اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع‌معاون‌ظریف از حضور در مراسم‌تحلیف‌السیسی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی

 

اخبار سیاست خارجی - دفاع‌معاون‌ظریف از حضور در مراسم‌تحلیف‌السیسی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معاون وزیر امورخارجه در کمیسیون تاکید کرد که ایران امیدوار است جامعه مصر به سوی آشتی ملی و وحدت داخلی گام بردارد، گفت: آمریکا اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید حسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جلسه امروز به ریاست احمدرضا دستغیب تشکیل شد و حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه به بحث و گفتگو پیرامون تغییر و تحولات عراق، مصر و سوریه پرداخت.
 
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: البته حسن قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امور خارجه نیز حضور داشت و در ابتدا برخی از اعضا از مله فتح‌الله حسینی، کامران، محسنی ثانی، آصفری ،دواتگری و شوشتری نظرات خود را درباره رویدادهای اخیر و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در قبال تحولات فوق بیان کردند.
 
وی تصریح کرد: قشقاوی در پاسخ گفت که سیاست خارجی دولت یازدهم هماهنگی و روابط مسالمت آمیز و حسنه با همسایگان است، همانگونه که دیپلماسی پارلمانی هم در همین راستا است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: موضوعاتی نظیر تحولات مصر و شرکت هیأت ایرانی در مراسم تحلیف السیسی، مواضع ترکیه درحوادث اخیر عراق، اقدامات گروهک تروریستی داعش درعراق، آخرین تحولات سوریه، ومواضع جمهوری اسلامی در قبال تحولات اخیر از جمله موارد مطرح شده  از سوی اعضای کمیسیون بود.
 
نقوی حسینی ادامه داد: امیرعبدالهیان اشاره کرد که جمع بندی نظام و دستگاه دیپلماسی این بود که هیأتی در سطح معاون وزیر خارجه در مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر شرکت کند، چون شرایط مصر بعد از انتخابات شرایط خاصی بوده و می‌باشد، از این رو ما در این سفر طی ملاقات‌هایی که داشتیم، دیدگاه‌های خود پیرامون تحولات مصر را به دولت جدید منتقل کرده و تاکید شد که همه دولت‌ها باید در مقابل افراطی‌گرایی بایستند، در عین حال  نباید به دموکراسی و حقوق مردم لطمه وارد شود.
 
معاون وزیر خارجه با اشاره به تحولات داخلی مصر گفت : ایران امیدوار است جامعه مصر به سوی آشتی ملی و وحدت داخلی گام بردارد.
 
امیر عبداللهیان در مورد تحولات عراق تصریح کرد: افراطیون و گروه‌های تروریستی با تصور اینکه شرایط خاورمیانه در بهترین موقعیت برای ایجاد حکومت‌های مورد نظر القاعده قرار دارد، دست به این اقدامات می‌زنند.
 
وی ادامه داد : تهاجم تروریستی داعش در عراق در راستای چنین تحلیلی است، اما چند اتفاق مهم رخ داد که تحلیل مذکور را نقش برآمد کرد، ازجمله فتوای آیت الله سیستانی یکی از مهمترین این اتفاقات بود، چرا که فتوای ایشان موجب وحدت تمامی نیروها و گروه‌های داخلی شد و حمایت‌های معنوی و مادی بسیاری را درپی داشت و از سوی دیگر موجب وحشت نیروهای داعش شد.
 
معاون وزیر امورخارجه افزود: همچنین فتوای سایر علما و مراجع شیعه و سنی نیز روند مذکور را شدت بخشید، البته آمریکایی‌ها که سرنخ اصلی را در دست دارند، سعی می‌کنند آینده تحولات سیاسی عراق را در جهت منافع خود ساماندهی کنند و گرنه اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند چرا که خود آمریکایی‌ها باعث پیدایش گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق شده‌اند و ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت در امور عراق یا همکاری با ایران برای مبارزه با داعش در راستای حفظ منافع خود است ، زیرا ایران هرگز در راستای چنین سیاست‌هایی حرکت نخواهد کرد، بلکه با آنها برخورد خواهد کرد. 

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
حضور مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور معاون ظریف در تحلیف السیسی


یکی از معاونین وزیر خارجه برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور مصر به این کشور سفر می کند.

خبرگزاری ایسنا: در مراسم تحلیف رییس‌جمهور مصر که روز یکشنبه -18 خردادماه - برگزار می‌شود، یکی از معاونین وزیر امور خارجه کشورمان شرکت می‌کند.
 
مقامات مصری هفته گذشته از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بودند، اما رییس جمهور طبق برنامه از قبل پیش بینی شده روز دوشنبه -19 خردادماه - جهت انجام سفر دو روزه به ترکیه سفر می‌کند.