اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلواپسان نگران شکست‌های بعدی هستند!



اخبار,اخبار سیاسی ,دلواپسان

 

اخبار سیاسی - دلواپسان نگران شکست‌های بعدی هستند!


مخالفان دولت كه امروز آشکارا به نقد دولت نشسته‌اند در واقع بازمانده لشكر شكست‌خورده‌ای هستند كه 8سال در برابر آنچه دلسوزان انتقاد می‌كردند سكوت پیشه ساختند. در واقع آنها سخنی جز تكریم و تعریف در مقابل دولت مورد حمایت خود برای ارائه نداشتند. اما آنچه امروز تعجب همگان را برانگیخته، این است؛ افرادی كه تا دیروز دولت قبل را معجزه می‌دانستند و بدون توجه به اقداماتی كه در طول 8سال صورت گرفت لب از لب نگشودند چرا امروز هر اقدام دولت را خلاف قانون تعبیر می‌كنند؟

سردرگمی مخالفان
زمانی كه سخن از مخالفان دولت به میان می‌آید ذهن بسیاری افراد به سمت کسانی می‌رود كه تنها انتقاد به دولت را می‌شناسند و از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنند تا دولت را از مسیری که در پیش گرفته دلسرد کنند تا از این طریق بتوانند سدی در برابر موفقیت دولت ایجاد نمایند اما سوال اینجاست كه چرا این اقلیت مخالف چنین مستاصل به هر ابزاری چنگ انداخته و از آن علیه دولت استفاده می‌كنند؟! آنچه مسلم است اینكه رفتار این گروه برخاسته از یك رفتار معقول و منطقی نیست و این دستپاچگی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی تنها می‌تواند برآیند دو نظریه باشد؛ اول آنكه این گروه سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری شكست سختی متحمل شدند و این شكست موجبات عصبانیت آنها را فراهم كرد بحث دیگر اینكه منافع خود را در سایه دولت یازدهم متزلزل می‌بینند بنابراین به دنبال راه چاره برای بازیابی آن هستند.

دلواپسان نگران شكست‌های بعدی خود هستند
یكی از سناریو‌هایی كه مخالفین برای ایجاد مانع از آن استفاده می‌كنند، مذاكرات هسته‌ای است درواقع این گروه از هر ابزاری استفاده می‌كنند تا به مردم القا كنند چیزی جز شكست در انتظار مذاكرات نیست.

 

اما اینگونه رفتارها دولتی‌ها را مجبور ساخت تا سكوت خود را بشكنند و در برابر چنین مواضعی واكنش نشان دهند از جمله مشاور رئیس‌جمهور كه در نشستی به مناسبت 24خرداد اظهار داشت: مذاكرات هسته‌ای تحت نظر مقام معظم رهبری انجام می‌شود، بنابراین افرادی كه اظهار دلواپسی می‌كنند، به واقع بیشتر دلواپس شكست‌های بعدی خود هستند. علی یونسی ادامه داد: انتخابات تنها راه ممكن برای باز كردن درهای سیاسی كشور بود، البته مشكلاتی در این مسیر مانند اینكه نمی‌شود تغییر ایجاد كرد وجود داشت كه با تلاش گسترده و همت ملی این واقعیات شكل گرفت كه راهی جز انتخابات برای تغییر وجود ندارد.

 

وی انتخابات را تنها راه تنفس ملت عنوان كرد و گفت: در انتخابات سال گذشته آرام آرام موتور خاموش شده روشن شد. یونسی در ادامه تركیب دولت یازدهم را تركیبی از همه جریان‌های اصیل سیاسی كشور عنوان كرد و گفت: رئیس‌جمهور، دولت را از تركیب اعتدالگرایان اعم از چپ و راست تشكیل داده كه این مهم نیاز و ضرورت كشور برای توسعه و آبادانی است. وی وارد شدن احساسات به مدیریت را فاجعه‌آمیز بیان كرد و گفت: اگر احساسات وارد مدیریت شود فاجعه ایجاد می‌كند زیرا مدیریت با احساسات اداره نمی‌شود، لذا باید با عقلاتیت كارها را به پیش برد كه این نیز از ضروریات كشور است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دولت از ابتدا تلاش كرد كه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه كشور را بشكند و در این مسیر عده‌ای كه نمی‌خواهند این دولت توفیق پیدا كند به مخالفت با روند مذاكره پرداختند و به اصطلاح دلواپس شدند، اما همه باید بدانیم كه این یك كار بزرگ برای كشور است كه حتی اگر قراردادی هم منعقد نشود، بزرگ‌ترین دستاورد آن شكسته شدن اجماع جهانی علیه كشور است كه حاصل شده است.

شیشه عمر مخالفان به لرزه درآمده
البته تنها دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها نبود كه نسبت به اقدامات و سنگ‌اندازی‌های مخالفان دولت واكنش نشان داد بلكه محمدعلی نجفی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی نیز بیان داشت: مخالفان دولت می‌دانند كه موفقیت دولت باعث تنگ‌تر شدن فضای سیاسی برای آنهاست و شیشه عمر آنها در دست دولت دكتر روحانی است و اتفاقا نگرانی آنها هم از این موضوع است كه احساس می‌كنند شیشه عمر سیاسی آنها به لرزه در آمده است. وی گفت: من از این آقایان سوال می‌كنم كه چه جوابی دارند كه اكنون مواضع‌شان درباره مذاكرات هسته‌ای كشورمان با برخی مخالفان در بیرون یکی شده است.

 

وی افزود: گفتمان قبل از انتخابات سال 92 و سیاست توزیعی دولت‌های نهم و دهم با 700میلیارد دلار درآمدهای نفتی شكست خورده و جالب است كه باز هم مخالفت می‌كنند. نجفی اظهار كرد: جواب این سوالات كاملا روشن است، موفقیت این دولت و حفظ مردم و جوانان به معنای خروج این طیف از صحنه سیاسی كشور است.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
مسئولان دیروز دلواپسان تنهای امروز نگران انتخابات فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزبهانی: یکی از بهترین بوکسورهای دنیا را شکست دادم/حریف بعدی نفر دوم جهان است



بهترین بوکسورهای دنیا  ,  احسان روزبهانی

احسان روزبهانی پس از شکست حریف ترکیه‌ایی خود گفت: مسابقه بسیار سختی داشتم. حریفم یکی از بهترین‌های دنیا بود و من هم سخت مبارزه کردم تا وی را شکست دادم. بوکسور تیم ملی ترکیه خیلی قدر و با تجربه بود.
وی افزود:‌ بهرام مظفر با علی مظاهری بازی کرده و او را نیز شکست داده بود. من شناختی از بازی وی نداشتم.
وی در پاسخ به این سؤال که چطور می‌شود شما در راند سوم واقعاً تهاجمی بازی می‌کنید، گفت: برای راند سوم همیشه برنامه‌ ویژه‌ای دارم و طوری مبارزه می‌کنم که مقابل حریفم کم نیاورم.
روزبهانی در مورد حریف مرحله سوم خود گفت: در مرحله سوم باید به مصاف بوکسور تیم ملی قزاقستان بروم. وی نفر دوم جهان است و چپ گارد است. فقط فیلم مبارزات او را دیده‌ام و سعی می کنم از این طریق مبارزات وی را آنالیز کنم.../فارس