اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل برکناری شوهر عمه رهبر کره شمالی



اخبار ,اخباربین الملل ,علت برکناری جان سونگ

 

اخبار بین الملل - دلیل برکناری شوهر عمه رهبر کره شمالی

کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، برکناری شوهر عمه رهبر این کشور به دلیل "اقدامات جنایی" وی از جمله فساد، فحشا و قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از نشست حزب حاکم کارگران گزارش داد: جان سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همراهانش مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند که به حزب و انقلاب ما ضربه شدیدی وارد کرده است.

در این نشست تصمیم گرفته شد تا جانگ سونگ تائک از تمامی سمت‌هایش برکنار شده و از حزب حاکم کارگران نیز اخراج شود. کیم جونگ اون نیز در این نشست شرکت داشت و ریاست آن را به عهده داشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی تعدادی از اقداماتی را که جانگ سونگ تائک مرتکب شده بود، نام برده و از آن میان می‌توان به سوءمدیریت سیستم مالی کشور، فساد، فحشا و سوء مصرف الکل و مواد مخدر اشاره کرد.

این خبرگزاری افزود: جانگ سونگ تائک که معاون رئیس کمیته دفاع ملی کره شمالی بود، تظاهر به حمایت از این حزب و رهبری کشور می‌کرد، اما در حقیقت مشغول به تفرقه انگیزی بود و در حقیقت فردی دو رو بود. جانگ مرتکب اقدامات نامتعارف و فساد شده و در حقیقت فردی عیاش بوده است.

آژانس جاسوسی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد، جان سونگ تائک که دومین مرد قدرتمند کره شمالی محسوب می‌شود در ماه نوامبر از سمت‌های خود برکنار شده است.
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شوهر عمه کره شمالی اعدام شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت عموی اوباما و شوهر عمه رهبر کره شمالی!



اخبار,اخباربین الملل,وضعیت مهاجرت عموی اوباما

 

اخبار بین الملل - عموی کنیایی اوباما اجازه ماندن در آمریکا را گرفت

عموی باراک اوباما که در کنیا متولد شده و بیش از دو دهه پیش دستور اخراج وی از آمریکا صادر شده بود سرانجام اجازه یافت در آمریکا بماند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قاضی "لئونارد شاپیرو" این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که "اونیانگو اوباما" 69 ساله شهادت داد وی 50 سال در آمریکا زندگی کرده، کارگر سخت‌کوشی بوده،‌ مالیات پرداخت کرده و تنها یک بار دستگیر شده است.

اونیناگو اوباما، برادر ناتنی پدر فقید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شهادت داد وی از سال 1963 و هنگامی که با یک ویزای دانشجویی وارد آمریکا شد، در این کشور زندگی کرده است. او مجموعه‌ای از گزارش‌های مهاجرت در دهه 1980 دارد و به وی دستور داده شده بود که در سال 1992 کشور را ترک کند، اما او در آمریکا ماند.

اوباما به قاضی گفت که زندگی آرام و ساده‌ای داشته، از دبیرستانی در کمبریج فارغ‌التحصیل شده و پس از آن در دانشگاه بوستون درس خوانده و مدرک فلسفه دریافت کرده است. او همچنین گفت، سال‌ها به عنوان مدیر یک فروشگاه مشروب‌فروشی در "فرامینگهام" در غرب بوستون کار کرده است. وی همچنین اظهار داشت، چند دهه می‌کوشید تا به مهاجران آفریقایی کمک کند مسکن پیدا کنند و در آمریکا مستقر شوند.

قاضی به هنگام اعلام تصمیمش، این قانون را ذکر کرد که به مهاجرانی که در آمریکا زندگی کرده‌اند، این حق را می‌دهد که در صورتی که پیش از 1972 وارد آمریکا شده ، مدت زیاد و به طور مداوم در این کشور زندگی کرده و شخصیت اخلاقی‌ مناسبی داشته باشند، سکونت دائمی آمریکا داده شود.

وضعیت مهاجرت عموی اوباما تا سال 2011 و به هنگام دستگیری در فرامینگهام، در حالی که در حالت مستی رانندگی می‌کرد، آشکار نشده بود. وی پس از پایان یک سال کارآموزی و 14 هفته کلاس آموزش درخصوص الکل بخشیده شد.

اونیانگو اوباما دومین عضو خانواده اوباماست که مشخص شده به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کرده است. خواهر وی، "زیتونی اونیانگو"، عمه باراک اوباما در سال 2010 پناهندگی دریافت کرد؛ این امر پس از آن صورت گرفت که نخستین درخواست پناهندگی وی در سال 2002 رد و در سال 2004 به وی دستور اخراج داده شد.

اونیانگو کشور را ترک نکرد و به زندگی در خانه‌های عمومی در بوستون ادامه داد. وضعیت وی در نوامبر 2008، چند روز پیش از انتخاب باراک اوباما، آشکار شد. در آن زمان، اوباما که نامزد انتخابات بود گفت نمی‌دانسته عمه‌اش به طور غیرقانونی در آمریکا زندگی کرده است و باورش بر این است که قوانینی که این وضعیت را پوشش می‌دهند باید در این زمینه پیگیری شود.

 

----------------------------------------------


کره جنوبی: شوهر عمه عزل شده رهبر کره شمالی زنده و سالم است

وزیر اتحاد دو کره در سئول دو روز پس از اینکه سرویس اطلاعاتی این کشور از عزل شوهر عمه رهبر کره شمالی خبر داد، گفت که او زنده بوده و احتمالا در امنیت به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جانگ سونک تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که دومین مرد قدرتمند در این کشور محسوب می‌شد، آخرین بار در ماه نوامبر در یک مسابقه بسکتبال بین تیم‌های کره شمالی و ژاپن در پیونگ یانگ رویت شده بود.

در این رابطه ریو کیل جائه، وزیر اتحاد کره جنوبی به قانونگذارانی که در یک نشست اضطراری در سئول گردهم ‌آمده بودند گفت: من می‌دانم که خطری فیزیکی تائک و همسرش را تهدید نمی‌کند.

جانگ به دلیل ازدواج جنجالی‌اش با دختر بنیانگذار کره شمالی و عمه رهبر کنونی این کشور از پاکسازی‌های پیشین جان سالم به در برده اما مقامات اطلاعاتی کره جنوبی معتقدند که دو تن از مشاوران نزدیک جانگ در اواخر ماه گذشته میلادی، به جرم فساد اعدام شده‌اند.

جانگ پیش از عزل از قدرت، سمت‌های معاون رئیس کمیسیون قدرتمند دفاع ملی و ریاست حزب کارگر حاکم را برعهده داشت. 

اخبار بین الملل - ایسنا