اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل برکناری رئیس دانشگاه تهران


مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، دلیل تغییر رئیس دانشگاه تهران را اتمام حکم مدیریت فرهاد رهبر در این دانشگاه، عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، دلیل تغییر رئیس دانشگاه تهران را اتمام حکم مدیریت فرهاد رهبر در این دانشگاه، عنوان کرد.

عبدالحسین فریدون گفت: مدت زمان 4 ساله ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران به اتمام رسیده و وزارت علوم با صدور نامه ای، از خدمات وی در این دانشگاه تشکر کرد.

وی ادامه داد: محمد حسین امید - معاون فعلی اداری مالی وزارت علوم و معاون سابق اداری مالی دانشگاه تهران با حفظ سمت به عنوان سرپرست فعلی دانشگاه تهران منصوب شد.

به گفته مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تا زمان انتخاب فردی مناسب، امید سرپرست این دانشگاه باقی می ماند.

 فرهاد رهبر بیست و دومین رئیس دانشگاه کشور است که با حکم فرجی دانا تغییر می کند.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی کامل رئیس جمهور در دانشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر علوم: برکناری ام صحت ندارد/ اولتیماتوم برای برکناری رئیس دانشگاه تهران دروغ است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر علوم: برکناری ام صحت ندارد/ اولتیماتوم برای برکناری رئیس دانشگاه تهران دروغ است

به گزارش مهر، کامران دانشجو امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای جهاد علمی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران ابتدا درباره این گمانه زنی ها درباره برکناری خودش گفت: همانطور که افرادی که به دولت می آیند با نظر رئیس دولت منصوب می شوند هر زمان که رئیس جمهور به این جمع بندی برسد که این مسیر باید از طریق فرد دیگری پیگیری شود، شخص دیگری را جایگزین می کند که این حق رئیس دولت است.

وی که خود را حتی در زمان وزارت دوست رئیس جمهور می داند، ادامه داد: پس از پایان دولت من و آقای احمدی نژاد به دانشگاه علم و صنعت باز می گردیم و من در دانشکده مکانیک و رئیس جمهور هم در دانشکده عمران به تدریسمان ادامه می دهیم و خدا را هم شکر می کنم که رئیس جمهور به من این فرصت را داد که به مردم خدمت کنم، اما در کل چنین چیزی وجود ندارد و این موضوع زاییده چند سایت است و حقشان است که گمانه زنی را به عنوان خبر مخابره کنند. 

وزیر علوم گفت: در کل وزرا انتخاب رئیس جمهور هستند و هر زمان که لازم باشد شخص دیگری منصوب می شود. 

دانشجو همچنین در خصوص برکناری فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به برخی شایعات و دادن اولتیماتوم سی روزه به وزیر علوم برای برکناری رئیس دانشگاه تهران افزود: من این موضوع را تایید نمی کنم و به من هیچ اولتیماتوم یک روزه، سی روزه یا سی ساله برای برکناری رئیس دانشگاه تهران یا هر دانشگاه دیگری داده نشده است. 

وزیر علوم در ادامه افزود: این فشارهایی که عنوان می شود از طرف دولت برای برکناری رئیس دانشگاه تهران وارد می‌شود، در ادبیات دولت نیست و اصلا چنین ادبیاتی معنی نمی دهد. 

وی در ادامه گفت: تمام روسای دانشگاه ها بخصوص روسای از جمله روسای دانشگاه هایی مثل تهران، شهید چمران اهواز و شیراز که شائبه برکناری شان وجود دارد کارشان را باید ادامه دهند. 

نظر دانشجو درباره رئیس جمهور شدنش 

دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره شرکت وزیر علوم در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حساب احتمالات می گوید احتمال هیچ چیز در دنیا رد نمی شود، اما من چنین فکری در سر ندارم تا زمانیکه وزیرم وزیر احمدی‌نژاد هستم و همچنین تا زمانیکه وزیر هستم اجازه نمی دهم خدمات و نیت خدماتم جز در راه رضای خدا در راه دیگری آلوده شود. 

بازنشستگی استادان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص برخی حاشیه ها درباره بازنشستگی اساتید تصریح کرد: اگر حتی یکی از استادان خارج از مقررات ابلاغ شده بازنشسته یا اخراج شده به ما اعلام کند تا این موضوع را بررسی کنیم. 

