اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلنوشته پسر آهنگران برای سید محمدخاتمی


حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران با درج عکسی از خود و سیدمحمد خاتمی، مطلبی را در وصف رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نوشته است.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران با درج عکسی از خود و سیدمحمد خاتمی، مطلبی را در وصف رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نوشته است.

 پارسینه نوشت: آهنگران می‌نویسد: «باورم نمی‌شد کنارش ایستاده‌ام. مردی به غایت خوش‌مشرب، خوش‌سیما و خوش‌بیان. بعد از اولین عکس، مهربانانه از عکاس خواهش کرد که از زوایای دیگر در کنار من عکس بیندازد و من همچنان محو جمال و مهرورزی و تواضعش بودم.



مردی که هشت سال بر سریر قدرت نشستن و منتخب ملت بودن، اندکی به خاکساری و فروتنی و تواضع او خدشه وارد نکرده و حکمرانی، درخشش گوهر زیبای اصلاح‌گری و رواداری را در وجودش کم‌فروغ نکرده است. بی‌تردید او بر من در حوزه اخلاق و مشرب فکری و سیاسی بیشترین تاثیر را داشته و بسیاری دیگر را به اسلام و روحانیت و تبلیغ دین، شیفته و علاقمند کرده است.

بدون شک نام خاتمی در صفحات تاریخ اسلام و ایران و تشیع در کنار بزرگانی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی، امام موسی صدر و مرحوم شهید دکتر بهشتی رضوان‌الله علیهم خواهد درخشید و برای من الگویی مسلم در زی طلبگی، اخلاق‌مداری و روحانیت خواهد بود؛ هرچند هستند کسانی که پیوسته از سر بی‌حیایی و بی‌تقوایی، این سلاله پاک رسول‌الله و فرزند فاضل و نورانی امام را با تیغ سیاه تهمت و دروغ بیازارند.

هنوز صدایش در گوشم طنین‌افکن است که می‌گفت: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم / که در طریقت ما کافری است رنجیدن ...»


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید محمدخاتمی:با وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی حرف زدم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خاتمی:به نگاه حسن حبیبی به سیاست نیازداریم/با وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی حرف زدم

سیدمحمد خاتمی درباره ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حسن حبیبی اظهار کرد: شاید مهم‌ترین نکته در مورد آقای حبیبی این است که ایشان از زاویه فرهنگ به دنیای سیاست نگاه می‌کرد.

به گزارش ایسنا، خاتمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "این نوع نگاه به سیاست، چیزی است که امروز ما در جامعه به آن نیاز داریم"، ابراز عقیده کرد: در جامعه‌ای که همه چیز سیاسی شده و سیاست نیز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنیا اینگونه است.

وی افزود: دکتر حسن حبیبی از اصحاب دانش،‌ متدین و خوش‌فکر بود و در عین حال احساس مسئولیت داشت و از این زاویه به مسائل نگاه می‌کرد. ایشان انسانی بسیار متواضع بودند و هرگز ما احساس نکردیم برای شغل و منصبی تلاش کنند؛ حتی بسیار از مواقع پایین‌تر از شخصیت خود برخی از مسئولیت‌ها را می‌پذیرفتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی اولین کسی بود که با چهره صمیمی و در عین حال قاطع، مبتنی بر ارزش‌ها و بر محور منافع مردم تصویری از جمهوری اسلامی ترسیم می‌کرد. من امروز را روز سختی برای اصحاب فرهنگ، دانش و دلبستگان به انقلاب می‌دانم و امیدوارم خدا فقدان ایشان را جبران کند.

وی که چند لحظه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو داشت، پس از جدا شدن از وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، درباره برخی خبرنگاران بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: من به آقای حسینی - وزیر ارشاد - گفتم و ایشان هم گفتند پیگیری می‌کنند.

خاتمی در پاسخ به اینکه "آیا شرایط سیاسی رو به بهبود خواهد بود یا نه؟" گفت: امروز که هوا خوب است./ایسنا