اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل پیش‌بینی نرخ ارز زیر 2400 تومان در بودجه 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک مقام مسئول تاکید کرد:

دلایل پیش‌بینی نرخ ارز زیر 2400 تومان در بودجه 92/ خداحافظ ارز 1226 تومانی

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: مبنای تصمیم‌گیری درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده در محدوده نرخ مرکز مبادله خواهد بود و هدف این است که آثار و تبعات شوک‌های خارجی بر اقتصاد ایران حذف شود یا به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد کریمی در گفتگویی رادیویی گفت: تقویت عرضه ارز در این مرکز در اولویت بانک مرکزی است و با توجه به اینکه تراز پرداخت های خارجی کشور مثبت است و در سال آینده هم مثبت پیش بینی می شود ، انتظار داریم نرخ ارز در آینده تغییر نوسانی نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به همکاری صادرکنندگان در تامین ارز واردکنندگان اظهارداشت: ارز مسافرتی هم یک بار در سال به میزان 300 دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر پرداخت می شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور تاکید کرد: تراز تجاری کشور تا پایان سال وضع خوبی دارد و تا پایان سال جاری ثباتی که در بازار ارزی کشور ایجاد شده است ، ادامه خواهد داشت.

کریمی گفت : برای سال92برنامه ریزی می‌کنیم و این اطمینان را به همه فعالان اقتصادی می‌دهیم که در آینده هم شاهد ثبات در بازار ارز کشور خواهیم بود و همه برنامه ها و تلاش های ما در همین جهت است.

وی اظهارداشت: مبنای تصمیم گیری درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده هم در محدوده نرخ مرکز مبادله خواهد بود و هدف این است که آثار و تبعات شوک‌های خارجی بر اقتصاد ایران حذف شود یا به حداقل برسد. در آینده واردات مواد اولیه ، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای برای بخش‌های تولید و یا همان خانواده تولید که گروه کالایی سه تا هفت است، شتاب می‌گیرد و با تقویت طرفهای عرضه و مدیریت تقاضای ارز درصدد هستیم حمایت از بخش تولید را افزایش دهیم.

پیش از این، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تشریح ویژگی‌های بودجه 92، از رویکرد "انقباضی شدید" در این لایحه سخن گفته و افزوده بود: به طور قطع قیمت‌گذاری ارز در لایحه بودجه سال آینده کمتر از قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی خواهد بود./مهر

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 


ویدیو مرتبط :
نرخ ارز دولتی از مرز 3000 تومان گذشت....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اقتصاد اعلام کرد: تزریق ارز از سوی بانک مرکزی/ نرخ ارز در بودجه ۹۲ کمتر از ۲۰۰۰ هزار تومان



حسینی اعلام کرد:

ممانعت از صادرات غیر قانونی طلا / بانک مرکزی به دنبال تنظیم بازار طلا

وزیر اقتصاد دغدغه بانک مرکزی را ممانعت از خروج طلا از کشور، تامین بازار طلا و پیشگیری از بروز شکاف قیمت طلا در داخل و خارج کشور دانسته و معتقد است: قیمت طلا در داخل کشور نباید به گونه‌ای باشد که منجر به جریان تبدیل سکوک طلا به مصنوعات طلا و خروج آن‌ها از کشور شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه چهارمین همایش ملی ابعاد اجرایی سیاست‌های کلی اصل 44 در جمع خبرنگاران گفت: دراین مرکز به رغم توسعه و پوشش گروه‌های کالایی و اولویت هشتم در برخی موارد کمبودهایی وجود دارد که در این راستا تلاش همکاران در بانک مرکزی این است که با تزریق بیشتر منابع کمبودها را برطرف کنند تا فضا به گونه‌ای باشد که دالان ارز در فضای اقتصادی مرکز مبادلات باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این‌که فلسفه شکل گیری مرکز مبادله تخصیص ارز به فعالان اقتصادی و جلوگیری از سفته بازی بوده است، خاطرنشان کرد: این امر به میزان قابل توجهی اتفاق افتاده و تلاش شده تا ارز به فعالان اقتصادی و افرادی که به دنبال سفته بازی نیستند اختصاص یابد.

