اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل گرانی هندوانه و خرمالو در آستانه یلدا


رئیس اتحادیه بارفروشان، دلایل گرانی هندوانه و برخی میوه‌ها از جمله خرمالو در بازار را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه بارفروشان، دلایل گرانی هندوانه و برخی میوه‌ها از جمله خرمالو در بازار را اعلام کرد.

سیدمحسن محمودی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه حضور دلالان در بازار میوه و احتکار سبب گرانی هندوانه و میوه هایی مانند خرمالو شده است، اظهارداشت: این مساله ربطی به حضور دلال‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه تجربه سالیان گذشته نشان داده اگر محصول مازادی وجود داشته باشد و در آستانه شب یلدا به فروش نرسد، فردای شب چله آن را به نصف قیمت هم نخواهند خرید، گفت: چون در آستانه ایامی مانند شب یلدا تقاضا برای برخی محصولات بالا می رود، طبیعتا افزایش قیمت هم اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه اگر کمبودی وجود داشته باشد، رشد نرخ‌ها نامعقول خواهد بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه قیمت هندوانه کشت تابستانه بسیار پایین بود و کشاورزان از آن وضعیت ناراضی بودند، افزود: کشت پاییزه این محصول تنها مختص شهرستان میناب در استان هرمزگان است، ضمن اینکه بارندگی ها و تگرگ اخیر بخشی از محصول این منطقه را از میان برده است.

به گفته محمودی، فصل میوه خرمالو نیز تقریبا تا شب چله است و بعد از آن شب حضور این میوه در بازار کمرنگ می‌شود. ‌

وی درباره آخرین وضعیت بازار میوه کشور نیز گفت: فعلا ما کمبودی در این زمینه احساس نمی‌کنیم اما اظهارنظر قطعی در این مورد حدودا در اواخر دی ماه امکان پذیر است، زیرا هنوز پرتقال‌ها در حال چیدن هستند و برداشت کامل انجام نشده تا ما بتوانیم با اطمینان بگوییم وضعیت به چه شکل است.  

محمودی تصریح کرد: درباره میوه سیب با قطعیت می‌توان گفت که مشکلی وجود ندارد، چراکه برداشت آن تمام و محصول وارد سردخانه‌ها شده است و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
میوه آرایی شب یلدا با هندوانه | ساخت سبد طاووس با هندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل گرانی هندوانه در آستانه یلدا


مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید هندوانه برای شب یلدا بیش از نیاز است و هیچ کمبودی وجود ندارد اما عده‌ای در این ایام اقدام به احتکار این محصول می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید هندوانه برای شب یلدا بیش از نیاز است و هیچ کمبودی وجود ندارد اما عده‌ای در این ایام اقدام به احتکار این محصول می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.

حسن خدنگی اظهار کرد:‌ در تولید هندوانه هیچ مشکلی وجود ندارد و برای شب یلدا بیش از 150 هزار تن از این محصول تولید شده است که بیش از نیاز کشور است.

وی افزود: تگرگ منطقه میناب خسارت چندانی به هندوانه تولید شده نزد و هم اکنون براساس آخرین آمار و ارزیابی صورت گرفته است، وضعیت تولید هندوانه در این منطقه و مناطق دیگر کشور مناسب ارزیابی می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

خدنگی با بیان اینکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم هندوانه در بازار مصرف با توجه به هزینه‌های تولیدی، در بازار حدود 2000 تا 2500 تومان است، گفت: آخرین قیمتی که از هر کیلوگرم هندوانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استخراج شد حدود 2300 تومان بود که به نظر می‌رسد این قیمت برای هندوانه در این ایام منطقی باشد اما برخی این محصول را احتکار می‌کنند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند و دستگاه‌های نظارتی باید با این مسئله و احتکارکنندگان برخورد کنند.