اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع اوباما از اقدام نظامی آمریکا در عراق



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهور آمریکا


  اخبار بین الملل - دفاع اوباما از اقدام نظامی آمریکا در عراق

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان این کشور هدف از حملات هوایی آمریکا در عراق را تأمین منافع امنیت ملی و سیاست خارجی واشنگتن برشمرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما در این نامه خطاب به رئیس مجلس نمایندگان نوشت: نیروهای آمریکایی برای اهداف محدود یعنی توقف پیشروی گروه تروریستی داعش در اربیل و حمایت از شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار و حمایت از عملیات نیروهای عراقی برای تصرف مجدد سد موصل حملات هوایی هدفمند انجام دادند. نیروهای آمریکایی همچنین کمک‌های بشردوستانه برای شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار ارائه کردند.

وی در این نامه افزود: من در 28 اوت به نیروهای مسلح آمریکا اجازه دادم در حمایت از یک عملیات برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به شهروندان در شهر آمرلی در عراق که در محاصره داعش قرار داشت، حملات هوایی هدفمند انجام دهند. به دنبال این اجازه، نیروهای نظامی آمریکا در 30 اوت عملیات حملات هوایی هدفمند را در مجاورت شهر آمرلی در عراق شروع کردند. این عملیات‌های اضافی محدود به این منطقه و مدت آن در حد نیاز برای رفع بحران انسانی در حال بروز و حفاظت از شهروندان گرفتار شده در آمرلی بود.

اوباما خاطرنشان کرد: من دستور این اقدامات را که به نفع منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است، دادم و این در حیطه اختیار من در مورد هدایت روابط خارجی به عنوان فرمانده کل و رئیس اجرایی بود. این اقدامات با هماهنگی و به درخواست دولت عراق اتخاذ شده است.


 اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عملیات ترور رئیس جمهور آمریکا (اوباما) در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هیگل: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد

وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا اظهار کرد عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا درباره تحولات سوریه اظهار نظر کرد.

وی گفت ما از مخالفان سوریه حمایت‌های زیادی کرده‌ایم و میلیون‌ها دلار کمک غیرکشنده برای آنها فرستاده‌ایم.

هیگل افزود: پنتاگون در کمک تسلیحاتی به مخالفان اسد مستقیما دخالتی ندارد و این موضوع به سازمان سی آی‌ای برمی گردد.

وزیر دفاع آمریکا گفت عدم اقدام نظامی ما در سوریه اعتبارمان نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

چاک هیگل ادعا کرد هدف سوریه از استفاده از سلاح‌های کشتارهای جمعی این است که هنجارهای بین‌المللی درباره استفاده از این سلاح‌ها را از بین ببرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس