اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل اصلی حادثه مرگبار اتوبوس ولوو در دره


فرمانده پلیس راه مازندران علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس ولوو در دره پلور را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده پلیس راه مازندران علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس ولوو در دره پلور را اعلام کرد.

سرهنگ محمدنژاد دراین‌باره گفت: در بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی ، عدم توجه به جلو از سوی راننده اتوبوس ولوو ، علت وقوع حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه راننده این اتوبوس از این حادثه جان سالم به در برده است، افزود: سقوط اتوبوس به دره طی دومرحله رخ داده و در مرحله اول اتوبوس از بغل به ارتفاع 20 متری سقوط کرده و راننده و تعدادی از مسافران در این هنگام به پیرون پرتاب شده‌اند و در مرحله دوم اتوبوس مجددا به عمق 20 متری افتاده است.

محمدنژاد با بیان اینکه اتوبوس در حال حاضر در عمق 40 متری دره است، گفت: عامل این حادثه خطای انسانی بوده است.

به گفته فرمانده پلیس راه مازندران ، پلیس راهنمایی و رانندگی تنها مرجع اعلام علت وقوع تصادفات در کشور است.


ویدیو مرتبط :
سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری محور کرج - ساری به دره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت سقوط اتوبوس به دره در خرم‌آباد/مشخص شدن عامل بروز حادثه مرگبار در جاده دامغان - شاهرود




اخبار حوادث - علت سقوط اتوبوس به دره در خرم‌آباد + ‌اسامی مجروحان حادثه‌

فریدون رشیدی افزود: در اثر واژگونی این اتوبوس 31 نفر مجروح شدند که مجروحان این حادثه با کمک امدادگران هلال احمر و اورژانس پلدختر به بیمارستان‌های اندیمشک و خرم‌آباد منتقل شدند.

فرماندار پلدختر با ذکر اسامی مجروحان حادثه اتوبوس حادثه‌دیده که به دره سقوط کرد، گفت: این اتوبوس ‌در نزدیکی تونل پل‌زال ‌‌از جاده منحرف ‌و به دره سقوط کرد.
 
فرماندار پلدختر امروز در گفت‌وگو با فارس افزود: یک دستگاه اتوبوس به شماره 887ع76 به رانندگی سهیل صادقی‌پور بروجی که بامداد امروز از اصفهان به سمت خوزستان در حرکت بود، در نزدیکی تونل پل‌زال اثر یک 48 کیلومتری پل زال از جاده منحرف شد و به دره سقوط کرد.
 
فریدون رشیدی افزود: در اثر واژگونی این اتوبوس 31 نفر مجروح شدند که مجروحان این حادثه با کمک امدادگران هلال احمر و اورژانس پلدختر به بیمارستان‌های اندیمشک و خرم‌آباد منتقل شدند.
 
اسامی مجروحان از سوی اورژانس 115 پلدختر بدین شرح اعلام شد: فاطمه مختاری، محمد مولایی، خدابس مختاری، علی نصیری، سعید صادق‌پور، مهدی صالتی، هوشنگ صادق‌پور، ماه سلطان ضروری، بنیامین خسروی، مهری افروتی، مهدی انصاری، مجتبی پوروند، رمضان خدادادی، ابراهیم حاتمی، خدیجه عادل‌پور، شوکت ابراهیم‌وند، بهرام خسروی، اشرف خسروی، محمد متین، کوثر زرقائد، زهرا دراکایید، اهورا ابولپور، شهین کاظمی، امین اسکندری، علی ابراهیم‌وند، مختار ابراهیم‌وند، بهروز مختاری، حمزه مهرابی، اعظم ابریشم، مهدی ایرابی دو ساله.
 
علت این حادثه رانندگی از سوی کارشناس پلیس راه در دست بررسی است.
 

آمارهای متناقض و متفاوت از حادثه‌های رانندگی در لرستان از سوی مراکز مختلف موجب سرگردانی و سر درگمی رسانه‌ها و منابع خبری شده است.
 
رئیس پلیس راه لرستان آمار مجروحان این حادثه را چهار نفر اعلام می‌کند، ولی رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس اورژانس 115 شهرستان پلدختر مستقر در محل حادثه تعداد مجروحان را 31 نفر با ذکر اسامی بیان می‌کند، اینجا معلوم نیست که کدام یک آمار صحیح ارایه کردند و این موضوع در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.
 
ارائه آمار بدین شکل که هر کدام از مراجع یاد شده در اعلام آمار خود اطمینان کامل دارند، معلوم نیست، در این میان کدام یک درست می‌گویند.

 

-----------------------------------

 

رییس پلیس راه استان سمنان:
هر دو خودروی حادثه مرگبار شاهرود - دامغان مقصر شناخته شدند

رییس پلیس راه استان سمنان، گفت: عدم توجه راننده اتوبوس به علائم هشدار دهنده و عدم توجه راننده کامیون به جلو، عامل بروز حادثه مرگبار در جاده دامغان - شاهرود بوده است.

سرهنگ"علیرضا رضوی خبیر"، در گفت‌و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: در این حادثه راننده اتوبوس که به دلیل نقص فنی در حاشیه جاده پارک کرده بود، به علت استفاده نکردن از علایم هشداردهنده 50 درصد مقصر شناخته شد و همچنین راننده کامیون نیز به دلیل بی توجهی به جلو 50 درصد مقصر است.

سرهنگ خبیر، از ترخیص تمام مصدومان بستری شده این حادثه در استان سمنان خبر داد و با اشاره به آخرین وضعیت مصدومین این حادثه، افزود: در این حادثه علاوه بر مرگ 11 نفر، 23 مسافر نیز مصدوم شده‌اند که هشت نفر از آنها از بیمارستان ولایت دامغان و شش مصدوم این حادثه نیز از بیمارستان شاهرود ترخیص شده‌اند.

وی افزود: 9 نفر دیگر از مصدومان این حادثه در بیمارستانی در شهرستان ساری بستری شدند که از آخرین وضعیت آنها اطلاعی نداریم.

گفتنی است که اتوبوس حامل زائران امام رضا(ع) که از هشتگرد کرج عازم مشهد مقدس بودند در 25 کیلومتری دامغان در کنار جاده برای استراحت متوقف شده بود که یک دستگاه کامیون از پشت به اتوبوس برخورد و در اثر این حادثه 34 نفر کشته و زخمی شدند. 

اخبار حوادث - فارس،ایسنا