اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع روحانی از هاشمی ، خاتمی و ناطق: 4 سال قبل در تلویزیون چه پررویی‌ها...



دفاع حسن روحانی از هاشمی ، خاتمی و ناطق

دفاع حسن روحانی از هاشمی ، خاتمی و ناطق: 4 سال قبل در تلویزیون چه تهمت‌ها و پررویی‌ها که نشد

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: موجی که در ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی در کشور به وجود آ‌مد نشان داد مردم می‌خواهند به فریبکاران بگویند ما مرد هوشیاری و مرد درک و ایستادگی هستیم که در برابر دروغگویان و تهمت‌زنندگان سر فرود نخواهیم آورد.

حسن روحانی با بیان اینکه "با هوشیاری ملت، هیچ‌کس جز مردم نمی‌تواند رییس‌جمهور تعیین کند"، گفت: عده‌ای می‌خواهند بی‌دردسر نتیجه صندوق را تصاحب کنند اما تنها راه برای پیروزی و موفقیت حضور مردم در 24 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از قرائت فاتحه در گلزار شهدای رشت و ملاقات آیت‌الله باقری امام جمعه رشت، در مهدیه این شهر حاضر شد و در جمع مردم رشت، با بیان اینکه "اینجا سرزمین تاریخی رشت است سرزمین دلاوری‌های و سردار جنگل"، اظهار کرد: دوستان به من می‌گفتند برای چه در صحنه کاندیداتوری وارد شده‌اید در حالی که معضلات کشور در طول هشت سال گذشته آن چنان پیچیده شده که قابل حل نیست. در هفته‌های نزدیک به انتخابات حضور و وحدت و اراده مردم نشان داد که هیچ مشکلی در این کشور نیست که با اتحاد و همت مردم قابل حل و فصل نباشد و کلید تدبیر در دست 75 میلیون نفر است.

وی خطاب به جمع حاضر افزود: کسی شما را ناامید نکند و نگوید که پای صندوق رفتن تاثیر ندارد و هرکه را می‌خواهند از قبل تعیین شده است، چون اینها سخنان شیطانی است که می‌خواهند ما پای صندوق رای نشتابیم و بدانید و مطمئن باشید با هوشیاری ملت هیچ کسی جز ملت نمی‌تواند رییس جمهور تعیین کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "وقتی تصمیم به حضور در عرصه انتخابات گرفتم امیدم به حضور ملت پای صندوق بود"، خاطرنشان کرد: بدانید عده‌ای می‌خواهند بی‌نتیجه نتیجه صندوق را تصاحب کنند و تنها راه برای پیروزی و موفقیت، حضور شما در 24 خرداد است.

روحانی با اشاره به اینکه اگر هر یک از شما زنان و مردان بتوانید 10 نفر را پای صندوق آورید بدانید ما پیروز انتخابات خواهیم بود، تصریح کرد: مردمان ما اجازه نخواهند دارد روند هشت سال گذشته ادامه یابد چون دیدند انزوای متخصصان،‌ مدیران‌، درستکاران و راستگویان چه بلایی سر کشور آورد.

وی با اشاره به موج ایجاد شده در بین مردم با ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت: هشت سال بود آقای هاشمی تخریب می‌شد و به او اتهام می‌زدند و چهار سال قبل در برابر دوربین صدا و سیما چه عبارتها‌، تهمت‌ها و پررویی‌ها که نشد اما رسانه ملی به وظیفه اخلاقی خود عمل نکرد و بخاطر یک جمله که اهانت و تهمت بود یا نبود 20 دقیقه به یک نفر فرصت داد اما به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری که به آنها تهمت زدند فرصت دفاع ندادند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: موجی که در ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی در کشور به وجود آ‌مد نشان داد مردم می‌خواهند به فریبکاران بگویند ما مرد هوشیاری و مرد درک و ایستادگی هستیم که در برابر دروغگویان و تهمت‌زنندگان سر فرود نخواهیم آورد.

