اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل حضور نداشتن احمدی‌نژاد در نشست‌های مجمع



هاشمی‌ رفسنجانی , عدم حضور احمدی‌نژاد , مجمع تشخیص مصلحت

 

هاشمی رفسنجانی درباره دلیل اصلی عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید:

*البته این سؤال را باید از خود ایشان بپرسید. من که از طرف ایشان نمی‌توانم بگویم برای چه نمی‌آید. ایشان در تمام این 6، 7 سال دو، سه جلسه آمده است. همان‌گونه که قبلاً گفتم در مجمع یک فضای کاملاً آزاد برای بحث و استدلال وجود دارد. چون رسانه‌ها حضور ندارند و هر کس هر چه می‌خواهد بحث می‌کند، جواب می‌دهند و استدلال می‌آورند، انتقاد می‌کنند و بعد رأی‌گیری می‌کنیم. تفاوتی بین اعضا و سران قوا از این جهت نیست.

*ایشان جلسات دیگری که دارد، رئیس است و کمی که بحث می‌شود، تصمیم می‌گیرد. اما اینجا این‌‌گونه نیست. من هم بحث‌ها را آزاد می‌گذارم و در محدوده آیین‌نامه عمل می‌کنم و گاهی هم در بحث‌ها یک مقدار از آیین‌نامه هم جلوتر وقت بحث بیشتری می‌دهیم. چون اختیار دارم که اگر فرض کنید، یک نفر باید صحبت کند، بگویم دو یا سه نفر صحبت کنند تا مسأله پخته و روشن شود. فضای جلسه کاملاً برای رأی دادن آزاد است.

*خیلی موارد هست که بر خلاف نظر من رأی داده می‌شود. پیشنهاد می‌دهم و گاهی پیشنهاد من هم قبول نمی‌شود. به کسی برنمی‌خورد.

*اینکه شما گفتید من از خود آقای احمدی‌نژاد نشنیده‌ام. ولی آقای عسکراولادی در دیداری از ایشان شنیده که گفته من در مجمع بحث می‌کنم، به آن توجهی نمی‌شود.

*آقای عسکراولادی گفته بود که اینجا با جاهای دیگر فرق می‌کند و مثل دولت یا شورای اقتصاد یا امثال اینها نیست. در اینجا شخصیت‌های صاحب نظری نشسته‌اند و نظر دارند و باید هم رأی اکثریت باشد. نباید به کسی بر بخورد که حرفش رأی نیاورده است. البته این را شنیده‌ام و خیلی مطمئن نیستم که این باشد.

*به هر حال می‌تواند همین باشد و می‌تواند چیز دیگری باشد. اصولاً رئیس جمهور معمولاً در جلساتی این ‌گونه، زیر نظر یک فرد دیگری نمی‌نشیند. چون رئیس جمهور است و شخص دوم مملکت طبق آداب سیاسی است. شاید این هم برایش یک مسأله باشد. شاید هم کمبود وقت باشد. اینجا هم خیلی وقت می‌گیرد. سه، چهار ساعت ما در اینجا بحث می‌کنیم. اگر بخواهد به وظیفه‌اش عمل کند باید در کمیسیون‌ها هم شرکت کند. همه ما باید در یک کمیسیون قطعی و یک کمیسیون اضافی شرکت کنیم. موارد دیگر هم هست. لابد رئیس جمهور خیلی هم کار دارد و ضرورتی نمی‌بیند که اینجا بیاید.

*اینکه مرتب نیاید، نمی‌تواند مطلوب باشد. در واقع خود و دولت را از حق شرکت در مباحث محروم می‌کنند..../تابناک


ویدیو مرتبط :
حضور احمدی نژاد پس از غیبت2ساله در مجمع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر آیت الله هاشمی از حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع: امیدوارم تداوم داشته باشد



تشکر آیت الله هاشمی از حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع: امیدوارم تداوم داشته باشد

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام كه با حضور سران سه قوه و اكثریت اعضا تشكیل شد، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های كلی اجتماعی نظام كه از جلسات قبل شروع شده بود، پیگیری و موارد دیگری از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

 

   ,حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع,هاشمی,سران سه قوه,اخبار,اخبار سیاسی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام كه با حضور سران سه قوه و اكثریت اعضا تشكیل شد، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های كلی اجتماعی نظام كه از جلسات قبل شروع شده بود، پیگیری و موارد دیگری از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با خیرمقدم مجدد به اعضای جدید، از حضور آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور تشكر و ابراز امیدواری كرد كه حضور ایشان در جلسات مجمع تداوم داشته باشد.

 

سپس آقای دكتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از روند مثبت مذاكرات هیأت ایرانی را با اعضای هیأت 1+5 در استانبول به اطلاع اعضا رساند.

 

در ادامه، براساس ماده 6 آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اعلام داوطلبی عضویت اعضای جدید مجمع در كمیسیون های شش‌گانه تخصصی دائمی این مجمع، به تصویب اكثریت اعضا رسید.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ابراز امیدواری كرد: براساس تأكیدات رهبری معظم انقلاب و حسب ضرورت، اعضای جدید و قدیم حضور جدّی و مؤثری در جلسات كمیسیون‌های مجمع داشته باشند.

 

در این جلسه كه علاوه بر اكثریت اعضا، مسئولان ذیربط از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بهزیستی كشور و سرپرست كمیته امداد امام(ره) حضور داشتند، پس از بحث و بررسی مبسوط اعضا و مسئولان مدعو، موارد ذیل به تصویب رسید.

 

- افزایش سرمایه اجتماعی با تقویت رضایت‌مندی عمومی، آزادی حقوق اجتماعی و مشاركت اجتماعی و تحكیم و پیوند و تعامل میان مردم و حكومت با موارد ذیل قابل تحقق است:

 

1- پاسداری از مشروعیت و افزایش مقبولیت نظام با ارتقاء كارآمدی و نهادینه كردن و قانونمند نمودن پاسخگویی اركان و مسئولان رده‌های مختلف حكومت.

2- نهادینه‌سازی مشاركت فعال و همه‌جانبه مردم با توسعه و نوآوری الگوهای دینی و بومی كارآمد و بهره‌گیری از تجربیات سایر كشورها متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی، ایرانی.

3- ایجاد زمینه و سازوكارهای مناسب برای پیشرفت و تعالی فردی و اجتماعی.

4- ایجاد سازوكار لازم برای طرح قانونی مطالبات اجتماعی و پاسخگویی شایسته اجزای نظام و هدایت مطالبات اجتماعی به سوی مجاری و مراجع قانونی (مردمی و دولتی).

ادامه این بحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد./انتخاب