانی دیگر موکول شد.

براساس برنامه ریزی قبلی، قرار بود این فیلم در دو نوبت امروز یکشنبه و چهارشنبه آینده ، به نمایش درآید و این در حالی است که سفر دو روزه احمدی نژاد به بیروت هم از چهارشنبه آینده آغاز می شود.

"کولیت نوفل" مدیر جشنواره فیلم بیروت گفت: این فیلم منع نشده بلکه خواسته شده تا اکران آن به تاخیر بیفتد. ما به تماشاگران لبنانی و هواداران سینما وعده می دهیم که این فیلم را پس از پایان جشنواره در روز 13 اکتبر، به نمایش خواهیم گذاشت.

موضوع فیلم "روزهای سبز" تجمعات پس از انتخابات سال گذشته در ایران است. در این فیلم، داستان دختری با نام" آیه "روایت می شود که تصمیم می گیرد تا به خیابان های تهران برود و با آنها رودررو گفت و گو کند.

این فیلم پیش از این در بخش خارج از مسابقه دوره 66  جشنواره فیلم ونیز در سال 2009 به نمایش درآمد.

احمدی نژاد قرار است در روزهای 13 و 14 اکتبر جاری با سفر به لبنان، با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت وگو کند..../تحلیل:عصرایران