اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفن جسد خواهر بعد از جنایت



پسر نوجوان که خواهرش را به قتل رسانده و جسدش را در خانه دفن کرده بود، به شرط اخراج از ایران توسط مادرش بخشیده ‌شد.

به گزارش شرق، زنی اردیبهشت سال‌جاری به ماموران پلیس خبر داد دخترش مرضیه کشته‌ شده ‌است. این زن افغان ادعا کرد شوهر و پسر نوجوانش با همدستی هم مرضیه را کشته، جسدش را در انباری خانه دفن کرده و روی آن را با سیمان و کاشی پوشانده‌اند.

 

وقتی محمد و پدرش عبدالغنی بازداشت شدند، محمد که اکنون ١٦سال دارد، به قتل خواهرش اعتراف کرد و گفت پدرش در این قتل نقشی نداشت با این وجود عبدالغنی به اتهام دفن غیرمجاز جسد و اختفای قتل به دادگاه عمومی معرفی شد و به دوسال حبس تعلیقی محکوم، اما پرونده محمد به شعبه٧٤ دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. 

 

نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز برگزار شد، کیفرخواست علیه محمد را خواند و خواستار مجازات او براساس قانون شد. سپس مادر و پدر محمد در جایگاه حاضر شدند. پدر محمد گفت از فرزندش شکایتی ندارد و بدون قیدوشرط اعلام رضایت می‌کند. او گفت: «من از دخترم مرضیه ناراحت بودم. او کارهایی می‌کرد که باعث آبروریزی بود، اما نمی‌خواستم او را بکشم. دوماه از قتل گذشته بود که زنم به من خبر داد مرضیه به دست محمد کشته شده‌ است گفتم بهتر است نبش قبر نشود چون جسد فاسد شده و نبش قبر هم گناه دارد.» سپس مادر مقتول در جایگاه قرار گرفت. او هم گفت محمد را می‌بخشد به شرطی که او برای همیشه از ایران اخراج شود و دیگر پسرش را نبیند.

 

زن جوان گفت: «دخترم بیماری روانی داشت، بعضی‌ وقت‌ها چندروزی از خانه می‌رفت و دوباره برمی‌گشت. او دوسال از محمد بزرگ‌تر بود. آنها همیشه با هم دعوا داشتند. شوهرم که ما را ترک کرد و رفت، درگیری‌های محمد و خواهرش زیاد شد. 

 

مادر مقتول درباره اینکه چرا همان ابتدا موضوع را به پلیس گزارش نداد و بعد از هفت‌ماه ماموران را مطلع کرد، گفت: «یک طرف دخترم بود و طرف دیگر پسرم، من باید چه کار می‌کردم؟ با خودم گفتم دخترم را از دست داده‌ام پس بهتر است پسرم را حفظ کنم. وقتی پسرم روی من دست بلند کرد، دیگر صبرم تمام شد و تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس بگویم. مقصر همه این اتفاقات شوهرم است. او ما را رها کرد و رفت. اگر او بود، حالا مرضیه زنده ‌بود. من شوهرم را مقصر می‌دانم و او را نمی‌بخشم. من زن دوم او هستم. از زن اولش سه‌پسر دارد که یکی از پسرانش در افغانستان سه‌نفر را به قتل رساند و بعد رضایت گرفت، حالا فکر می‌کند من هم از او می‌گذرم، اما این کار را نمی‌کنم.» در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد.

 

او اتهام قتل خواهرش را قبول کرد و گفت: «چندسال بود که خواهرم کارهای خلاف می‌کرد. در آن زمان من بچه‌ بودم اما پدرم مرتب در مورد آبروریزی‌هایی که مرضیه می‌کرد، حرف می‌زد. بعد که مرضیه ازدواج کرد باز به کارهایش ادامه داد. ما همیشه با هم اختلاف داشتیم و درگیر می‌شدیم تا اینکه از شوهرش جدا شد. شوهرش بچه را برداشت و به افغانستان رفت و به ما گفت به‌خاطر اینکه مرضیه به او خیانت می‌کند، او را طلاق می‌دهد. مدتی خواهرم جدا از ما زندگی می‌کرد، بعد دوباره به منزل پدری‌ام آمد. به خاطر اختلافاتی که پدرم با مادرم داشت و آبروریزی‌هایی که خواهرم کرده‌ بود، پدرم ما را ترک کرد. یک‌سال بود که من مرد خانواده ‌بودم و حرف‌هایی می‌شنیدم که نمی‌توانستم تحمل کنم. سه‌روز قبل از حادثه خواهرم به طور ناگهانی از خانه رفت و بعد از سه‌روز برگشت، از او پرسیدم کجا بودی، گفت به تو ربطی ندارد. به اتاق رفتم تا جروبحث تمام شود اما گوشی تلفن‌همراه خواهرم را دیدم. آن را چک کردم پیامک‌ها و عکس‌های بدی دیدم و عصبی شدم به آشپزخانه رفتم و با هم جروبحث کردیم.

