اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلربایی تاکسون جدید هیوندای از خریداران


هیوندای موتور روی مدل به‌سازی شده شاسی بلند تاکسون برای بهره برداری از تقاضای رو به رشد در بخش کراس اوور کامپکت و بالا بردن فروش در چین حساب می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: هیوندای موتور روی مدل به‌سازی شده شاسی بلند تاکسون برای بهره برداری از تقاضای رو به رشد در بخش کراس اوور کامپکت و بالا بردن فروش در چین حساب می‌کند.

بزرگترین خودروساز کره جنوبی فروش 570 هزار دستگاه شاسی بلند در بازارهای خارجی در سال 2016 را هدف گذاری کرده که بالاتر از فروش 540 هزار و 53 دستگاه در سال گذشته است.

این مدل که با اسکیپ فورد موتور و تیگوان فولکس واگن رقابت می‌کند، در کارخانه‌های هیوندای در کره، چین و اروپا تولید می‌شود.

مدل جدید تاکسون در شرایطی عرضه می‌شود که چونگ مونگ کو، رییس هیات مدیره هیوندای پیش بینی کرده است مجموع فروش هیوندای و کیا موتورز در سال 2015 با روند کندتری نسبت به 9 سال گذشته رشد خواهد کرد. تاکسون سال گذشته 11 درصد از کل فروش خودروهای سواری هیوندای را تشکیل داد که بالاتر از سهم هفت درصدی پنج سال گذشته بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تاکسون جدید علاوه بر موتور دیزلی دو لیتری که مصرف سوخت بهینه‌تری دارد، یک موتور دیزلی 1.7 لیتری را هم فراهم می‌کند و قیمت آن در کره جنوبی از 23.4 میلیون وون (20 هزار و 700 دلار) تا 29.2 میلیون وون آغاز می‌شود.

از سال 2004 که تاکسون برای نخستین بار معرفی شد، تقریبا چهار میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است و پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند هیوندای در یک دهه گذشته شناخته شد. از این چهار میلیون دستگاه، بیش از 412 هزار دستگاه در آمریکا و بیش از یک میلیون دستگاه در چین به فروش رفته اند.

فروش هیوندای در چین در دو ماه اول امسال 5.7 درصد کاهش یافت در حالیکه فروش کل بازار خودروی این کشور در همین مدت 16 درصد رشد کرد.


ویدیو مرتبط :
جزوه اسپاسم عضلانی Cramp Spasm دکتر دلربایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک توصیه به خریداران مسکن درباره «پارکینگ»



 

 

 

مسکن

 

 

این روزها خریداران در بازار خرید و فروش واحدهای نوساز مسکونی باید قبل از اینکه هرگونه معامله، قرارداد یا مبایعه‌نامه‌ای تنظیم کنند به مساله «پارکینگ» توجه داشته باشند؛ چراکه طی مصوبات اخیر که از سوی شورای شهر تهران به شهرداری ابلاغ شده و حالا از سوی شهرداری دستور اجرای آن صادر شده، هر واحد مسکونی باید از یک پارکینگ برخوردار باشد و سازنده مجبور است تحت هر شرایطی برای هر واحد، یک پارکینگ در نظر بگیرد؛ اما ممکن است متراژ زمینی که در آن ساخت و ساز می‌شود از لحاظ مساحت، برای تامین پارکینگ تمام واحدها کافی نباشد به خاطر همین مساله سازنده طبق مصوبه جدید موظف است تا شعاع 250 کیلومتر از ملک ساخته شده، پارکینگ خصوصی یا عمومی ‌به تعداد پارکینگی را که نتوانسته مهیا کند، خریداری کرده و در اختیار خریدار قرار دهد.

هشدار دیگری که خریداران باید به آن توجه داشته باشند این است که در زمان خرید ملک نوساز، سندی را که دریافت می‌کنند در آن باید بهره‌مندی از پارکینگ حتما ثبت شده باشد یا اینکه اگر این چنین نبود سندی مجزا برای پارکینگ از فروشنده طلب کنند؛ زیرا از زمان اجرای این قانون، عدم پارکینگ برای هر واحد نوعی ضعف به شمار می‌آید و خریدار فعلی اگر در آینده تصمیم به فروش واحد بدون پارکینگ بگیرد به خاطر این موضوع با مشکل روبه‌رو خواهد شد و فروش ملک با چنین شرایطی برای فروشنده مشکل‌ساز خواهد شد.

از سوی دیگر در این مصوبه، شهرداری برای سازنده‌هایی که در زمین‌های متراژ کوچک ساخت و ساز می‌کنند به راه حلی با عنوان «تجمیع در ساخت» اشاره کرده است؛ اما اغلب سازنده‌ها آن را مناسب برای هر متراژ زمینی که برای تامین پارکینگ کافی نیست، نمی‌دانند و به همین دلیل ممکن است میزان ساخت و ساز کاهش یابد.

البته در این میان باید به این نکته اشاره کرد که این قانون از سال‌های پیش به تصویب رسیده بود؛ اما به دلیل اینکه اجباری در آن نبود مالکان ترجیح می‌دادند متراژی را که برای پارکینگ در نظر می‌گرفتند، ساخت و ساز کنند و به تعداد واحدها اضافه کنند؛ زیرا این کار آنها را با سودهای کلان مواجه می‌کرد و این‌گونه اقدامات در نهایت شهرداری را به این امر مجاب کرد که اجرای این طرح برای سازنده‌ها اجبار شود و آن را رعایت کنند تا بتواند پایان کار دریافت کنند.

از سوی دیگر اجرای طرح تامین پارکینگ برای هر واحد مسکونی باعث شده تا واحدهای چند سال ساختی که در زمان ساخت آنها چنین قانونی رعایت نشده، برای مالکان ایجاد دردسر کند؛ زیرا این روزها هر خریداری به دنبال خرید واحدی با تمام امکانات به خصوص پارکینگ است و حال که این طرح به اجرا در آمده به ندرت متقاضی پیدا می‌شود که حاضر باشد ملکش از پارکینگ برخوردار نباشد.

علاوه براین در گذشته آن دسته از خریدارانی که قدرت مالی کافی برای خرید نداشتند به همین دلیل پارکینگ واحد خود را به مالک دیگری واگذار می‌کردند و اکنون برای فروش دچار مشکل شده اند.

در همین حال برخی از مشاوران املاک فعال در تهران به عواقب این طرح (تامین پارکینگ) اشاره کردند که به این شرح است: تصویب و اجرای برخی از قوانین برای ساخت و ساز ممکن است باعث شود تا سازنده‌ها دچار کندی در کار شوند و همین مساله تاثیر بسزایی در بازار مسکن بگذارد.

یکی از بنگاهداران املاک واقع در خیابان شریعتی درباره وضعیت فعلی بازار معاملاتی واحدهای مسکونی و همچنین پیش بینی آینده بازار مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر از حجم تقاضا به‌طور چشمگیر کاسته شده است؛ زیرا متقاضیان در برابر تصمیم‌های لحظه‌ای فروشنده‌ها از بابت تعیین قیمت دچار سردرگمی‌شده‌اند و نمی‌توانند تصمیم خرید را قطعی کنند؛ چراکه مدام در حال این پرسش هستند که وضعیت آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟.../تحلیل:عصرایران

 

 

مسکن