اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع از خود یا جنایت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دفاع از خود یا جنایت

 تاجر ثروتمندی كه برای دفاع از خود در برابر سارق، هشت ضربه چاقو به او زده و سبب مرگش شده به اتهام قتل دادگاهی شده است.

«وینسنت كوك» 39 ساله متهم است زمانی كه سارق 37 ساله، «ریموند جاكوب» وارد خانه‌اش شده و او را با چاقو تهدید كرده است، در فرصتی مناسب آلت قتل را از او قاپیده و با هشت ضربه همان چاقو سبب مرگش شده است.

در حالی كه پلیس علت رفتار و قتل تاجر را دفاع از خود اعلام كرده است، اما خانواده سارق مدعی‌اند هشت ضربه چاقو برای اطمینان از مرگ مهاجم بوده و اگر قصد فقط تسلیم شدن «ریموند» بوده دو سه ضربه هم كافی بوده است و آقای كوك باید به اتهام قتل عمد محاكمه شود.

براساس این دادخواست تاجر محاكمه و رای نهایی دادگاه بزودی دراین مورد اعلام خواهد شد./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
جنایت تروریست ها در حق مردم بی دفاع سوریه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پسر روستایی جنایت یا دفاع مشروع



قتل پسر روستایی جنایت یا دفاع مشروع

محمد جعفری- جوانی که متهم است طی نزاعی مرگبار پسری ۱۶ ساله را با ضربه چاقو از پا درآورده است بار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این در حالی است که او پیش از این به قصاص محکوم شده بود اما قضات دیوانعالی کشور این حکم را نقض کردند. 

به گزارش خراسان، روز دوم شهریور سال ۹۰ جوان ۱۶ ساله ای به نام آرمان در یک درگیری مجروح و در بیمارستان جان سپرد.

ماموران، جوانی به نام نصرا... را که وی نیز به دلیل جراحت های عمیق در بیمارستان بستری بود به عنوان عامل مرگ آرمان دستگیر کردند. هرچند این جوان شرکت در درگیری منجر به قتل را پذیرفت اما گفت او آرمان را نکشته است.

در چنین شرایطی وی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. با اعتراض نصرا... و وکلایش این رای در شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور نقض و بار دیگر به دادگاه فرستاده شد. صبح دیروز در دور تازه رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبدالهی برگزار شد ابتدا شریفی نماینده دادستان، با قرائت کیفرخواست خواستار مجازات نصرا... شد. 

سپس پدر مقتول خواستار قصاص قاتل پسرش شد. او گفت: از مدتی قبل در روستای ما چند فقره دزدی شد و من در این باره به نصرا... تذکر دادم و او به همین دلیل با من مشکل پیدا کرد. اختلاف من و پسر جوان ادامه داشت تا این که شب حادثه در حالی که من و پسرم به خانه می رفتیم سد راهمان شد و در ادامه او پسرم را با ضربه چاقو به قتل رساند. 

متهم در دفاع از خود گفت: حدود ساعت ۱۰ شب بود که همراه چند نفر از دوستانم برای خرید غذا بیرون رفتیم. در راه ناگهان آرمان و پدرش راه ما را بستند.

آنها با چاقو و قمه به جان من افتادند و۴ ضربه به سر، سینه و کتفم زدند من هم برای دفاع از خودم یک ضربه به آرمان زدم و فرار کردم. اگر این کار را نمی کردم آنها من را می کشتند. در حقیقت من از خودم دفاع کردم. در پایان این جلسه ۵ قاضی دادگاه وارد شور شدند تا در این باره قضاوت کنند که عمل متهم یک جنایت است یا او از خود دفاع مشروع کرده است./خراسان