اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل تعویق زیاد رای قهرمانی چیست؟


دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال در خصوص حکم قهرمانی گفت: مدارک و اسناد جدید بر علیه قهرمانی را به فساد تخلفات فوتبال دادم تا اعضای این ستاد آن‌ها را بررسی و تصمیماتش را اعلام کند.

باشگاه خبرنگاران: دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال در خصوص حکم قهرمانی گفت: مدارک و اسناد جدید بر علیه قهرمانی را به فساد تخلفات فوتبال دادم تا اعضای این ستاد آن‌ها را بررسی و تصمیماتش را اعلام کند.

محمد علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال افزود: اعضای ستاد تخلفات فوتبال بعد از ظهر امروز تشکیل جلسه می دهند و بعد از بررسی پرونده، حکم قهرمانی را صادر می کنند.

علیپوردر ادامه اظهار داشت: آیت‌الهی براساس مدارک قبلی اظهار نظر کرده بود بر این اساس پرونده قبلی درمورد تبانی قهرمانی قبل از عاشورا بسته شد.

علیپور تصریح کرد: در حال حاضر 2 مدرک جدید بر علیه قهرمانی به دستمان رسیده که قرار است اعضای ستاد تخلفات آنها را بررسی و نتیجه را اعلام کنند به هرحال نباید دقت را فدای سرعت کنیم.

علیپور درباره عصبانیت رویانیان نسبت به احتمال تبرئه قهرمانی گفت: من مصاحبه رویانیان را نخواندم اما گفته‌های اشخاص برای ما اهمیت ندارد. قانون و سلامت فوتبال برایمان مهم است. برای اینکه آبروی افراد را حفظ کنیم از این نوع گمانه‌زنی‌ها جداً خودداری می‌کنیم. ما سعی کردیم با کوتاه‌ترین زمان ممکن این پرونده را بررسی کنیم و اسناد مربوط را جمع‌آوری کنیم و سعی کردیم دقت کار فدای سرعت نشود. این وظیفه امروز به پایان رسید و پرونده را در اختیار اعضای ستاد رسیدگی به تخلفات قرار می‌دهیم و اگر نیاز باشد به کمیته انضباطی ارجاع داده شود این کار حتماً اتفاق خواهد افتاد. و پیگیری این کار به عهده اعضای محترم کمیته انضباطی خواهد بود.
 

 
وی ادامه داد: آقای رویانیان امروز به اینجا آمد و با هم صحبت کردیم و در جریان کار پرونده قرار گرفت اما وی قانع نشد و این مطلب هم گفته شد که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با حفظ تمام جوانب از جمله‌ آبروی جامعه فوتبال و حفظ شخصیت جامعه محترم داوری که داوران ما به حق از بهترین داور ما هستن و همچنین حق حقوق باشگاه پرسپولیس و تیم داوری که متهم شده‌اند این چندین ملاک گفته شده را در نظر می‌گیریم و آن‌وقت با یک رویکرد جامع این پرونده بررسی می‌شود و رأی صادر می‌گردد. حرف‌های اشخاص در این پرونده تأثیر ندارد و اما تمام صحبت‌های مطرح شده برای ما دارای اهمیت می‌باشد.

علیپور در پایان گفت: ما دوست داریم همه انسان‌ها به لحاظ شخصیتی که دارند هیچ اتهامی به آنها وارد نشود. من خودم در روزهای ابتدایی گفتم که امیدوارم همه این حرف‌ها ثابت نشود. اما اگر مستند و مدرکی دست ما برسد که چیزی را ثابت کند آن موقع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد و قطعاً آبروی جامعه فوتبال را بر مصلحت فردی و باشگاهی ترجیج خواهیم داد. این پرونده به شکل جامع و کامل به اعضای ستاد تحویل خواهد داده شده و قطعاً به تمام جوانب این موضوع رسیدگی خواهد شد و اگر تخلفی حادث شده باشد دیگر فقط باشگاه پرسپولیس شاکی نیست بلکه شاکی اصلی خود ما هستیم.


ویدیو مرتبط :
دلایل تعویق محاکمه سران فتنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حواشی 90 این هفته؛ دلائل پخش نشدن 90 در دو هفته گذشته ؛ پخش صحنه لب خوانی معاون وزیر در روز رای گیری مجمع ؛ قهرمانی کثیف در لیگ فوتسال



برنامه 90 , دلایل پخش نشدن برنامه 90 , کنار گذاشتن کفاشیان

 

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، برنامه 90 پس از دو هفته، شب گذشته پخش شد. مجری برنامه 90 در مورد دلایل پخش نشدن این برنامه در دو هفته گذشته گفت: «دو هفته مسئولان صلاح ندانستند این برنامه روی آنتن برود و دوشنبه هفته گذشته نیز ما صلاح ندانستیم این برنامه پخش شود.»

سؤال پیامکی این برنامه به انتخابات فدراسیون ربط داشت و در آن مطرح شده بود که با توجه به احتمال تعلیق آیا اقدام به کنار گذاشتن کفاشیان را به نفع فوتبال ایران می‌دانید که 64 درصد مردم،‌ پاسخ خیر و 36 درصد دیگر پاسخ بلی دادند. بدین ترتیب مردم به برکناری کفاشیان "نه" گفتند.

نکته قابل توجه اینکه چگونگی طرح این سؤال باعث شد مجری 90 چندین بار در مورد آن توضیح دهد.

در ادامه آیتم‌های فوتبال ایران از سال 1385 به بعد و اتفاقاتی که باعث شد تا فدراسیون فوتبال تعلیق شود به نمایش درآمد و همچنین آیتم دیگری از اتفاقات روز به مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال پخش شد.

اخبار قبل و بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال پخش شد و مجری 90 در این قسمت از فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیر دولتی و مستقل نام برد. فردوسی‌پور به اخبار و مصاحبه‌های سال 85 که در نهایت منجر به تعلیق فوتبال ایران شد پرداخت و آنها را شبیه اتفاقات این روزها دانست.

در فیلمی که از مجمع فدراسیون فوتبال پخش شد نکته‌ای آشکار شد که می‌تواند کلید حل خیلی از مشکلات و اتفاقات این روزهای فوتبال ایران باشد. در قسمتی از این فیلم، صحنه لب خوانی حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در روز مجمع پخش شد که وی به عزیز محمدی و تاج می‌گفت: "اگه کفاشیان بشه انتخابات می‌تونه باطل شه، بهش بگین که اون نمی‌شه".

سوژه بعدی بحث شکایت وزارت ورزش از برنامه 90 بود در مورد قطع تلفن جلالی رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی بود که مجری 90 در مورد ‌آن توضیح داد با صلاحدید پورمحمدی مدیر شبکه سه قرار شد این تلفن ادامه پیدا نکند اما در آن زمان شائبه‌هایی به وجود آمد.

در ادامه برنامه مشکلاتی از حضور هواداران نفت آبادان در بوشهر و گلایه طرفداران شاهین از وضعیت این تیم در لیگ برتر به نمایش درآمد و جالب اینکه یکی از هواداران این تیم لیگ برتری گفت که به عشق شاهین اسم دخترش را شاهین گذاشته و همچنین گزارشی از آخرین وضعیت ورزشگاه حافظیه شیراز به نمایش درآمد که همچنان کچلی‌های مشهودی در وسط زمین مشاهده می‌شد.

در ادامه برنامه حمید درخشان سرمربی شاهین ابتدا در مورد تغییر ورزشگاه فینال جام حذفی صحبت‌هایی را مطرح کرد و در مورد بازی کردن جاسم کرار در دیدار فینال گفت: «این بازیکن در آخرین بازی شاهین دوباره مصدوم شد و باید پس از بررسی نسبت به این امر اقدام شود.»

حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی و رحیمی مدیر عامل سپاهان مهمانان تلفنی برنامه 90 بودند که در این بخش بحث در مورد بخشش توزی بازیکن تراکتورسازی داغ بود.

حسن‌زاده از این کار دفاع می‌کرد در حالی که مجری 90 و رحیمی نسبت به این که چرا بخشیده شدن بازیکن حریف خیلی دیر ابلاغ شده است، اعتراضاتی داشتند.

رحیمی گفت بازیکنان معمولا به خاطر اعیاد بخشیده می‌شوند اما فکر کنم این بار به خاطر چهارشنبه سوری بازیکن تراکتورسازی را بخشیدند که پاسخ حسن‌زاده به وی این بود که باید تمام اهالی فوتبال به صداقت کمیته انضباطی ایمان داشته باشند.

* قهرمانی کثیف در فوتسال

قسمت پایانی برنامه 90 شب گذشته به گزارشی از هفته پایانی لیگ فوتسال و جنجال‌های پیش آمده در این هفته اختصاص داشت. در این بین صحنه‌هایی از راه دادن و شل گرفتن بازیکنان پرسپولیس در بازی با گیتی پسند به نمایش در آمد که منجر به قهرمانی تیم اصفهانی شد.

در این قسمت صحبت‌هایی از سوی بازیکنان پرسپولیس نشان داده شد که از تماشاگران درباره بازی همزمان منصوری و فولاد ماهان می‌پریسیدند و از اینکه تعداد گل زیادی خورده‌اند و زمینه قهرمانی گیتی‌پسند را فراهم کرده‌اند، اظهار خوشحالی می‌کردند به طوری که دروزاه‌بان پرسپولیس گفت که اگر ما نمی‌خواستیم این‌طور نمی‌شد. از آن سو بازیکنان منصوری که قهرمانی را با تفاضل گل از دست داده بودند، به اقدام ناجوانمردانه حریف خود معترض بودند.

عباس ترابیان مهمان تلفنی برنامه 90 توضیحاتی در مورد هفته پایانی لیگ فوتسال اعلام کرد و گفت: «اگر صحبت‌های حیدریان که گفته بود بازیکنان پرسپولیس پول گرفتند صحت داشته باشد به شدت با آنها برخورد می‌کنیم هر چند برایم عجیب است که بخواهیم این مسائل را به تیم بزرگی مانند پرسپولیس ربط دهیم.»

در قسمت پایانی تقوی و عراقی‌زاده سرپرستان تیم‌های منصوری قرچک و گیتی‌پسند روی خط آمده و در مورد اتفاقات هفته پایانی لیگ برتر فوتسال صحبت‌های کردند. پس از صحبت‌های مجری برنامه 90 مبنی بر اینکه در قرچک فحش‌های بالای 25 سال داده می‌شود تقوی به وی گفت که هفته پایانی یکی از تلخ‌ترین روزهای فوتسال بود و من اتفاقات این هفته را به وجدان خودشان واگذار می‌کنم. مشکل این است که در فوتسال قدرت‌ بین دو تا سه نفر تقسیم شده که آنها فوتسال را به بیراهه می‌برند.

تقوی همچنین گفت: «کمیته فوتسال قانون گریزی کرده و حیدریان که از هر جهت برای ما قابل احترام است، در مورد پول گرفتن بازیکنان پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرده که باید نسبت به آن اقدام شود.»

در این بین مجری 90 با اشاره به فساد حاکم بر فوتبال در کشورهای ایتالیا، چین و ترکیه از مسئولان فدراسیون خواست در صورتی که تبانی اینها در هفته پایانی اثبات شود تیم چهارم جدول عنوان قهرمانی را از آن خود کند که پاسخ تقوی به وی این بود که سر ما را با چاقویی که ترابیان تیز کرد، بریدند.