وی با اشاره به این‌که با توسعه مرکز مبادلات فاصله نرخ ارز در این بازار و مرکز مبادله کاهش می یابد خاطرنشان کرد: آن چیزی که مدنظر است این است که در یک فضایی که عوامل خارجی بر اقتصاد تاثیر نداشته باشد نرخ ارز مبادله بالا است چه برسد به آنچه که در بازار سیاه شکل گرفته است.

حسینی با اشاره به این‌که اراده دولت تعدیل نرخ ارز است اظهار کرد:‌البته اصلاح باید تدریجی وبا در نظر گرفتن عوامل خارجی باشد چرا که یکی از مسائلی که بر بازار ارز فشار وارد می کند مسائل سیاسی است.

نرخ ارز در بودجه سال 92 کمتر از 2000 تومان

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نرخ ارز در قانون بودجه سال آینده اظهار کرد: در این زمینه هنوز به جمع بندی نرسیدیم و اعداد متفاوتی مطرح می شود، اما به طور قطع نرخ کمتر از دو هزار تومان خواهد بود.

حسینی با اشاره به این‌که عددی که در قانون بودجه می‌آید و به معنای نرخ بازار نیست و در واقع نرخ محاسباتی است گفت:‌اگر بپرسیم چه نرخی را مبنا قرار می دهیم جهت و گرایش ما اعداد پایین‌تر از دو هزار تومان است.

بانک مرکزی به دنبال تنظیم بازار طلا

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر محاسبه قیمت طلا با نرخ ارز مبادله‌ای و سپس تکذیب این موضوع از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: آن طور که اطلاع دارم دغدغه بانک مرکزی این است که قیمت طلا در داخل کشور به گونه‌ای نباشد که منجر به جریان تبدیل سکوک طلا به مصنوعات طلا و خروج آن‌ها از کشور شود.

وی با اشاره به سوء استفاده‌های انجام گرفته در اوایل سال در بازار طلا تاکید کرد: عده‌ای به اسم صادرات مصنوعات طلا را جمع کرده و به عنوان مثال به زنجیرهای طلا که بیشتر به قلاده شبیه بود تبدیل کرده و از کشور خارج می کردند که خوشبختانه جلوی این امر گرفته شد.

در راستای اجرای فاز دوم براساس قانون عمل می کنیم

حسینی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت:‌گرایش دولت از ابتدا این بود که قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را با رعایت همه جوانب اجرا کند. اما اکنون قانونی پیش روی ما است که جلوی اجرای فاز دوم را گرفته و باید از آن تبعیت کنیم.

وی تاکید کرد: هر تصمیمی که در این راستا بگیریم تلاش می کنیم که مطابق قانون و نظر مجلس باشد.

اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه تمام

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین با بیان این‌که یکی از مسائلی که در مورد اصل 44 قانون اساسی مطرح می شود موضوع تامین مالی بخش غیر دولتی است گفت: تعداد قابل توجهی از طرح‌های زیربنایی انتفاعی داریم که نیمه تمام هستند.

وی افزود: در گذشته روند به این صورت بود که سرمایه گذار از بدو امر وارد شده و پروژه را تملک می کرد و کار را انجام می داد اما اخیرا در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری رسیدیم که با نگاه جدیدی با طرح های نیمه تمام اعم از عمرانی و کارخانه‌های صنعتی برخورد کنیم. به گونه‌ای که طرح‌های نیمه تمام به صورت آورده در اختیار بخش غیر دولتی قرار دهیم و دریافت اقساط را به زمان بهره برداری موکول کنیم.

به گفته او، در این راستا با توجه به این که پروژه‌های غیر دولتی به حساب می‌آیند می توانند از امکانات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی گفت:‌در حوزه واگذاری‌ها یکی از دغدغه‌های ما این است که بخش‌های غیر اقتصادی گرایش به فعالیت‌های اقتصادی دارند که این موضوع باید بررسی شود.

حسینی در ادامه با اشاره به سهام عدالت افزود: در این راستا تلاش می‌شود که اول این که شیوه مالکیت و اعمال مدیریت دارندگان سهام اعتلا پیدا کند و همچنین برخی از گروه‌های اجتماعی که در دریافت سهام از قلم افتاده‌اند مورد توجه قرار گیرند.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، برای دو میلیون و 300 هزار خانوار دعوت نامه دریافت سهام عدالت ارسال شده است./ایسنا