اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل احضار کاردار امارات به وزارت امور خارجه


وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی مقیم در العین امارات، کاردار امارات در تهران را احضار کرد.‎

خبرگزاری آنا: درپی دستگیری تعدادی از معلمین آموزش و پرورش در کشور امارات متحده عربی امروز کاردار این کشور در غیاب سفیر به وزارت خارجه فراخوانده شد و ضمن اعتراض به دستگیری معلمین علی رغم فعالیت چندین ساله قانونی مدرسه ایرانی در امارات، از کار دار خواسته شد سریعا نسبت به حل مشکل بوجود آمده و آزادی معلمین اقدام شود.

کاردار امارات متحده عربی درتهران تاکید کرد موضوع آزادی ایشان را با فوریت با مقامات کشورش پیگیری می‌کند.

مسوول ذیربط اماراتی اعلام کرده است مجوز کار این معلمین برای امارت دبی بوده و هنوز مجوزی برای اشتغال این افراد در امارت ابوظبی صادر نشده است.

پیشتر خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دلیل بازداشت 9 معلم ایرانی در امارات چیست، اظهار داشت:‌ موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات و آزادی آنها در حال پیگیری است و رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این معلمان آزاد شوند.

وی افزود:‌ امارات با این استدلال که این معلمان چرا با ویزای دوبی در العین امارات مشغول به تدریس هستند اقدام به بازداشت آنها کرده است در حالی که این موضوع در گذشته وجود داشته و آنها نسبت به آن حساسیت نداشتند.


ویدیو مرتبط :
هشدار به وزارت امور خارجه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار کاردار بحرین به وزارت امور خارجه



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,وزارت امور خارجه

 

اخبار سیاست خارجی - احضار کاردار بحرین به وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در پی اظهارات سخیف وزیر خارجه بحرین ، کاردار این کشور در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد .

به گزارش مهر، مرضیه افخم اضافه کرد این گونه اظهارات نشان از سردرگمی مسئولین بحرینی در مواجهه با مطالبات مشروع مردم مظلوم بحرین دارد و طی احضار کاردار از سوی رئیس اداره خلیج فارس به ایشان خاطرنشان شد دولت بحرین به جای اتکا به نیروهای خارجی و رو آوردن به رویکردهای امنیتی و طایفه گرایانه، خواسته های مردم کشورش را محقق سازد.
اخبار سیاست خارجی - مهر