اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع تمام عیار انگلیس از عربستان سعودی


نخست وزیر انگلیس در سخنانی از روابط تسلیحاتی با ریاض دفاع کرد.

خبرگزاری فارس: «دیوید کامرون »نخست وزیر انگلیس در سخنانی از روابط تسلیحاتی با ریاض دفاع کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که امروز (دوشنبه) با  «رادیو۴  بی بی سی » گفت‌‌وگو می‌کرد، گفت: « روابط با عربستان سعودی برای امنیت ما مهم است. آن‌ها مخالف داعش  و عقیده‌های خرابکارانه افراطی هستند.»

کامرون در دفاع از روابط تسلیحاتی بین لندن- ریاض نیز گفت: «در رابطه با صادرات اسلحه ، فکر می‌کنم که ما یکی از محکم‌ترین ابزارهای نظارتی در دنیا  را داریم و من همیشه مطمئنم که آن‌ها به طور مناسب استفاده می شوند.»

کامرون البته در بخشی از این گفت‌و‌گو با ابراز نگرانی از برنامه‌های آموزشی وهابیت با سرمایه‌های مالی عربستان سعودی در جهان افزود: «نیاز است  ببینیم که این پول‌ها از کجاست. در کشکور ما حمایت مالی از گروه‌های افراط گرا غیر قانونی است. ما گروههای افراطی را ممنوع می‌نماییم.»

وی در خاتمه از زیر نظر گرفتن حملات ائتلاف عربستان به یمن اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
جنایات حکومت عربستان سعودی بر علیه مردم بی دفاع یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش مدرن ترین تسلیحات به عربستان سعودی و سایر اعراب برای دفاع از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فروش مدرن ترین تسلیحات به عربستان سعودی و سایر اعراب برای دفاع از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران! + مشخصات

توماس دمزیر، وزیر دفاع آلمان گفت: مهم دفاع از اسرائیل در مقابل ایران است، نه وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی!.. "این درست است که در عربستان آزادی دینی وجود ندارد و گرایشات ضدسامی در این کشور دیده می‌شود"، ولی این کشور "نقشی مهم در منطقه دارد و وزنه‌ای در قبال ایران است".

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که فروش تسلیحات به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و عربستان سعودی به دلیل دفاع از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران بوده است.

صادرات تسلیحاتی آلمان به این کشورها ۹ برابر افزایش یافته است.

توماس دمزیر، وزیر دفاع آلمان در نشست "بنیاد هاینریش بل" در برلین از فروش تسلیحات به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و عربستان سعودی دفاع کرد.

وی دراین رابطه خاطرنشان کرد: مهم دفاع از اسرائیل در مقابل ایران است، نه وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی!

وزیر دفاع آلمان گفت، معیار اصلی آلمان برای اجازه‌ی صدور تسلیحات به این کشورها خطر و تهدیدات ایران بوده که متوجه این کشورهاست.

در عین حال وزیر دفاع آلمان تغییر سیاست صادرات تسلیحات این کشور را رد کرد و گفت که مقررات سخت مربوط به صدور تسلیحات نقض نشده است و این شامل عربستان سعودی نیز می‌شود.

پیش از این فولکر کائودر، رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی آلمان در پارلمان این کشور نیز از ارسال تسلیحات آلمانی به عربستان سعودی به عنوان وزنه‌ای در مقابل ایران، دفاع کرده بود.

کائودر به ویژه‌نامه هفتگی "ولت ام زونتاگ" گفت "این درست است که در عربستان آزادی دینی وجود ندارد و گرایشات ضدسامی در این کشور دیده می‌شود"، ولی این کشور "نقشی مهم در منطقه دارد و وزنه‌ای در قبال ایران است".

مدرن‌ترین خودروهای زرهی جهان

عربستان سعودی اخیرا تقاضای خرید صدها دستگاه نفربر زرهی موسوم به "بوکسر" و تانک‌های "لئوپارد ۲" کرده است. نفربر "بوکسر" طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر برای نقل و انتقال نیروهای نظامی آلمانی در افغانستان به‌کار می‌رود.

گفته می شود، اگر آلمان با فروش این تانک به عربستان سعودی موافقت کند، گارد ویژه‌ی سلطنتی این کشور با یکی از مدرن‌ترین خودروهای زرهی جهان مجهز خواهد شد.

تانک‌های "بوکسر" این توانایی را دارند که در جاده‌های آسفالته با سرعتی نزدیک به یکصد کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این نفربرها برای مقابله با تظاهرات‌ها و شورش‌ها خودروهای مناسبی به‌شمار می‌‌آیند.

در هفته‌ی پیش آشکار شد که دولت آلمان صادرات تسلیحاتی خود به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس را از ۵۷۰ میلیون یورو به یک میلیارد و ۴۲۰ میلون یورو افزایش داده است. سهم عربستان سعودی از آن به یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون یورو می‌رسد.

مخالفت در آلمان با فروش تسلیحات به عربستان سعودی

از سوی دیگر صادرات تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل وضعیت نامطلوب حقوق بشر در این کشور همواره با انتقادهای شدید توأم بوده است.

شماری از نمایندگان پارلمان آلمان وابسته به احزاب ائتلافی حاکم و نیز از میان احزاب اپوزیسیون خواستار نظارت یک هیأت پارلمانی بر معامله این نفربرها شده‌اند. نمایندگان پارلمان آلمان می‌گویند معاملات تسلیحاتی باید با شفافیت بیشتری توأم باشد.

آلمان سومین صادرکننده‌ی بزرگ تسلیحات در جهان به شمار می‌رود!