اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل موجران برای افزایش اجاره‌بها + جدول اجاره ها



اخبار اقتصادی - دلایل موجران برای افزایش اجاره‌بها

عده‌ای از مالکان مقصر اصلی بالا بودن نرخ‌های اجاره را شهرداری و هزینه ساخت و مقایسه آن با سوددهی بانک‌ها عنوان می‌کنند.

برای مثال یکی از موجران در این باره اظهار کرده است: وقتی شهرداری برای صدور مجوز ساخت، میلیون‌ها تومان هزینه دریافت می‌کند بر این اساس مالکان هم از طریق دیگری (فروش واحدها) پرداخت چنین هزینه‌هایی را جبران می‌کنند.


از طرف دیگر موجر دیگری با ذکر مثال تاکید کرده است: وقتی مالکی واحد 80 متری خود را برای رهن به بازار اجاره عرضه کرده است و متری 750 هزار تومان برای مبلغ رهن (60 میلیون تومان رهن) در نظر گرفته باشد در برابر هزینه‌ای که برای ساخت آن واحد هزینه کرده به نظر می‌رسد نرخ منصفانه‌ای را محاسبه کرده است.


وی در ادامه خاطر نشان کرده است: حالا اگر این مبلغ رهن را در بانک سرمایه‌گذاری کند از 20 درصد سود بهره‌مند می‌شود، پس اجاره بهای واحدش باید این مقدار سود را تامین کند.


علاوه براین عده‌ای از مالکان معتقد هستند که برخی از مستاجرانی که در بازار اجاره مسکن مدام از گرانی و بالا بودن غیرمنصفانه نرخ‌های اجاره گله دارند متقاضیانی هستند که از شهرهای دیگر به تهران مهاجرت کرده‌اند و دخل و خرج زندگی در تهران برابر با هزینه‌های زندگی در شهرشان نیست و به همین خاطر از وضعیت بازار اجاره مسکن دلخور هستند.


به همین دلیل مالکان براین باورند که اگر این مستاجرها به شهر خود بازگردند با گرانی اجاره‌بها مواجه نیستند و نرخ‌های اجاره در بازار مسکن هم با این همه متقاضی دچار التهاب نمی‌شود و اجاره‌بها برای تهرانی‌ها هم منصفانه‌تر خواهد شد.


مستاجری بر اساس گفته موجرش، بخشی از گرانی در بازار اجاره را بنگاهداران معرفی و اعلام کرد: یک مشکل اساسی املاکی‌ها هستند که برای سود بیشتر از حق کمیسیون، مالکان را تشویق به افزایش اجاره بها می‌کنند.

 

برای مثال: سال پیش صاحبخانه من یکباره نرخ اجاره را افزایش چشمگیری داد و بنده هم تصمیم به جابه‌جایی گرفتم بعد از مدتی صاحبخانه نتوانست مستاجری را با مبلغ اجاره پیشنهادی پیدا کند و ناچار شد با بنده بر سر اجاره بها به توافق برسد. بعد مشخص شد که بنگاهدار به او پیشنهاد داده بوده شما اگر مستاجر خود را جواب کنی، بنده مستاجری با توافق پرداخت اجاره بهای بهتر پیدا خواهم کرد! در صورتی که وعده‌اش عملی نشد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , اجاره‌بها

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
اجاره خودرو، اجاره ماشین، 09123585828، اجاره ماشین بدون راننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تلاش‌های موجران برای افزایش اجاره‌بها



 کمتر از یک هفته به پایان فصل جابه‌جایی مستاجران در پایتخت باقی مانده است. اگرچه مشاوران املاک در محدوده‌های مختلف شهر تهران پیش‌بینی می‌کردند امسال به واسطه ثبات نرخ تورم عمومی کشور، نرخ اجاره‌بها با افزایش چندانی مواجه نشود اما بسیاری از موجران به واسطه کاهش نرخ سود بانکی افزایش نرخ اجاره ماهانه یا مبلغ ودیعه بیشتری را طلب می‌کردند.

موضوع افزایش اجاره‌بها بیش از نرخ تورم با ابراز شگفتی بسیاری از سوی مشاوران منطقه چهار نیز عنوان می‌شود. به گفته یکی از مشاوران املاک محدوده تهرانپارس واقع در منطقه چهار بسیاری موجران این محدوده از شهر تهران امسال تقاضای دریافت مبلغ رهن یا اجاره‌ای بیش از نرخ تورم را داشتند.  به گزارش «دنیای اقتصاد»، مشاوران املاک معتقدند موجران با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و سخت شدن شرایط سرمایه‌گذاری در سایر بازارها تصمیم گرفته‌اند تا با دریافت اجاره بیشتر که برای آنها کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را دارد، زیان ناشی از کاهش سود بانکی را پوشش دهند.

یکی از مشاوران املاک محدوده خیابان استخر به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: در تابستان سال جاری فشار زیادی از سوی موجران برای افزایش نرخ اجاره یا مبلغ ودیعه داشتیم. این در حالی بود که مستاجران معتقد بودند نرخ تورم افزایش چندانی نداشته و مالکان نباید به مستاجران فشار بیاورند. به عقیده این مشاوران املاک افزایش 20 درصدی اجاره‌بها از سوی برخی موجران برای امسال غیرمنطقی بود.

اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن


اخباراقتصادی  - دنیای  اقتصاد