اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع تمام قد مطهری از توافق هسته ای


علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه لوزان را در راستای اعتلای نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تفاهم لوزان، وارد مرحله جدیدی شد.

خبرگزاری ایرنا: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه لوزان را در راستای اعتلای نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تفاهم لوزان، وارد مرحله جدیدی شد.

علی مطهری تفاهم نامه لوزان را به نفع مردم و انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: با این تفاهم نامه مرحله جدیدی از حیات انقلاب اسلامی آغاز شده و امیدوارم امضای توافق نامه نهایی نیز به نفع ملت ایران باشد و رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود زیرا فکر می کنم جایگاه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران در دنیا پدید خواهد آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براین که تفاهم نامه لوزان باعث پیشرفت های اقتصادی و سیاسی ایران می شود، اظهار داشت: البته نکته هایی در این تفاهم نامه وجود دارد که باید مورد نقد و بررسی بیشتر قرار گیرد، به طور مثال امضای پروتکل الحاقی را قطعا باید نمایندگان مجلس مورد بررسی و تایید قرار دهند.

مطهری همچنین گفت: تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای با تفاهم نامه لوزان به بار نشست و نتیجه قابل قبولی گرفته شده است.

فرزند شهید مطهری در پاسخ به انتقادات و هجمه هایی که برضد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هنوز توافق نهایی امضا نشده که برخی این تفاهم را دو مرحله ای می دانند، بلکه فعلا چهارچوبی برای توافق حاصل شده است.

وی ادامه داد: این حرف که می گویند توافق نامه دو مرحله ای شده، غلط است زیرا درباره جزییات هنوز مذاکره ای صورت نگرفته و هم اکنون صرفا یک بیانیه ای صادر شده است که زمینه توافق نهایی خواهد بود.

نماینده اصولگرای مجلس با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر این تفاهم نامه نظارت دقیق داشته اند، تصریح کرد: البته باید راه های انتقاد از این تفاهم نامه باز باشد، یعنی همه باید نظرات خود را درباره آن ارایه دهند.

وی افزود: متاسفانه برخی انتقاداتی که صورت می گیرد منصفانه نیست و شاید بیشتر جنبه سیاسی دارد.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شامگاه پنج شنبه پس از 18 ماه مذاکره با 1+5 درباره فعالیت های هسته ای کشورمان با صدور تفاهم نامه ای در لوزان سوسیس به کشور بازگشتند.


ویدیو مرتبط :
دفاع جان کری در کنگره آمریکا از توافق هسته ای با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع تمام قد علی مطهری از میلی منفرد در صحن مجلس



دفاع علی مطهری از میلی منفرد

درموافقت با وزیر پیشنهادی علوم؛
مطهری: میلی منفرد یک حزب اللهی معتدل و روشن بین است/ منفرد هیچ نقشی در مسایل سال 88 نداشته است

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آن تصویری که عده آی از جناب دکتر منفرد ( وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری) ترسیم کرده اند تصویر درستی نیست که اگر ایشان وزیر شود تنش های سیاسی و ابتذال فرهنگی در دانشگاه ها رواج پیدا کرده و حاکم شود، از نظر من دکتر منفرد یک حزب اللهی معتدل و روشن بین است.

به گزارش  مهر، در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم علی مطهری نماینده تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات گفت: به طور کلی اصولگرایان در ارتباط با دانشگاه ها دو نگرانی از ناحیه مدیریت اصلاح طلبان دارند. اول تبلیغ سکولاریسم و در نتیجه ایجاد تنش در دانشگاه ها، دوم تساهل و تسامح فرهنگی در دانشگاه ها که هر دو نگرانی هم به جاست. سابقه دوره اصلاحات این مطالب را نشان داده است. برخی از اصلاح طلبان تندرو در آن دوره این دو کار ر انجام می دادند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح طلبان نیز دو نگرانی از  اصولگرایان در این زمینه دارند یکی محدود شدن آزادی بیان و بی اعتنایی به حقوق شهروندی به نام دین و اسلام و دوم سخت گیری های فرهنگی و محدود شدن آزادی های اجتماعی.

وی تصریح کرد: اما مساله تبلیغ سکولاریسم در دانشگاه ها که  مخالفان نگران آن هستند به این معنا است که حکومت دینی و سکولاریسم با هم سازگار نیستند و یا مناقشه در عصر ولایت فقیه که این اصل با دموکراسی سازگار نیست، این مسایل در دوره اصلاحات گاهی از طرف تندروها مطرح می شد.

مطهری در توضیح تسامح و تساهل  فرهنگی گفت: این امر به معنای بی توجهی به فضای اخلاقی دانشگاه ها و برگزاری اردوهای مختلف دانشجویی و از این قبیل است که در دوره اصلاحات گاهی توجه لازم ن می شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: با شناختی که بنده از دکتر منفرد دارم هیچ یک از این دو نگرانی موجه نیست.

وی با اشاره به رایزنی اش با قومی نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها در دوره ای که منفرد معاون فرهنگی دانشگاه ها در وزارت علوم بوده است، گفت: ایشان اعلام کردند میلی منفرد شخصیتی مودب، منضبط، پرکار و متدین با خانواده ای متدین است و بنده در آن مدت هیچ مشکلی با ایشان نداشتم.

وی در اثبات اظهارات خویش با اشاره به پیامک یکی از روسای دانشگاه ها که از هواداران دولت دهم است و از نظر سیاسی نیز نزدیک به جبهه پایداری است متن این پیامک را قرائت کرد و گفت: ایشان اعلام داشتند بنده در سه دوره امتحانات کارشناسی ارشد در تیم آقای منفرد حضور داشتم.

 

نامبرده متدین، مددکار امتحانات ایثارگران و دانشجویان رزمنده بود، تلاش های فراوانی برای حضور قانونمند این  عزیزان در دانشگاه ها انجام داد، خانواده ای متدین دارد و در بورس نمودن تعداد زیادی از رزمندگان در دوره مسئولیت خود نقش اول داشت، ایشان فارغ از اشرافی گری است و بسیار آرام و خونسرد بوده، در عین قاطعیت مدیریت می کند، اهل تحرک و سفر برای پیگیری امور است، تمام بچه های همراه تیم اجرایی وی از رزمندگان متدین بودند، تعدادی از آنها در دولت نهم و دهم همچنان همکار معاون دانشجویی وزارت هستند، در آن زمانم او با بنیه اعتقادی قوی و به دلیل علاقمندی به فرهنگ ایثار و جهاد است بارها به دفاع از حضور دانشجویان شاهد و جهادگر پرداخت

مطهری تاکید کرد: بر این اساس آن تصویری که عده ای از جناب دکتر منفرد ترسیم کرده اند تصویر درستی نیست که اگر ایشان وزیر شود تنش های سیاسی و ابتذال فرهنگی در دانشگاه ها رواج  پیدا کرده و حاکم می شود، از نظر من دکتر منفرد یک حزب اللهی معتدل و روشن بین است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در مساله بورسیه دانشجویان عده ای ادعا می کنند که در دوران مدیریت ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم افراد مساله دار و اصلاح طلبان تندرو بورسیه شده اند در حالی که بر اساس تحقیقات ما در آن دوران بسیاری از افراد متدین و حزب اللهی و اصولگرا بورسیه شدند که یکی از آنان دکتر توکلی و یکی رئیس بسیج اساتید فعلی است.

وی اظهار داشت: مساله دیگر که برخی از مخالفان آن را بیان می کنند حضور ایشان در 17 تیر 78 است، بعضی اعلام می دارند که منفرد در آن زمان میان دانش آموزان معترض رفت و آمد داشته است، بدیهی است که این کار به اقتضای سمت ایشان بوده است.

مطهری اظهار داشت: ایشان به وظایف خودشان عمل کردند، گزارش شورای عالی امنیت ملی و دستگاه های امنیتی حاکی از نقش موثر ایشان در حل و فصل وقایع 17 تیر است، شبیه کاری که آقای نجفی کرده و ما باید از آنها تشکر کنیم اما متاسفانه اینها را نقطه منفی می دانیم، اما متاسفانه اتفاقاتی می افتد که ما باید تلاش کنیم مبادا آسیب دیدگان جذب مخالفان نظام و سلطنت طلبان شوند.

وی خاطرنشان کرد: میلی منفرد هیچ نقشی در حوادث سال 88 نداشت. بر اساس موازین نظام اگر کسی بعد از خطبه مقام معظم رهبری همچنان در اعتراض های خیابانی پافشاری کرده باشد قطعاً ما او را فتنه گر می دانیم ولی بیش از این را ما قبول نداریم که حتی اگر کسی اعتراضی به نتیجه انتخابات داشتهاست فتنه گر است و یا اگر کسی از مقابل ستاد آقای موسوی رد شده فتنه گر است. بدین معنی  نه تنها آقای منفرد بلکه هیچکدام از وزرای پیشنهادی نقشی در فتنه 88 نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص موضوع بازداشت ایشان در سال 88 نیز باید گفت دکتر نجفقلی حبیبی که رئیس انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها هستند همان زمان این موضوع را برای ما توضیح دادند که جلسات هفتگی و ماهانه طبق معمول در حال برگزاری بوده و در آن فضای هیجانی حدود 60-70 نفر در آن جلسه شرکت داشتند که نیروهای امنیتی همه ما را یکجا بازداشت کردند و بعداً هم از ما عذرخواهی کردند و به ما شام دادند و آزاد شدیم بنابراین مساله ای نبوده که شخص ایشان به عنوان مجرم بازداشت شده باشد یا اتهامی داشته باشد.

وی بیا تاکید بر اینکه ایشان در مسایل سال 88 هیچگونه نقشی نداشتند در توضیح برخی خصوصیات منفرد گفت: ایجاد اولین معاونت جنگ در دانشگاه ها، برگزاری 4 دوره امتحان سراسری برای ارتقاء رزمندگان به کارشناسی ارشد، پرکاری و فراجناحی بودن، رشد تدریجی مدیریتی که از خصوصیات مهمی است که در کشور ما رعایت نمی شود. ایشان مدیر گروه، رئیس دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه، معاون پژوهشی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم، معاون فناوری وزارت علوم، قائم مقام و سرپرست وزارت علوم بوده اند.

مطهری تاسیس پارک های علم و فناوری و تاسیس معاونت فناوری وزارت علوم را نیز از اقدامات موثر میلی منفرد خواند و گفت: ایشان مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بودند و استاد تمام مهندسی برق هستند./مهر