اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل احضار وزیر ارشاد به مجلس


علی جنتی سه شنبه به سئوالات کمیسیون فرهنگی مجلس پاسخ می دهد.

بانی فیلم: علی جنتی سه شنبه به سئوالات کمیسیون فرهنگی مجلس پاسخ می دهد.

یک روز بعد از اعلام خبر حضور وزیر ارشاد در مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان مجلس دلیل این حضور را اعلام کرد. احضاری که یکی از دلایل آن اکران فیلم سینمایی «قصه ها» ست. با این حال زهره طبیب زاده یکی از سوال کنندگان از وزیر ارشاد که مهمان کمیسیون فرهنگی است به موضوع سوال خود اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع سوال از وزیر در خصوص اکران فیلم «قصه ها» ست که به علت برخی موارد و ایرادات نباید به اکران می رسید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه تصریح کرد: این فیلم با رویکرد فمنیستی به طرح مسائل اجتماعی از بعد ناهنجاری ها می پردازد که بیشتر به یک سیاه نمایی شبیه است و با وجود اینکه برخی قسمت ها از این فیلم حذف شده است اما همچنان شیرازه کلی آن پابرجاست و سیاه نمایی کلی از شرایط اجتماعی جامعه در آن مشهود است.

اما عبدالکریم رجبی با اشاره به موضوع سوال مد نظر وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سه شنبه این هفته (19 خرداد) مهمان کمیسیون فرهنگی است، گفت: متأسفانه وزارت ارشاد توجه خاصی به زیرساخت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار ندارد. نماینده مینودشت، کلاله و مراوه تپه همچنین ادامه داد: توزیع فرهنگی در مناطق کم برخوردار به صورت نامتعادلی صورت می گیرد و مجتمع های فرهنگی و هنری، سینماها و کتابخانه ها وضعیت خوبی برای استفاده جوانان و عدم انحراف آنها ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی نیز به عنوان سؤال کننده دیگری از جنتی با توضیح سؤال خود عنوان کرد: حوزه وقف در کشور با ایراداتی مواجه است که تغییر کاربری موقوفات و انجام هزینه ها خلاف ضوابط جاری و درآمدزایی نامشخص از جمله آنهاست. نماینده مردم رشت ادامه داد: تغییر نظر واقف نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه وقف است که در این خصوص از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال دارم.


ویدیو مرتبط :
واکنش وزیر ارشاد به سوال درباره بازگشت معین به ایران: جوابیه جالب وزیر ارشاد به سؤالی در مورد بازگشت معین به کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار وزیر ارشاد به مجلس به دلیل دیدار با خاتمی



اخبار,اخبار سیاسی , وزیر ارشاد

 

اخبار سیاسی - احضار وزیر ارشاد به مجلس به دلیل دیدار با خاتمی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از احضار وزیر ارشاد به این کمیسیون در پی دیدار با محمد خاتمی خبر داد.

به گزارش فارس، سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: یکی از دستورکارهای جلسه امروز بررسی برنامه‌های مربوط در سال 93 است که رهبر معظم انقلاب نیز سال جاری را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه تشکیل کمیته مشترکی بین کمیسیون فرهنگی و کمیسیون آموزش، افزود: انشالله بتوانیم در هفته جاری این کمیته را به سرانجام رسانده و اولین جلسه را برگزار کنیم.

طاهری همچنین از بررسی پیوست فرهنگی کشور در سال 93 و تقاضای ارسال آن از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خبر داد.

وی افزود:‌ در پی دیدار آقای جنتی وزیر ارشاد با آقای خاتمی ما نامه‌ای را به وزیر ارشاد ارسال کردیم و قرار شد تا ایشان برای پاره‌ای توضیحات هفته آینده در کمیسیون حضور یابند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد که آقای حسینی نماینده قزوین جایگزین آقای کیایی‌نژاد در شورای فرهنگی عمومی شوند.
اخبار سیاسی - فارس