اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل احمدی نژاد برای« دو بچه کافی نیست»



 

 

 

دلیل احمدی نژاد برای« دو بچه کافی نیست»

 

رئیس جمهور با انتقاد مجدد از شعار دو بچه کافی است، گفت: این شعار فرمول انقراض یک ملت است نه بقای آن.

به گزارش ایلنا، در پایان سفر استانی محمود احمدی‌نژاد به استان البرز، در دیدار با منتخبین، فرهیختگان و مدیران استانی و پس از شنیدن نقطه نظرات آنها، گفت: اگر یک جهت‌گیری و هدف مناسب برای برپایی استان ترسیم نشود، چه بسا بسیاری از تلاش‌ها در مسیر اصلی خود قرار نگرفته و یا تلف شود. به همین دلیل باید دید که می‌خواهیم استان را به کدام سمت برده و قرار است استان البرز چه نقشی را در کشور ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وجوه این استان در آینده باید وجه فرهنگی آن باشد، افزود: اگر ما الگو روشن و مشخصی نداشته باشیم، آینده از آن ما نیست. ما به دنبال الگوی برنامه‌ریزی اسلامی ـ ایرانی هستیم و علت آن این است که می‌خواهیم در آینده به نقطه اوج کمال برسیم. یقین دارم اگر یک رفراندوم در این برگزار شود و از مردم بپرسیم که آیا می‌خواهند مانند اروپائی‌ها شوند، 99/99 می‌گویند خیر.

رئیس دولت دهم الگوی اسلامی ـ ایرانی را به معنای نگاه ارزشی، الهی و مکتبی دانست و یادآور شد: ما می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که در آن مردم عدالت‌خواه بوده و نسبت به یکدیگر عشق بورزند. ما نمی‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که هر کس در جیب دیگری باشد البته در نقطه اوج جیب همه یکی خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دموکراسی لیبرال، غربی‌ها اولین حقیقتی که زیر پا له می‌کنند انسان و ارزش آن است و برای رای آوردن هر دغل‌بازی که حتی به ذهن شیطان هم نمی‌رسد را انجام می‌دهند. در آن جوامع آنها دروغ گفته و مردم را فریب می‌دهند و پیش از رای آوردن یک شعاری داده اما بعد از روی کار آمدن کار دیگری انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور به مشکلات و معضلات صنعت کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات صنعتی ما در این است که قیمت نهایی کالای تولید شده در داخل بالا بوده و توانایی رقابت با کالاهای وارداتی را ندارد علت آن هم این است که در ساخت کالا از روش‌های بومی خود استفاده نکردیم.

وی اظهار کرد: زمانی که سخنی از الگوی اسلامی ـ ایرانی می‌آوریم به معنای این است که چشم خود را از غربی‌ها برداشته و ببینیم خودمان در گذشته چه کاری انجام می‌دادیم. نمی‌گویم دستاوردهای آنها استفاده نکنیم اما معتقدم که باید با چشم باز جلو رفت.

احمدی نژاد با بیان اینکه الگوی اسلامی ـ ایرانی به معنای نگاه فرهنگی و انسانی و استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات است، ادامه داد: البته این سخن به معنای آن نیست که از دستاوردهای خوب سایر کشورها استفاده نکنیم بلکه معتقدم باید ببینیم آیا این دستاورد با فرهنگ ما همخوانی دارد یا خیر و یا استفاده از آن به فرهنگ ما لطمه می‌زند یا خیر.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از شعار دو بچه کافی است اظهار کرد: این شعار فرمول انقراض یک ملت است نه بقای آن. بسیاری از نخبگان و دانشمندان از خانواده‌های پرجمعیت بوده و همین امر موجب رشد آنها شده است.

وی ادامه داد: زمانی که خانواده‌ای شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهایشان می‌شود. اما اینکه گفته می‌شود فرزندان زیاد را نمی‌توان به خوبی تربیت کرد حرف صحیحی نیست چرا که مهم‌ترین وظیفه خانواده تربیت نسل آینده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعداد فرزند زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، تصریح کرد: حالا نمی‌گویم که خانواده‌ها پنج، شش فرزند داشته باشند اما زمانی که حرف از الگوی اسلامی ـ ایرانی می‌آید باید تمام جوانب و تصمیم‌گیری‌ها را تحت تاثیر خود قرار بدهد و الا دیگران برای ما تصمیم گرفته و به خورد ما می‌دهند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه برای ساختن ایران باید از الگوی اسلامی ـ ایرانی استفاده کرد خطاب به مدیران استان البرز گفت: این استان در ابتدای راه بوده اما باید برای پیشرفت آن مدیران استانی و اقشار مختلف بحث و گفتگو کنند. قطعا اگر ما با توجه به الگوی اسلامی ـ ایرانی صنعت خود را توسعه می‌دادیم، جزء صنایع برتر جهان بودیم.

رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: الگوی اسلامی ـ ایرانی اولا مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های خودی و ثانیا متکی بر استعدادها و توانمندی‌های بومی است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
پسر آقای احمدی نژاد وچند دلیل دیگر برای رای ندادن به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمد توکلی: به قدر کافی دلیل شرعی و قانونی برای ردصلاحیت احمدی نژاد وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احمد توکلی با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود نوشت:

"آمدن یا نیامدن" احمدی‌نژاد مساله اصلاح طلبان است نه اصولگراها. به قدر کفایت دلیل شرعی و قانونی برای ردصلاحیت رییس جمهور سابق وجود دارد.

 

اخبار سیاسی - ساعت 24