اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت رسمی روحانی از رییس جمهور فنلاند


وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به چند کشور اروپایی با رییس جمهور فنلاند دیدار کرد.

خبرگزاری ایلنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در آخرین برنامه رسمی دیدار خود از فنلاند، عصر سه شنبه با «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در اقامتگاه رسمی وی دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار دعوتنامه رسمی جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از رئیس جمهور فنلاند جهت دیدار از ایران را تقدیم وی کرد.

رئیس جمهور فنلاند نیز ضمن تشکر از این دعوت ابراز امیدواری کرد دیدارش از ایران در فرصت مناسب انجام شود.

طرفین در این ملاقات در خصوص روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه غرب آسیا و روش حل بحران‌های موجود در این منطقه گفت‌وگو و رایزنی کردند.



ویدیو مرتبط :
روحانی رییس جمهور شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا از روحانی برای سفر به رم / رئیس جمهور: در فرصتی مناسب به ایتالیا می آیم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,روابط  ایران و ایتالیا

رییس جمهوری گفت: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی بر دوش ایران قرار دارد و ما می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در دیدار «پائولوجنتیلونی» و «فدریکا گوئیدی» وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه ایتالیا برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، افزود: انتقال سرمایه و فناوری به ایران و سپس صادرات مشترک به بازارهای منطقه، اولویت ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای اروپایی است.

روحانی با اشاره به جایگاه و سابقه روابط تاریخی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری های تهران و رم وجود ندارد و دو کشور می توانند در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و توریستی فصل نوینی از روابط مشترک را آغاز کنند.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان این که دولت و ملت ایران با ایستادگی در دورانی که تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران وضع شده بود، توانستند افتخار بیافرینند، اظهار داشت: در این دولت و در دوران تحریم توازن مطلوبی میان صادرات غیرنفتی با واردات به وجود آمد و این شرایط، توان اقتصادی امروز ما را برای تعامل با اقتصادهای دیگر بهتر از گذشته کرده است.

روحانی ادامه داد: امروز زمینه های فراوانی برای جذب سرمایه های خارجی در کشور به ویژه در عرصه های انرژی، بانک، بیمه، صنایع، حمل و نقل، بهداشت و سلامت وجود دارد و با توجه به بسترهای لازم به ویژه نیروی جوان تحصیلکرده و کارآمد، می توانیم از فضای پس از توافق به نفع طرفین و اتحادیه اروپا بهره برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه همکاری ها به منظور تحکیم و تقویت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: مساله تروریسم و ناامنی بیماری مسری است که به یک منطقه خاص تعلق ندارد و برای جلوگیری از تسری آن باید در زمینه مقابله با افراط و خشونت تلاش کرد و نگذاشت که هیچ انسان بی گناهی فارغ از ملیت یا مذهب قربانی گروه های تروریستی شود.

رییس جمهوری ادامه داد: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی که بر دوش ایران قرار دارد و ما می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود. چرا که نفع سیاسی و اقتصادی کشورها از یکسو و ایجاد آرامش روحی و روانی برای ملت ها در گرو این عزم همگانی است.

روحانی همچنین با تشکر از پیام دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا برای سفر به آن کشور، ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب از کشور ایتالیا که دارای تمدن و فرهنگی باستانی است، دیدار کند.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب