اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل تمدید تاریخ اعزام سربازان


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود، باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.

خبرآنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود، باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.

سردار سید حمید صدرالسادات در خصوص دوره انتظار مشمولان برای اعزام به خدمت، گفت: مشمولین برای اعزام به خدمت باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کنند و با توجه به شرایطی که دارند تاریخ اعزامشان مشخص می شود.

او در خصوص نحوه اعزام مشمولان دیپلم و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، گفت: مشمولان دیپلم و زیر دیپلم، 19 هرماه و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز اول ماه های زوج سال و به عبارتی شش دوره در سال به خدمت اعزام می شوند.

او در پاسخ به این سؤال که علت تمدید تاریخ اعزام در چند ماهه اخیر چیست؟ گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در سال گذشته به موجب ابلاغیه ای مدت خدمت سربازی را به 24 ماه افزایش داد، اما پس از بررسی های دقیق تر، مدت خدمت را همان 21 ماه اعلام کرد مبنی بر اینکه مشمولان تا پایان سال خود را معرفی کنند، همین امر باعث نگرانی مشمولان و خانواده های آنها شد. قبل از اتمام فرصت یکساله برای اعزام به خدمت اقدام کردند تا افزایش خدمت شامل آنها نشود. در همین فاصله سازمان وظیفه عمومی با حجم بالایی از درخواست‌های اعزام به خدمت و تعجیل در موعد اعزام مواجه شد.

او افزود: عدم افزایش ظرفیت مراکز آموزشی و وجود مشکلات مالی و اعتباری در نیروهای مسلح به ویژه ارتش از دیگر دلایل عدم پذیرش مشمولان بود.

سردار صدر السادات گفت: به هرحال این موضوعات باعث شد تا دوره انتظار تعداد زیادی از مشمولان برای اعزام به خدمت بیشتر شود. در حال حاضر با توجه به تعداد درخواست های زیادی که برای اعزام به خدمت از اواخر سال گذشته وجود داشته و با توجه به اینکه ظرفیت مراکز آموزشی در نیرو های مسلح نیز محدود است، تاریخ های اعزام مشمولان به تاخیر افتاده است .

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.


ویدیو مرتبط :
اعزام سربازان شیعه به خط مقدم جنگ با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید تاریخ اعزام مشمولان مرداد و شهریور



اخبار,اخباراجتماعی  ,اعزام مشمولان

اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل استقبال گسترده مشمولین برای اعزام به خدمت سربازی و تکمیل ظرفیت مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عدم امکان پذیرش همه متقاضیان، به اطلاع آن دسته از مشمولان دارای تاریخ اعزام نوزدهم مرداد ماه 94 که در توزیع نیرو به مراکز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده‌اند، می‌رساند که با هماهنگی صورت پذیرفته با مراجع مربوط مقرر گردید که تاریخ اعزام به خدمت آنان به تاریخ 19 مهرماه 1394 تمدید شود.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش تاریخ اعزام مشمولان دارای برگ اعزام به خدمت اول شهریور ماه 1394 نیز که به مراکز آموزشی ارتش اختصاص یافته‌اند، به تاریخ اول آبان ماه 1394 تمدید می‌شود.

لازم به ذکر است که به منظور اطلاع رسانی بیشتر به این دسته از مشمولان از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا پیامکی در همین ارتباط ارسال شده است و همچنین این مشمولان باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) مراجعه و برگ‌های آماده به خدمت با تاریخ جدید را دریافت کنند.

این سازمان یادآور شد: آن دسته از مشمولانی که دارای امریه دستگاه‌های غیرنظامی بوده و یگان آموزشی آنها مراکز ارتش تعیین شده است، برای پیگیری وضعیت خود به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند.


  اخبار  اجتماعی  -  ایسنا