روحانی خطاب به مردم رشت گفت: بدانید آنهایی که می‌خواهند مسیر گذشته را ادامه دهند، مردم به آ‌نها رای نخواهند داد. اگر همه مدیران لایق را برای اداره کشور فرا خوانیم و دست همکاری توام با تواضع به سوی اساتید و صاحب‌نظران و افراد باتجربه دراز کنیم کشور ما از همه معضلات نجات پیدا خواهد کرد فضای آزادتر،‌امن‌تر و اخلاقی‌تر در جامعه حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دنیا برای کشاورزی مدرن راه‌حل پیدا کرده اما برای احیا و حل مسئله چای گیلان راه‌حل پیدا نکرده‌ایم اظهار کرد: در شرایط فعلی مزارع چای ما به یک دوم تقلیل پیدا کرده است در حالی که می‌توانیم مشکل چای گیلان و صید صیادان را حل کنیم اما شاهد ورود برنج خارجی هستیم که به محصول داخلی لطمه وارد می‌کند.

روحانی با بیان اینکه گیلان سرزمین بهشت ایران است که 14 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و به اندازه سه کشور مدرن اروپایی است گفت: چرا باید با بی‌تدبیری در گیلان شاهد حضور بیکاران باشیم در حالی که این استان جاذبه گردشگری فراوان داخلی و خارجی دارد و با استفاده از آن می‌توانیم بیکاری در استان و حتی استان‌های همجوار را حل و فصل کنیم.

وی با ابراز این عقیده که در طول هشت سال گذشته عده‌ای از انزوای ما خوشحال بودند افزود: ما در کنج انزوا بودیم اما در طول هشت سال گذشته در مرکز تحقیقات استراتژیک فرصتی پیش آمد تا مشکلات کشور و استانها مورد بررسی قرار دهیم و موفق شدیم بیش از 400 جلد کتاب به چاپ برسانیم پس ما برنامه و نیروی فکر داریم و فکر می‌کنم همه شما مردم اراده لازم برای تغییر را داشته باشید.

روحانی با اشاره به اینکه برای کاندیداتوری خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی و بسیار از بزرگان مشورت کردم گفت: در اداره کشور هم از فکر و اندیشه،‌ مشورت و راهنمایی این بزرگان استفاده خواهم کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "قادریم مشکلات خارجی را حل کنیم"، اظهار کرد: مشکلات خارجی با مقاله‌، شعار و اعلام مواضع حل نمی‌شود بلکه حل مشکلات خارجی نیازمند شناخت و فهم نقشه جهان دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دوره سازندگی و اصلاحات هم کم و بیش مشکل داشتیم، گفت: بعد از انقلاب هیچ زمانی بی‌مشکل نبودیم اما مشکلات معمولی روزمره با مشکلاتی که سراسر زندگی مردم را فرا گرفته است قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریال و گذرنامه ایران کم شده است، تاکید کرد: امروز باید برای ویزا هم ایرانی‌ها انگشت‌نگاری شوند در حالی که عزت و عظمت به این سرزمین برگردانیم و بیکاری و گرانی را نابود کنیم و فضای کسب و کار را احیا کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه‌های نقدی ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: به نظر شما این یارانه کم‌کم قیافه صدقه پیدا نکرده است؟ البته یارانه باید ادامه یابد اما ارزش پول هم ثابت بماند پس ما با تقویت ارزش پول ملی در کنار یارانه مختصر که پرداخت می‌شود با یارانه کالایی به اقشار کم درآمد کمک خواهیم کرد و زندگی مردم را در مسیری قرار می‌دهیم که آسود‌ه‌تر و راحت‌تر باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توانیم با حضور مردم امید جدیدی خلق کنیم، گفت: منزلت و کرامت زنان را باید به آنها برگردانیم چون زنان ما در عرصه اجتماعی حق برابر با مردها دارند و رسیدگی به منزلت حقوق و جایگاه زنان وظیفه یک دولت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان ما بی‌تردید فضای آزاد دانشگاهی را احساس خواهند کرد خاطر نشان کرد: ما از آنهایی نیستم که اگر با رای مردم خدمت را در کشور آغاز کردیم با تیغ جناحی،‌جناح دیگری را سرکوب کنیم بلکه می‌خواهیم تیغ حذف،‌بداخلاقی و نفاق را برای همیشه در هم بشکنیم و با تشکیل دولت تدبیر و امید،‌دولت راستگویان و درستکاران،‌ شایسته‌سالاری را در این کشور به اذن پروردگار را حاکم کنیم و اخلاق محمدی به کشور برگردانیم و زیر چتر اسلام،‌ ایران،‌ قانون اساسی و ولایت،‌ انسجام و وحدت را به کشور برگردانیم./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
رای هاشمی-خاتمی-مطهری به روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روانبخش: آقای هاشمی در انتخابات سال ۸۸ تکیه‌گاه فتنه شد/ نهضت آزادی در دوره خاتمی جرات ارائه لیست در انتخابات را یافت




حجت الاسلام قاسم روانبخش از نامزدهای ناکام دولت در انتخابات مجلس گفت و گویی با اعتماد داشته که در ادامه گزیده ای از آن می آید:

*به عقیده من این‌طور نیست که در نظام ما هرکس رییس‌جمهور شد، پس از پایان دوره فعالیتش به عنوان اپوزیسیون شناخته شود، بلکه آنچه موجب این اتفاق می‌شود خود این افراد هستند. عملکرد روسای جمهور، نخست‌وزیر سابق، برخی از روسای مجلس یا دیگر مسوولان قبلی باعث شد تا آنها به ورطه اپوزیسیون شدن بغلتند. نمونه آن مقام معظم رهبری هستند که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری، توسط خبرگان رهبری به عنوان ولی فقیه انتخاب شدند و بیش از 23 سال است که به بهترین شکل در حال رهبری این کشور و حتی جهان اسلام هستند. این نشان می‌دهد که نظام بنایی برای حذف روسای جمهور از عرصه سیاسی ندارد.

*بعد از ایشان آقای هاشمی رییس‌جمهور شد و پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌شان به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و هنوز هم در این جایگاه قرار دارد. علاوه بر این ایشان در انتخابات مجلس ششم هم انتخاب شد که به دلیل تخلفات انتخاباتی دولت اصلاحات و اعلام شدن نامش به عنوان نفر سی‌ام و مسائلی که پیش آمد از نمایندگی مجلس انصراف داد. بعد از آن هم در انتخابات مجلس خبرگان در حوزه تهران شرکت کرد و انتخاب شد و پس از درگذشت آیت‌الله مشکینی به ریاست مجلس خبرگان رهبری رسید. پس نظام بنا نداشت ایشان را اپوزیسیون کند. اما آقای هاشمی در انتخابات سال 88 تکیه‌گاه فتنه شد. برخی اعضای خانواده‌اش نیز در این ماجرا حضور داشتند. ماجرای نامه سرگشاده به رهبری که منشا آن فتنه شد را از یاد نمی‌بریم. به همین دلیل هم مردم ایشان را از امامت جمعه حذف کردند. یعنی نظام تریبون نماز جمعه را از ایشان نگرفته است بلکه مردم دیگر پشت سر آقای هاشمی نماز نمی‌خوانند. در مجلس خبرگان هم این نمایندگان مردم بودند که دیگر به ریاست ایشان رای ندادند و آیت‌الله مهدوی‌کنی به جای ایشان رییس مجلس خبرگان شد. این درحالی است که نظام هنوز هم بنای حذف ایشان را ندارد و باز هم ایشان به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابقا شد.حتی بالاتر از این، آقای میرحسین موسوی هم بعد از پایان نخست‌وزیری‌شان توسط رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و بعد از سال 88 هم رهبری ایشان را حذف نکردند تا دوره عضویت‌شان در مجمع به پایان رسید. نظام حتی بنای کنار گذاشتن ایشان را هم نداشت. ولی موسوی با عملکردی که در فتنه داشت جزو سران فتنه شناخته شد و از قطار نظام پیاده شد.