وزیر علوم با بیان اینکه در این زمینه برخی رسانه ها با جوسازی می خواهند بگویند وزارت علوم اساتید را زودهنگام بازنشسته می کند، با اشاره به جمله یکی از روزنامه ها که در آن تاکید کرده علت بازنشستگی اساتید استخدام استادان باسواد است، با رد این موضوع اضافه کرد: این خبر دروغ محض است و اگر که یک جو عقل سیاسی هم وجود داشته باشد این موضوع را نباید به این شکل مطرح کرد. 

برخی رسانه‌های غربی به من فحش دادند دانشجو در ادامه سخنانش با اشاره به تاکیداتش بر ادامه همکاری اساتید سکولار در دانشگاه ها گفت: بخاطر اینکه گفتم در دانشگاه ها اساتید سکولار نباید تبلیغ افکارشان را بکنند، رسانه های غربی مدام به من فحش می دادند، اما هنوز هم بر سر این حرفم هستم و باز هم تاکید می کنم اساتیدی که سکولار هستند می توانند در دانشگاه تدریس کنند اما حق تبلیغ افکار سکولاریسم‌شان را میان دانشجوها ندارند. 

تذکر خصوصی به برخی روسای دانشگاه‌ها 

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص همکاری برخی روسای دانشگاه ها با برخی تشکل ها در زمینه حمایت از افرادی که در دولت قبلی فعالیت می کردند و جلوگیری از فعالیت دانشجویان بسیجی و حزب‌اللهی افزود: برای ما دولت قبلی و فعلی ملاک عمل نیست، اما هر کسی که در دانشگاه برای انتخابات ریاست جمهوری پا می گذارد باید با حفظ چارچوب و مقررات دانشگاه سخنرانی کند. 

وزیر علوم با بیان اینکه من به برخی از این روسا به طور خصوصی تذکر دادم، ادامه داد: در جلسه بعدی من با روسای دانشگاه‌ها باید با قاطعیت به برخی از این روسا در این زمینه تذکر دهم. دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص اظهارنظر محمدرضا عارف درباره ضعیف بودن تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد: دکتر عارف یک شخصیت علمی است که در گروه اصلاح طلبان فعالیت می کند ولی ما دکتر عارف را به عنوان یک شخصیت علمی و دانشگاهی می شناسیم که در بیرون از دانشگاه فعالیت‌های سیاسی خود را انجام می دهد و حق دارد که با تشکل های سیاسی هم دیدار داشته باشد، اما باید بگویم تشکل های ما از 88 تاکنون رشد داشته و طبق آمار تشکل های اسلامی ما در سال 84 از 182 تشکل به 240 تشکل در سال 91 افزایش یافته است. 

تجمیع آزمون های ارشد و دکترا 

وزیر علوم در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تجمیع آزمون های ارشد و دکترا گفت: طبق قانونی که به ما ابلاغ شده، تجمیع باید در مقطع کارشناسی صورت می گرفت که این اقدام عملی شد. درباره تجمیع سایر آزمون های ارشد و دکترا باید اظهار داشت که لازم است مرحله به مرحله جلو رویم و اگر نتایج مثبت بود مرحله بعدی، در غیر این صورت اصلاح خواهیم کرد. 

در زمان انتخابات 88 حضور فتنه را احساس کردم 

وی در خصوص گله یکی از خبرنگاران صدا و سیما به علت اینکه در جمع خبرنگاران کمتر حاضر می شود، اما حضورش بر زمان انتخابات 88 و وزارت کشور بیشتر بود، اضافه کرد: فضای آن زمان و سمتی که داشته ام ایجاب می کرد در میان خبرنگاران حاضر شوم به این دلیل که پیش از انتخابات احساس می کردم فتنه ای در راه است و از یکی دو ماه قبل این امر خیلی مشخص بود. وقتی دیدم کمیته صیانت از آراء تشکیل شد احساس کردم باید اطلاع رسانی شود. 

دانشجو تاکید کرد: وقتی شخصی در ساعت 11:20 دقیقه شب در زمانیکه هنوز رای گیری ها در حال انجام است، اعلام می کند که من برنده انتخاباتم بلافاصله با صدا و سیما تماس گرفتم و گفتم که نه چنین چیزی وجود ندارد و همین الان باید در خصوص اعلام نتایج اطلاع رسانی شود. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بنابراین ساعت 1 نیمه شب نتایج آراء را از طریق تلویزیون اعلام کردم./مهر