اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلار از مبادلات اقتصادی ایران با برخی شرکای عمده تجاری حذف شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دلار از مبادلات اقتصادی ایران با برخی شرکای عمده تجاری حذف شد

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول با اشاره به حذف ارز واسط (دلار) در مدیریت فعالیت‌های تجاری گفت: هم‌اکنون در مبادلات اقتصادی با چندین کشور و شریک تجاری بزرگ، استفاده از پول رایج همان کشورها صورت می‌گیرد.خبرگزاری فارس: دلار از مبادلات اقتصادی ایران با برخی شرکای عمده تجاری حذف شد

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس  اشاره به سیاست حذف ارز واسط (دلار) برای عبور از تحریم‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون با چندین کشور و شریک تجاری، حذف دلار و استفاده از پول رایج همان کشورها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاجری که فعالیت بازرگانی انجام می‌دهد ضمن توجه به قیمت کالاها به نرخ تبدیل ارز‌های مختلف هم توجه می‌کند؛ نرخ‌های تبدیل ارز‌های بین‌المللی نسبت به ریال متفاوت است و قیمت تمام شده کالا تغییر می‌کند.

این مقام آگاه با بیان اینکه پیمان‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر مورد توجه برخی کشورها قرار گرفته افزود: به نظر می‌رسد طی این سال‌ها استفاده از ارز محلی بیشتر مورد توجه قرار ‌گرفته و برای صادرات و واردات از ارز‌ رایج طرفین معامله استفاده می‌شود و از ارز‌های بین‌المللی مانند یورو و دلار فاصله می‌گیرند.

وی گفت: در حال حاضر با چندین کشور، شریک تجاری بزرگ و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس توافقنامه منعقد شده در مبادلات تجاری از واحد پولی دو کشور استفاده می‌شود که هدف از این اقدام رفع موانع ناشی از تحریم‌ها است.

این مقام مسئول افزود: البته به دلیل اینکه سهم عمده مبادلات، خارجی و با دلار انجام می‌شود تاثیر خود را بر اقتصاد کشور تا حدودی داشته است./فارس

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 


ویدیو مرتبط :
حذف دلار از مبادلات تجاری ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روانچی: سطح مبادلات تجاری ایران و مکزیک، متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و مکزیک

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر به مکزیک با «فرانسیسکو روزنویگ» معاون وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و پیرامون راه‌های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار فرانسیسکو روزنویگ گفت: وزارت اقتصاد مکزیک علاقمند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است. ما علاقه‌مند هستیم چارچوب‌های قانونی برای توسعه روابط را نهایی کنیم و امیدواریم در مذاکرات کارشناسی این اسناد نهایی شوند.

به گزارش ایسنا معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار کرد: دو کشور ایران و مکزیک هر یک جایگاه مهمی در منطق جغرافیای خود دارند و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند کارهای مشترک و مکمل انجام دهند.

مجید تخت روانچی تاکید کرد: سطح مبادلات تجاری دو کشور متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور نیست و ما از توسعه روابط استقبال می‌کنیم.

وی در این راستا ادامه داد: برای دستیابی به این هدف ابتدا باید شناخت بهتری از ظرفیت‌های متقابل بدست آوریم و لازمه تحقق این موضوع ادامه یافتن، تبادل هیات‌های کارشناسی و تماس و ارتباط مستقیم کاری میان شرکت‌های ایرانی و مکزیکی است.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا