اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل اعدام شوهر عمه «اون»


یکی از نزدیکان خاندان حاکم کره شمالی مدعی شد، کیم جونگ اون، شوهرعمه خود را احتمالا به دلیل آنکه نقش تامین کننده دختران جوان برای پدرش را داشت، کشته است.

خبرگزاری ایسنا: یکی از نزدیکان خاندان حاکم کره شمالی مدعی شد، کیم جونگ اون، شوهرعمه خود را احتمالا به دلیل آنکه نقش تامین کننده دختران جوان برای پدرش را داشت، کشته است.

روزنامه دیلی میل نوشت:  براساس این ادعا «جانگ سونگ تائک»، شوهرعمه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در زمان حکومت پدرش وظیفه تامین و به خدمت گرفتن دختران جوان را برای حرمسرای وی که نام آن را «بخش شادی» گذاشته بودند، داشته است. برخی از این دختران تنها 15 سال سن داشتند.

«کنجی فوجیموتو»، یکی از آشپزان سابق خانواده کیم شرح می‌دهد که کیم جونگ اون انزجار شدیدی از رفتارهای غیراخلاقی و بی‌بندوباری پدرش داشته و اکنون شوهرعمه‌اش را به خاطر سوءاستفاده از جایگاهش مجازات کرده است.

فوجیموتو مدعی است جانگ سونگ تائک تاکید داشته که ابتدا خودش باید با دخترانی که کاندیدا شده‌اند، همبستر شود تا بعد آن‌ها را برای حرمسرای رهبر کره شمالی در نظر بگیرد.

فوجیموتو به وب‌سایت ان.کی نیوز (NK News) متعلق به افراد فراری از کره شمالی گفته است: کیم جونگ اون از این رفتار بیش از هر چیزی نفرت داشته داشت. کیم ایل سونگ، پدر بزرگ وی نیز از این کارها می‌کرد و پدر وی نیز سابقه طولانی از زن‌بارگی داشت. بنابراین وی که این رفتارها را دیده می‌خواهد ثابت کند که با آن‌ها تفاوت دارد و این گونه رفتارها را ریشه‌کن خواهد کرد.

وی افزود: جانگ سونگ تائک نیز با چندین زن رابطه داشت. کیم جونگ اون نمی‌توانست این رفتار را ببخشد بنابراین وی را اعدام کرد.

وی تاکید کرد که شوهرعمه رهبر کره شمالی وظیفه گرفتن آزمون‌های رقاصی و خوانندگی و دیگر آزمون‌ها را از دختران داوطلب برعهده داشته است و بنا به ادعای وی این دختران باید برای شرکت در آزمون با شوهرعمه رهبر کره شمالی همبستر می‌شدند.

برخی کارشناسان قابل اطمینان بودن این سرآشپز ژاپنی را که از سال 1989 تا 2001 برای خاندان حاکم کره شمالی کار می‌کرده است، زیر سوال برده‌اند.

این سرآشپز مدعی است کیم جونگ ایل عاشق خوردن ماهی‌های زنده و شراب‌های گران قیمت فرانسوی بوده است و حتی یک بار وی را به چین فرستاده تا برایش همبرگرهای مک‌دونالد بخرد.


ویدیو مرتبط :
شوهر عمه کره شمالی اعدام شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به اعدام شوهر عمه «اون»


جان کری وزیر امورخارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد اعدام شوهر عمه رهبرکره شمالی نشانه بی ثباتی رژیم کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی است و لزوم خلع سلاح شبه جزیره کره را ضروری تر می کند.

واحد مرکزی خبر: جان کری وزیر امورخارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد اعدام شوهر عمه رهبرکره شمالی نشانه بی ثباتی رژیم کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی است و لزوم خلع سلاح شبه جزیره کره را ضروری تر می کند.

کری در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی گفت : «این اقدام حاکی از ماهیت این دیکتاتور بی رحم و ستمکار است و عدم اعتماد به نفس وی را نشان می دهد.» وی افزود:«‌ این اقدام از بی ثباتی و خطر حکایت دارد.»

جانگ سونگ تاک 67 ساله به طور ناگهانی هفته گذشته دستگیر شد. دادگاه نظامی ویژه کره شمالی سپس وی را محاکمه کرد و دستور اعدام او را داد. وی فرد شماره دو حکومت کره شمالی به شمار می آمد.

کری گفت: « این نخستین اعدام نیست. ما در ماه های اخیر مطلع شده ایم شمار بسیاری اعدام صورت گرفته است. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی گفت : « این موضوع برای من یادآور ویدیویی است که ما در آن دیدیم صدام حسین همین کار را می کند، کسی را در برابر همه دستگیر می کند و همه بدون آنکه جرأت حرف زدن و تکان خوردن را داشته باشند نگاه می کنند. »

بنابراعلام این دیپلمات، این اعدام تأکیدی برضرورت خلع سلاح شبه جزیره کره و از سرگیری مذاکرات شش جانبه ( مذاکرات بین دو کره، چین، روسیه، آمریکا و ژاپن) است تا پیونگ یانگ متقاعد شود در ازای دریافت کمک به ویژه در زمینه انرژی از برنامه هسته ای خود صرفنظر کند.

کری افزود:«‌ با چنین اقدامی، اینکه کسی مانند کیم جونگ اون توان بالقوه سلاح هسته ای داشته باشد غیر قابل قبول تر خواهد بود.»

وی در عین حال اذعان کرد اوضاع کره در « هاله ای از ابهام قرار دارد » و آمریکا کیم جونگ اون را رهبری «‌ تحریک کننده و غیر قابل پیش بینی می داند که از جایگاه خود در ساختار قدرت نگران است و مدام برای حذف هر رقیب یا دشمن بالقوه تلاش می کند.»

کری گفت حوادث روز پنجشنبه باید « چین، روسیه، ژاپن،

 کره جنوبی و همه ما را برآن دارد تا متحد بمانیم و تلاش های خود را برای خلع سلاح کاهش ندهیم.»