اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل حمایت ایران از «بشار اسد»


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استدلال جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از بشار اسد مقابله او با تروریسم و ماندن در کنار ملت سوریه است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استدلال جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از بشار اسد مقابله او با تروریسم و ماندن در کنار ملت سوریه است.

علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار عصر یک‌شنبه‌اش با ژرار لارشه، رییس مجلس سنای فرانسه که به همراه سفیر این کشور و جمعی از نمایندگان فرانسه به ایران سفر کرده بود به سوالات خبرنگار شبکه یک فرانسه پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که نظرات ایران و فرانسه در برخی از مسائل با یکدیگر اختلاف دارد این مسائل را چگونه حل می‌کنید؟ گفت: ما انتظار نداریم نگاه دو کشور 100 درصد با یکدیگر منطبق باشد اما مسأله مهم این است که هر دو کشور بر این امر اعتقاد داریم که راه‌حل سوریه نظامی نبوده بلکه راه‌حل سیاسی دارد. هم‌چنین ایران و فرانسه هر دو مخالف تروریسم هستند و این امر را قبول دارند که آینده سوریه در اختیار مردم این کشور است.

ولایتی تاکید کرد: ایران و فرانسه قبول دارند که هیچ کشور خارجی حق دخالت در امور مردم سوریه را ندارند و به نظر من اگر تفاهمی که ما با فرانسه داریم را با سایر کشورها داشتیم احتمالا بسیاری از مسائل حل می‌شد.

سوال دیگر خبرنگار شبکه یک فرانسه مربوط به برخی اختلاف‌نظرها ایران و فرانسه در رابطه با سوریه به ویژه حضور اسد در این کشور می‌شد که ولایتی در پاسخ خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم دو کشور در برخی از مسائل اختلاف نظر دارند که این موضوع هم یکی از آن‌ها است ولی استدلال ایران در این زمینه این است که مردی که پنج سال در کشور خود از ملتش دفاع کرد و با تروریست‌هایی که از 80 تا 90 کشور به سوریه آمده بودند مقابله کرد باید مورد حمایت قرار بگیرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: من در دیدارهایی که با مسوولان سایر کشورها داشتم بارها این سوال را مطرح کرده‌ام که اگر می‌گویید بشار اسد در راس امور سوریه نباشد شما چه کسی را پیشنهاد می‌دهید که بتواند تا این حد از مردم سوریه حمایت کند و با تروریست به مقابله بپردازد؟ آن‌ها هیچ پاسخی به من ندادند. در هر صورت ما از انتخاب ملت سوریه برای دولت و انتخابات مجلس این کشور حمایت کرده و آرای آن‌ها را محترم می‌شماریم.

خبرنگار فرانسوی از ولایتی پرسید آیا شما این مواضع را در گفت‌وگو با فرانسوی‌ها مطرح کرده‌اید یا خیر؟ که وی پاسخ گفت: بله،‌ من این مطالب را در گفت‌وگو با فرانسوی‌ها هم مطرح کردم. من با رییسان‌جمهور فرانسه مثل ژاک شیراک، سارکوزی، فرانسوا اولاند دیدار داشتم و خوشبختانه حسن روابط ایران و فرانسه از آن بابت است که دو کشور بدون رودربایستی با یکدیگر صحبت می‌کنند.

ولایتی با اشاره به دعوت سارکوزی گفت: روابط دو کشور بدون رودربایستی بود و گفت‌وگوها به راحتی بین دو طرف انجام می‌شود تا جایی که سارکوزی از من برای گفت‌وگو در کاخ الیزه دعوت کرد و سفیر فرانسه نیز به خانه من آمده و دعوت‌نامه را تقدیم من کرد.


ویدیو مرتبط :
قدردانی ویژه بشار اسد از حمایت های ایران در مبارزه با تروریسم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش حمایت ایران از بشار اسد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نیویورک تایمز مدعی شد:

کاهش حمایت ایران از بشار اسد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : پس از آنکه رسانه های غربی مدعی کاهش حمایت روسیه از بشار اسد شدند ، یک روزنامه آمریکایی، این بار این ادعا را در مورد ایران تکرار کرد.

روزنامه "نیویورک تایمز" این ادعا را از "طرح جدید ایران" در مورد سوریه استنباط کرده است.

این روزنامه آمریکایی در این گزارش، به جو سازی علیه طرح جدید ایران برای حل بحران سوریه پرداخت ودرتفسیری از این طرح ایران مدعی شد طرح ایران و اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیانگر تعدیل حمایت های ایران و حزب الله ازدولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی ، تعدادی از متحدان بشار اسد، راههای جدیدی را برای حل مسئله سوریه پیشنهاد کرده اند که نشاندهنده عقب نشینی این کشورهاست.

نیویورک تایمز، در ادامه با اشاره به ایران می نویسد: وزارت امور خارجه ایران خواستار پایان دادن به اقدام نظامی در سوریه، آزادی زندانیان سیاسی و برقراری گفتگوی گسترده ی برای تشکیل یک دولت انتقالی و همچنین برگزاری یک انتخابات آزاد شده است.

این روزنامه، این طرح ایران را نشاندهنده کاهش حمایت ایران از بشار اسد عنوان کرده است./انتخاب