اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل افزایش آلودگی هوای پایتخت



اخبار,اخباراجتماعی,آلودگی هوا

 

 اخبار اجتماعی - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبرداد
دلایل افزایش آلودگی هوای پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا همزمان با بازگشایی مدارس، اظهارداشت: مشکل آلودگی هوای تهران چند علتی است و طبیعی است به این زودی ها شاهد هوای پاک در شهر تهران نباشیم.

رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب آلودگی هوای پایتخت می شوند، گفت: تنها سوخت غیر استاندارد یا موتورهای آلاینده خودروها و یا ریزگردها در شهر تهران ایجاد آلودگی نمی کند بلکه عوامل گوناگونی سبب افزایش آلودگی هوا در پایتخت می شود.

وی افزود: ما در بیشتر روزهای سال با مشکل ریزگردها روبرو هستیم که منشاء بیشتر این ریزگردها فعالیتهایی است که در جنوب غرب رخ می دهد. در سال گذشته کمتر از 10 روز منشاء ریزگردها خارجی بود و بییشتر به خاطر فعالیتهای داخلی شهر که از 11 شب شروع و تا 4 صبح ادامه دارد این ریزگردها در هوای پایتخت افزایش پیدا می کرد.

به گفته حافظی، یکی از مراکز تحقیقاتی برای تاثیر فعالیتهای شبانه صنایع آلاینده نمونه برداری هایی انجام و تا چند هفته آینده نتایج این تحقیقات اعلام می شود.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل مدرس و افزایش حجم ترددهای روزانه بر آلودگی هوای پایتخت افزوده شده است، ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت کارشناسی است و اگر با همین روند آلودگی هوای پایتخت را مهار کنیم تا 3 یا 4 سال آینده می توان این آلودگی را مدیریت کرد اما اینکه انتظار داشته باشیم زمستان امسال با زمستان سال گذشته تفاوتی در آلودگی داشته باشیم انتظار بالایی است.

مگس سفید طی سه هفته آینده از تهران می رود
رئیس کمیسیون سلامت شورا در خصوص افزایش مگس های سفید در پایتخت گفت: این مگس ها طی سه هفته آینده از پایتخت می روند. منشاء اصلی این مگس ها افزایش درجه حرارت و استفاده غیر استاندارد از آفت کش ها در استانهای غرب تهران بود.

به گفته حافظی، این مگس ها هیچ گونه مخاطره ای برای انسانها ندارند و تنها ممکن است مزاحمت هایی برای شهروندان ایجاد کنند که با استفاده از یک ماسک معمولی قابل حل است.

وی تاکید کرد: این مگس ها حتی تهدید جدی برای زمین های کشاورزی محسوب نمی شوند و تنها راه مقابله با آنها آبشویه است.

 

 اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
وارونگی و افزایش آلودگی هوای تهران دربرنامه پیشخوان خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش آلودگی هوای پایتخت در مقایسه با دیروز/ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوای پایتخت

 معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، گفت: غلظت آلاینده‌های جوّی در سطح پایتخت در مقایسه با دیروز افزایش داشته است و شرایط همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با   فارس، گفت: با توجه به اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر، میزان غلظت آلاینده‌های جوی فراتر از حد مجاز است و شرایط در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی افزود: میزان غلظت آلاینده‌های ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 136 قرار دارد که این میزان در روز گذشته بر روی عدد 124 قرار داشت و نشان دهنده افزایش آلودگی هوا نسبت به روز گذشته در پایتخت است.

وی تصریح کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و افراد حساس در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند.

 

 اخبار اجتماعی  -  فارس