 

گفت تو از من کوچک‌تر هستی و به تو جواب پس نمی‌دهم. بعد چاقو برداشت و به من حمله کرد. یک‌بار قبل از این مرا با چاقو زده ‌بود. من هم از ترس اینکه دوباره چاقو نخورم، او را زدم، بعد هم با روسری خفه‌اش کردم. جسد را به انباری بردم خودم گودال کندم و دفن کردم. مادرم هم شاهد بود، اما سکوت کرد و چیزی نگفت. متهم گفت: خودم روی قبر را سیمان و کاشی کردم. پدرم هیچ ‌نقشی نداشت و مادرم به‌خاطر اختلافی که با پدرم دارد، او را متهم می‌کند. هیات قضات در پایان برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.


 اخبار حوادث  - شرق 


ویدیو مرتبط :
کلیپ حیرت‌انگیز سکانس دفن جسد خدمتکار در بیابان در فیلم ال کامینو 2019

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه پنهانی مرد افغان با زن ایرانی منجر به جنایت شد/دفن جسد خانم 30 ساله در باغ متروکه



مرد جوانی كه بعد از ارتباط با دختر جوان او را كشت و جسدش را در باغ دفن كرد، در دادگاه كیفری استان تهران به قصاص محكوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ٢٢ اردیبهشت سال ٩٢ خانواده ای به پلیس مراجعه كردند و ماموران را در جریان ناپدید شدن دخترشان قرار دادند.

آنها به كارآگاهان گفتند: دختر ٣٠ ساله مان به نام مینا دو روز قبل از خانه خارج شد و دیگر اثری از او نیافتیم. برای همین تصمیم گرفتیم موضوع را با پلیس در میان گذاشتیم.

با اعلام این شكایت موضوع در دستور كار قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد.

در حالیكه تجسس ها در این خصوص ادامه داشت، ماموران متوجه شدند كه این دختر با مردی افغانی به نام حسن در ارتباط است. ردیابی آخرین تماس های این دختر نشان می داد كه او آخرین بار با این مرد در تماس بوده و با او قرار ملاقات داشته است.

در ادامه تجسس ها كارآگاهان جنایی متوجه شدند كه این دختر با حسن در باغی در شمشك قرار ملاقات داشته است. برای همین ماموران به باغ مورد نظر رفتند و خودروی دختر جوان را در این باغ پیدا كردند.

در بررسی های بیشتر مشخص شد كه حسن نگهبان این باغ است برای همین او بلافاصله دستگیر شد. این مرد در بازجویی ها با اعتراف به قتل دختر جوان به ماموران گفت: مدتی بود با مینا آشنا شده بودم. روز حادثه او به این باغ امد و سر موضوعی با هم درگیر شدیم. بعد از آن با روسری او را خفه كردم. سپس جسدش را در داخل باغ دفن كردم.

با اعتراف این مرد پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و صبح 2 روز گذشته متهم در این شعبه محاكمه شد.

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص كردند.

متهم نیز با انكار قتل به هیات قضایی گفت: من مینا را نكشتم. او با من در ارتباط بود ولی دوستان زیادی داشت و معمولا از من می خواست كه با دوستانش به این باغ بیاید. روز حادثه هم من در باغ نبودم. ظهر وقتی آمدم ماشین مینا را دم در دیدم و بعد از آن با جسد او روبرو شدم كه خفه شده بود. من هم جسدش را دفن كردم. نمی دانم چه كسی او را كشته بود.

در پایان این جلسه نیز قضات دادگاه وارد شور شدند ومتهم را با توجه به مدارك موجود به قصاص محكوم كردند.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران