اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل تازه دولت برای انتقال پایتخت



 

در هیچ كجا، تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در یكجا متمركز نمی‌كنند. در فتنه‌ اخیر نیز در استان‌ها خبری نبود. نهایت اینكه در تهران دو میلیون نفر به فرد دیگری رای داده بودند كه در مقابل ۴۰ میلیون هیچ است، اما هشت ماه كشور گرفتار بود.

روزنامه تهران امروز نوشت:

معاون توسعه و منابع انسانی رئیس‌جمهور گفت: بحث انتقال از تهران بحث جدی است و رئیس‌جمهور یك‌شنبه‌ها این موضوع را دنبال می‌كند

. در هیچ كجا، تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در یكجا متمركز نمی‌كنند. در فتنه‌ اخیر نیز در استان‌ها خبری نبود. نهایت اینكه در تهران دو میلیون نفر به فرد دیگری رای داده بودند كه در مقابل ۴۰ میلیون هیچ است، اما هشت ماه كشور گرفتار بود.

به گزارش ایسنا، لطف‌الله فروزنده در نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: جریان فتنه قصد به زمین زدن قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را دارد و گفت: ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه هدفمند كردن یارانه‌ها در حال فعالیت هستند. وی گفت: هدفمند كردن یارانه‌ها تكالیف دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی نیز بوده، ولی اجرا نكرده‌اند.

بحث كارت هوشمند بنزین تكلیف دولت آقای خاتمی بود. تقریبا یكسال، مجلس هفتم هر چه مجلس فشار آورد، زیر بار نرفتند، ولی این دولت این مسئله را اجرا كرد و امروز اگر بحث كارت هوشمند بنزین را اجرا نكرده بودیم، گرفتاری شدید داشتیم. فروزنده در پاسخ به این سوال كه آیا پس از واریز پول‌ها به حساب قیمت‌ها بلافاصله افزایش می‌یابد، گفت: خیر. قرار بر این است كه حداقل دو ماه پول‌ها در حساب بماند و حامل‌های انرژی نیز با گزینه‌های مختلف افزایش قیمت یابد.

این‌كه قیمت‌ها به چه میزان افزایش می‌یابد، هیچكس نمی‌داند. وی تاكید كرد: باید مواظب بود اكنون بعضی‌ها در كمین نشسته‌اند، نقدینگی هم جمع كرده‌اند و منتظر هستند كه این طرح را به زمین بزنند كه در اینجا باید از اصل غافلگیری استفاده كرد، ولی مطمئنا نظر دولت بر این است كه به مردم فشار نیاید و حتما هم باید سیاست تدبیر و تدریج را به كار برد.

نهایت این است كه اگر افزایشی هم وجود داشته باشد، ناشی از تورم واقعی است كه این تورم واقعی با پولی كه به مردم داده می‌شود، جبران می‌شود. فروزنده همچنین در پاسخ به این سوال كه چه كسانی حامی ستاد تخریب هدفمند كردن یارانه‌ها هستند، گفت: در جریان توطئه چند لایه داشتیم. نخست استكبار جهانی، دیگری جریان سبز، همچنین عوامل ضدانقلاب و گروه دیگر نیز گروه رانت‌خوار و فاسد هستند كه با اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها برایشان مشكل ایجاد می‌شود.../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
دلایل هجوم پشه های سفید به پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر رویكرد دولت به انتقال كارمندان از پایتخت



 

تغییر رویكرد دولت به انتقال كارمندان از پایتخت

 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از مطالعه پیشنهادی برای ایجاد یك پایتخت اداری به جای تهران خبر داد.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره انتشار خبری مبنی بر جایگزین شدن یك شهر به عنوان پایتخت اداری به جای تهران اظهار كرد: این پیشنهاد استان تهران بوده و در حال مطالعه است.

او افزود: ما با هر پیشنهادی كه موجب تمركز زدایی از تهران شود، استقبال می كنیم. هم اكنون استانداری تهران طرحی هم برای ایجاد مجتمع های صنفی در اطراف تهران مانند مجتمع مبلمان و خودرو ارائه كرده است كه به تمركز دایی از تهران كمك می كند.

وی هم چنین با بیان این كه رویكرد دولت نسبت به انتقال كارمندان از تهران تغییر كرده است، گفت: رویكرد ما به سمت تمركز زدایی تغییر كرده است.

فروزنده ادامه داد: بر اساس این رویكرد قرار است دستگاه های جدید در تهران ایجاد نشود، دستگاه هایی كه زمینه فعالیت در جای دیگر دارند منتقل شوند، بعضی دستگاه ها ادغام می شوند و پست جدید هم در تهران نمی دهیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینكه پست های سازمانی تا حد ممكن به استان ها منتقل می شوند، اظهار كرد: ما در حال مذاكره با مجموعه های صنفی هستیم كه تا حد امكان در استان ها فعالیت كنند. به هر حال بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران و مطالعات انجام شده، رویكرد ما تمركز زدایی است. البته اگر كارمندی بخواهد از تهران منتقل شود، مانند سابق درباره او اقدام می شود.../ایسنا