*اینکه آقای خاتمی پس از پایان ریاست‌جمهوری در جایگاهی قرار نگرفت، به دلیل این نبود که نظام بخواهد ایشان را تبدیل به اپوزیسیون کند. اما به هر حال عملکرد هشت‌ساله ایشان در دولت اصلاحات مسائلی داشت نظیر عقب‌نشینی در بحث هسته‌یی، جان گرفتن جبهه ملی و نهضت آزادی و بهایی‌ها و کار به جایی رسید که نهضت آزادی با وجودی که امام آنها را طرد کرده بود جرات پیدا کردند و در انتخابات تهران لیست دادند. هرچند که مردم به آنها رای ندادند اما به هر حال این اتفاقات افتاد ولی باز هم رهبری با وجود همه این مسائل هشت سال ایشان را تحمل کردند. بعد از پایان ریاست‌جمهوری هم نظام ایشان را حذف نکرد اما آقای خاتمی خودش در فتنه 88 نقش‌آفرینی کرد و از آنها حمایت کرد. در عین حال ایشان باز هم حذف نشد و تصمیم گرفت از اپوزیسیون فاصله بگیرد. همین که در ساعات آخر انتخابات اخیر ایشان در دماوند رای دادند نشان می‌دهد که آقای خاتمی می‌خواهد برای ایجاد تغییر و رفرم در نظام، داخل نظام باقی بماند. هرچند که به دلیل این رفتار هم مورد انتقاد دوستان اصلاح‌طلب خود قرار گرفت اما به هر حال اینها نشان می‌دهد که نظام بنا بر جذب حداکثری و دفع حداقلی دارد نه اپوزیسیون‌سازی.

*آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد نقدپذیر هستند و به همین دلیل از ابتدای کار دولت‌شان از آنها انتقاد می‌شد. البته در یکی، دو سال اول دولت آقای خاتمی، اطرافیان ایشان سعی می‌کردند مانع نقد عملکرد دولت شوند ولی ایشان تاکید داشت که نقد‌ها بیان شود. در دولت آقای احمدی‌نژاد هم که از زمان آغاز به کار تاکنون از سیاست‌های خارجی و داخلی ایشان انتقاد شده است. اما دوران آقای هاشمی این‌طور نبود و به دلیل روحیات آقای هاشمی نقد کردن دولتش امکان نداشت.

*البته این انتقادات مربوط به بعد از رفتن این افراد از مناصب اجرایی نمی‌شود، کما اینکه در همان دوره آقای هاشمی هم گرچه افراد نمی‌توانستند نقد کنند ولی شخص مقام معظم رهبری در حضور هیات‌ دولت و در مقابل دوربین‌ها اشرافی‌گری آن دولت را نقد می‌کردند. ایشان می‌گفتند نمی‌شود اگر کسی کراوات زد و در کاخ نشست او را تقبیح کنیم ولی اگر کسی با ریش در کاخ نشست بگوییم چون ریش دارد، اشکالی ندارد. به هر حال مشخص بود که مخاطب این سخنان رهبری چه گروهی بودند. درباره آقای خاتمی هم از ابتدا نسبت به مبانی غرب‌گرایانه تفکر ایشان ایراد و انتقاد مطرح بود. آقای خاتمی می‌گفت تنها راه پیشرفت از غرب می‌گذرد و برای رسیدن به پیشرفت باید خرد غربی و منش آنها را بپذیریم یعنی از فرق سر تا نوک پا باید غربی شد. در دولت آقای احمدی‌نژاد هم بحث انحراف قبل از سال 88 کم و بیش مطرح بود. اظهارات سخیف مشایی درباره دین و ارزش‌های دینی در همان اواخر ریاست‌جمهوری نهم مطرح شده بود. وقتی در دولت دهم بحث معاون اولی مشایی و ایستادگی احمدی‌نژاد در مقابل حکم مقام معظم رهبری درباره معاون اولی پیش آمد، موضوع جدی‌تر شد. ما از همان سال نقد مشایی را شروع کردیم. بعد هم خود آقای احمدی‌نژاد را به خاطر خانه‌نشینی و حمایت از مکتب ایرانی و عدم پیگیری مقوله فرهنگ نقد کردیم.

* اگر احمدی‌نژاد تا آخر در چارچوب نظام بماند. بی‌تردید نظام از تجربیاتش استفاده می‌کند ولی اگر مانند برخی روسای جمهور سابق از نظام فاصله بگیرد، همان سرنوشت برایش رقم خواهد خورد.اما مساله مشایی فرق می‌کند. او منحرف است و به مجرد اینکه عمر این دولت تمام شود کسی به او اجازه نخواهد داد که در این نظام باقی بماند..../خبرآنلاین