اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل حضور نیروی دریایی ایران در خلیج عدن


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ما در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ برای مبارزه با تروریسم دریایی انجام می شود، گفت: اجازه نمی دهیم هیچ نیروی خارجی به ما اخطار دهد.

خبرگزاری مهر: امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم ۲۹ فروردین روز ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز سی و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن مشغول انجام ماموریت است، اظهار کرد: حضور ما در خلیج عدن، باب المندب و منطقه دریای سرخ به درخواست سازمان جهانی دریانوردی برای مبارزه با تروریسم دریایی و دزدان دریایی انجام می شود.

وی افزود: تاکنون موفق شده ایم که به طور کامل و با قاطعیت با تروریسم دریایی مبارزه کنیم و تعداد زیادی از کشتی های تجاری و نفت‌کش جمهوری اسلامی را از دست دزدان دریایی نجات دهیم.

سیاری ادامه داد: برخی از کشورهایی که در این منطقه حضور داشتند از ما درخواست کمک کردند که ما نیز آنها را در مبارزه با دزدان دریایی یاری کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه این نیرو در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ مطابق با قوانین بین المللی، مبارزه با تروریسم دریایی و کمک به اقتصاد جهان است، گفت: اینکه برخی می گویند حضور نیروی دریایی غیر قانونی انجام شده است، صحت ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اخطاری از سوی نیروهای خارجی به ناوگروه نیروی دریایی ارتش داده شده است یا خیر، گفت: ما اجازه نمی دهیم که کسی به ما اخطار بدهد، زیرا کار ما مطابق قوانین بین المللی است و ما امروز به اقتصاد جهان کمک می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای پهلوگیری در سواحل یمن دارید، اظهار کرد: ما نیاز به انجام چنین کاری نداریم.

امیر سیاری درباره زمان رونمایی از زیردریایی فتح خاطرنشان کرد: ان شاء الله در آینده ای نزدیک این امر محقق خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که پیام رژه ارتش به دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی چیست، تصریح کرد: پیام ارتش برای دوستان این است که بدانند جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هر گونه تهدید را دارد و دشمنان هم بدانند که اگر بخواهند تعرضی به مرزهای جمهوری اسلامی بکنند، قطعا با تیزی خشم جوانان این کشور مواجه خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
فرمانده نیروی دریایی ارتش: ایران در خلیج عدن چه می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرگونه درگیری بین نیروی دریایی ایران و آمریکا در خلیج عدن یعنی مرگ مذاکرات هسته ای!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

هرگونه درگیریِ بالقوه میان پرسنل نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های ایرانی، ممکن است مذاکرات هسته‌ایِ بسیار حساس با ایران را بی‌ثبات کند یا آن را کلاً برهم زند.

به گزارش انتخاب، احتمال تشدید جنگ در یمن در حالی افزایش یافته است که مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند، کشتی جنگی آمریکایی تئودور روزوِلت، که یک ناو هواپیمابر است، با سرعت به سمت آب‌های یمن در حرکت است تا بنابرادعای خود مانع ارسال سلاح‌های ایرانی از طریق دریا به حوثی ها (جنبش انصارالله) توسط کشتی‌های ایرانی شود.

ناو روزولت هم اکنون در دریای عربی است و بزودی به سایر کشتی‌های آمریکایی که قبلاً در خلیج عدن و آب‌های نزدیک به آن مستقر شده بودند، خواهد پیوست. کشتی‌های جنگی آمریکایی که هم‌اکنون در خلیج عدن حضور دارند، شامل چند فروند رزمناو و ناوشکن هستند. همچنین آمریکا گروه‌های ویژه‌ای از پرسنل نیروی دریایی خود را در این شناورها دارد که آماده‌ی سوار شدن بر سایر کشتی‌ها برای توقیف آن‌ها هستند.

قوای نظامی عربستان سعودی، علاوه بر حملات هوایی به یمن، تلاش کرده‌اند با استفاده از کشتی‌های جنگی خود یمن را تحت محاصره دریایی قرار دهند تا هیچ‌گونه از انواع تسلیحات، مهمات و تدارکات به دست مردم یمن نرسد. در حالی که تاکنون آمریکا در عملیات هوایی به عربستان سعودی کمک‌های تدارکاتی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و سوخت رسانیِ هوایی می‌کرده است، هیچ مداخله‌ی مستقیمی در تحمیل محاصره دریایی به یمن نداشته است.

با وجود این، اعلام اعزام ناو هواپیمابر روزولت به سوی خلیج عدن، ممکن است حاکی از تغییر رویکرد آمریکا به این موضوع باشد. از اینرو، احتمال می‌رود بزودی شناورهای آمریکایی در عملیات اِعمال محاصره دریایی یمن، مستقیماً وارد عمل شوند.

شایان ذکر است که هرگونه درگیریِ بالقوه میان پرسنل نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌هایی که حامل تسلیحات ایرانی برای شورشیان یمن هستند، ممکن است مذاکرات هسته‌ایِ بسیار حساس با ایران را بی‌ثبات کند یا آن را کلاً برهم زند.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب