اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع از شاهین نجفی و حمله به مهناز افشار!


پس از رفتار عجیب و غیرعقلایی یک خواننده هتاک در کنسرتش مقابل دیدگان حیرت‌زده حاضران، گروهی ‌از این کار به عنوان دفاع از آزادیِ عمل خواننده به شیوه‌های عجیب‌تر از اصل اتفاق دفاع کردند.

خبرگزاری ایسنا: پس از رفتار عجیب و غیرعقلایی یک خواننده هتاک در کنسرتش مقابل دیدگان حیرت‌زده حاضران، گروهی ‌از این کار به عنوان دفاع از آزادیِ عمل خواننده به شیوه‌های عجیب‌تر از اصل اتفاق دفاع کردند.

همزمان اما ازدواج یک بازیگر سینما با چهره‌ای که تصورش را نمی‌کردند، باعث شد‌ برخی از همین گروه اقدام به طرح حملاتی سنگین به این بازیگر زن کنند و حداقل انتخاب فردی‌اش را به چالش بکشند تا این پرسش مطرح شود؛ چرا با استانداردهای دوگانه حتی در قضاوت درباره آزادیِ فردی و اجتماعی‌ مواجهیم؟!

سایت «تابناک»، در ادامه یادداشت خود افزوده است: « پس از برهنه‌شدن شاهین نجفی، خواننده هتاک، که سابقه توهین به دو امام معصوم را با گستاخانه‌ترین ادبیات داشت و سپس با ادبیاتی مشابه بر چهره‌های برجسته فرهنگی کشورمان که با رئیس‌جمهور دیدار کرده بودند تاخته بود، گروهی از طرفدارانش با بی‌منطقی کامل، از این رفتار ‌دفاع کردند و هر اندیشمندی که این شیوه اعتراض را به نقد می‌کشید، با ادبیاتی سنگین و توهین‌آمیز مورد هجمه قرار دادند.

دفاع از برهنه‌شدن شاهین نجفی از سوی هواداران این خواننده نامتعادل که تلاش کرده تا کنون رفتارهای غیرعقلایی‌اش را با وام گرفتن از رخدادهای‌ سیاسی در خارج از ایران مشروعیت‌سازی کند، به همین جا پایان نیافت و گروهی حتی با برهنه‌شدن و راه‌اندازی کمپین این‌چنینی، اقدام به حمایت از این رفتار غیرمنطقی کردند؛ این اتفاقی در نوع خود کم‌سابقه و البته از خواننده‌ای که «شر بودن» را نمادش قرار داده، عجیب نیست و به هر حال نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

چه بسا در آینده شاهد رفتارهای ناهنجارتر از برهنه‌شدن از سوی این خواننده ‌روی صحنه کنسرت و در ملأ عام باشیم و جماعتی نیز از این رفتار ناهنجار حمایت کنند؛ بنابراین، نمی‌توان بیش از این انتظار داشت، زیرا در هر جامعه‌ای چنین اشخاصی هستند که شیوه‌های اینچنینی را انتخاب می‌کنند و به واسطه فقدان عقبه عقلانی، به سرعت نیز به فراموشی سپرده می‌شوند؛ اما آنچه محل تأمل است، برخی تناقضات رخ‌داده همزمان با همین رفتارها در فضای مجازی است.

دفاع از برهنگی شاهین نجفی و حمله به ازدواج مهناز افشار!


در همین مقطع، زمانی شاهد اعلام رسمی خبر ازدواج مهناز افشار، بازیگر زن سینمای ایران با یاسر رامین، فرزند محمدعلی رامین، یکی از تئوریسین‌های دولت پیشین به ویژه در بحث هولوکاست و همچنین یکی از معاونان مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی‌نژاد بود؛ موضوعی که مسأله‌ای شخصی است و به واسطه تشاهر دو سوی این اتفاق، در رسانه‌ها بر آن تمرکز شد و البته در دیگر کشورها نیز توجه به این اخبار مرسوم است و گاهی حواشی نیز در پی دارد.

با این حال، آنچه عجیب بود، حمله به مهناز افشار به دلیل این ازدواج بود و ظاهراً حرکت فردی مهناز افشار اقدام غیرقابل هضم بود و حتی حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق که خطبه عقد این دو را خوانده نیز از گزند این حملات در امان نماند و این حملات نیز تا کنون متوقف نشده است. نکته جالب اینکه بخش وسیعی از آنهایی که این حملات را متوجه مهناز افشار می‌کردند، همان اشخاصی بودند که از اقدام شاهین نجفی حمایت می‌کردند!

با این اوصاف، تناقض عجیب در تفسیر آزادی فردی به وجود آمده و ظاهراً شاهین نجفی به همراه گروهش، حق دارد ‌روی صحنه و در ملأ عام برهنه شود، ولی مهناز افشار حق ندارد درباره آینده فردی‌اش تصمیم‌گیری کند و باید برای چنین انتخاب شخصی از جماعتی اجازه می‌گرفت؛ هرچند آنچه شاهین نجفی انجام داد، بر خلاف آنچه درباره مهناز افشار رخ داده، رفتار شخصی نبوده و کاملاً جنبه اجتماعی داشته است.

در لوای این مقایسه، شاید بتوان به قضاوت درباره همین تناقض عجیب پرداخت و به این پرسش پاسخ داد، چرا وقتی با کاری موافق هستیم ولو آنکه توجیه مشروعیت اخلاقی‌اش ناممکن یا دشوار باشد، آن را در راستای آزادی فردی و اجتماعی طبقه بندی می‌کنیم، ولی وقتی با عملی موافق نیستیم، ولو آنکه کاملاً مشروع و فردی باشد، به خود اجازه تجاوز به حقوق فردی و تحقیر و توهین به آن فرد را می‌دهیم؟ آیا همه ما در حال تفسیر به مطلوب اخلاق به سود خود در جریان رویدادهای روزمره نیستیم؟»


ویدیو مرتبط :
شاهین نجفی ملعون ، دندان شکن ترین و کوبنده ترین جواب به شاهین نجفی داده شد!کربلایی علیرضا تلخابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفان توئیتری مهناز افشار و دفاع از همسرش و پاسخ به بسیاری از پرسش ها



مهناز افشار با انتشار بیش از ده توئیت به حاشیه‌های پیش آمده پس از ازدواج و تولد فرزندش پاسخ گفت.

 اخبار,اخبار فرهنگی,مهناز افشار

بازیگر سینمای ایران پس از ازدواج با محمد یاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی نژاد هر از چندگاهی با موجی از انتقادات مواجه می‌شود.

مهناز افشار و محمد یاسین رامین به تازگی صاحب یک دختر شده‌اند که خبر تولد این نوزاد واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

این بازیگر پیش از این نسبت به انتشار عکس‌هایی از دخترش واکنش نشان داده بود و رامین (همسرش) هم با نگارش یادداشتی درباره این فضا موضع گرفته بود.

او پس از انتشار گزارشی در یکی از سایت‌های خبری در چند توئیت پشت سر هم درباره حاشیه‌هایی که برای او و خانواده‌اش به وجود آمده واکنش نشان داد.

توئیت‌های مهناز افشار به ترتیب زمان انتشار بدین شرح است:‌

 ـ از روزى كه وارد سینما شدم تا امروز با حاشیه‌سازى درگیر بودم اما در یكسال گذشته هدف بازى‌هاى سیاسى و تسویه حساب‌هاى شخصى قرار گرفتم

ـ گزارش(اگر اسمش را گزارش بگذاریم)سحام نیوز كه مجموعه‌اى از دروغ‌ها و توهمات و قصه‌هاى هزار و یك شب بود اوج بازى‌هاى سیاسى علیه من و همسرم بود.

ـ هلوكاست رسانه‌اى علیه من و همسرم به راه انداخته‌اند كه این بار سكوت نخواهیم كرد.ما حقوقى داریم وآنطور كه شایسته بدانیم از آن استفاده مى‌كنیم.

ـ اینكه آقاى محمدعلى رامین چه كارى كرده به من ارتباطى ندارد.من نه همكارى با ایشان داشتم و نه شراكتى.بنده قاطعانه با ایدئولوژى ایشان مخالفم

ـ متاسف و ناراحتم كه روزنامه‌ها و مجلاتى در دوره معاونت مطبوعاتى آقاى رامین توقیف شدند و افراد بسیارى از كار بیكار شدند اما من بى‌تقصیرم.

 ـ موضوع مهریه من از سخیف‌ترین موضوعاتى بوده كه تاكنون مطرح شده. مگر ازدواج من تجارت بوده كه ٢٢ میلیارد یا ٣٠ میلیارد بخواهم؟ اى كاش صحت داشت.

ـ خانم برومند اولین كسى بود كه موضوع مهریه بنده را مطرح كردند كه با سرعت همه جا منتشر شد اما تكذیب و عذرخواهى ایشان هیچ بازتابى پیدا نكرد.

ـ از نظر من این اتهاماتى كه به همسرم مى‌زنند كذب محض است.اگر جرمى مرتكب شده باید در دادگاه ثابت شود.سعى كردند او را قاتل كودكان مردم جلوه دهند.

ـ برخى تحت تاثیر این دروغ‌ها آرزوى مرگ فرزند تازه به دنیا آمده‌ام را كردند. من از آنها گلایه‌اى ندارم اما ناشران این دروغ‌ها را نخواهم بخشید.

 ـ این دروغ زایمان در آمریكا را از كجا آوردند نمى‌دانم. من نه فرزندم را در آمریكا به دنیا آوردم و نه دنبال تابعیت و شناسنامه آمریكایى بودم.

 ـ صحت اخبارشان در این حد است كه عكس من و دوستان و همكارانم چون آقایان هومن سیدى، مجیدى مطلبى و پیام محمدى را با عنوان همسرم منتشر كردند.

 ـ سن همسرم را پیش كشیدند كه ازمن ده سال كوچكتر است تا تحت فشار قرار گیرم اما محض اطلاعتان آن كسى كه ازمن ده سال كوچكتر است برادر همسرم است

 ـ دلیلى نداشت بخواهم در مورد زندگى شخصى خودم توضیح دهم اما وقتى موضوع مرگ كودكان را به ما ربط دادند دیگر جایى براى سكوت نمى‌دیدم.

ـ حق همه مردم است كه سوالاتى داشته باشند حتى قضاوت كنند. اما حق ندارند با نشر اكاذیب من و خانواده‌ام را تخریب كنند.

ـ حرف‌هایم تمام نشده اما به قول رسول یونان، و سرانجام از قصه‌های شکارچیان، چیزی نمی‌ماند...

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین