اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر


رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار در روزهای اخیر در بازار اظهارداشت: گرمای زیاد باعث شده عرضه مرغ زنده درشت به بازار کم شود، ضمن اینکه قدرت خرید مردم نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته و تقاضا برای مرغ بالا رفته است.

وی با اشاره به متوقف شدن صادرات مرغ در چند هفته گذشته و افت چشمگیر قیمت در پی این مساله، گفت: در حال حاضر صادرات مرغ آزاد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

یوسفی، افزایش قیمت مرغ را موقتی خواند و اضافه کرد: در حدود یک هفته آینده با کاهش قیمت این کالا در بازار مواجه خواهیم بود.

وی، قیمت مرغ زنده متوسط را به صورت مدت‌‌دار ۴۳۰۰ تومان و به صورت نقدی حدود ۴۱۰۰ تومان عنوان کرد و اظهارداشت: قیمت مرغ زنده درشت ۴۰۰ تومان گران‌تر و حدود ۴۷۰۰ تومان است.


ویدیو مرتبط :
دلایل افزایش قیمت پیاز و وعده مسیولان برای کاهش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر اعلام شد



 

 

 

علت افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر اعلام شد

 

معاون وزیر جهاد كشاورزی علت نوسانات قیمتی در بازار تخم مرغ را بروز عوارض تنفسی در واحدهای مرغداری اعلام كرد و گفت : این وضع در روزهای گذشته تشدید و موجب افزایش قیمت تخم مرغ شد .

'سید محسن دستور ' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، درعین حال برخی اخبار مبنی بر افزایش 100 درصدی قیمت تخم مرغ را رد كرد وگفت: وزارت جهاد اقداتی را برای تامین كمبودها در نظر گرفته تا این افزایش قیمت جبران شود .

* اقدامات پیشگیرانه در واحدهای مرغداری

رییس سازمان دامپزشكی همچنین از تداوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحدهای مرغداری خبرداد .

وی گفت: هم اكنون با مواردی از بیماری های تنفسی در واحدهای مرغداری مواجه هستیم و اقدامات پیبشگیرانه ای را نیز در دستور كار قرار داده ایم اما اقدامات انجام شده به معنی شیوع بیماری دراین واحدها نیست.

معاون وزیر جهاد كشاورزی ، دلیل بروز بیماری های تنفسی در واحدهای مرغداری را تغییرات آب وهوایی و همچنین مهاجرت پرندگان مهاجر به كشور عنوان كرد و گفت : سازمان دامپزشكی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در واحدهای مرغداری جنبه های احتیاطی را رعایت می كند .

وی ادامه داد : در راستای مصالح اقتصادی برای كاهش خسارات به تولید كنندگان و همچنین رعایت موارد بهداشتی در صورت مشترك بودن بیماری عملیات مورد نیاز انجام می شود.

رییس سازمان دامپزشكی در خصوص ستادی كه در مورد مقابله با این بیماری در وزارت جهاد كشاورزی تشكیل شده نیز گفت : همواره در زمان های مورد نیاز ستادهایی برای همكاری دستگاه های مختلف درون وزارتخانه و یا با همكاری دستگاه های خارج از وزارت جهاد كشاورزی تشكیل می شود كه نمونه آن برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تشكیل شد.

معاون وزیر جهاد كشاورزی به تشكیل ستاد قرنطینه دامی نیز اشاره ای داشت و گفت: در زمان اجرای این برنامه ستادی متشكل از وزارتخانه های جهاد كشاورزی ،كشور، نیروی انتظامی،استانداری ها و فرمانداری ها تشكیل می شود تا با همكاری این دستگاه ها طرح ها و برنامه ها به بهترین شكل اجرایی شود.

** بیماری در باغ وحش تهران

رییس سازمان دامپزشكی در ارتباط با نتایج آزمایش نمونه های دوم بیماری گزارش شده در باغ وحش تهران نیز اظهار داشت : این نمونه ها به آزمایشگاه های مرجع در خارج از كشور ارسال شده كه تا هفته آینده نتایج قطعی آنها اعلام می شود....../تحلیل:ایرنا