اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت رسمی ایران از ایاد علاوی برای سفر به تهران



 

 

دعوت رسمی ایران از ایاد علاوی برای سفر به تهران

 

این بیانیه می افزاید: دیدار دانایی فر با علاوی اولین دیدار وی با رئیس فهرست العراقیه به شمار می رود.

فهرست العراقیه از دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از ایاد علاوی برای سفر به تهران خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری عراقی "ایبا"، دفتر اطلاع رسانی جنبش وفاق ملی در بیانیه ای اعلام کرد: حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق دعوت نامه ای را به ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه برای سفر به ایران تحویل داده است.

این بیانیه می افزاید: دیدار دانایی فر با علاوی اولین دیدار وی با رئیس فهرست العراقیه به شمار می رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دیدار با رئیس فهرست العراقیه را صریح و مثبت توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است : رئیس فهرست العراقیه همچنین با سفیر انگلیس و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق به طور جداگانه دیدار کرد.

علاوی در دیدار با اد ملکرت نماینده بان کی مون به اهمیت نقش سازمان ملل متحد در تحکیم روند سیاسی و ثبات در عراق اشاره کرده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با دعوت کننده از رونی کلمن برای سفر به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار سفیر ایران با وزیر دادگستری ایتالیا و دعوت از وی برای سفر به تهران



عصر ایران - سید محمد علی حسینی سفیر ایران در رم با آنجلیو آلفانو وزیر دادگستری ایتالیا ملاقات کرد.در این دیدار که معاونان ورئیس کابینه وزیر ومسئول پیگیری مربوط به امور ایران در این وزارتخانه نیز حضور داشتند، طرفین  در خصوص گسترش روابط حقوقی و قضائی دو کشور به تفصیل دیدار و گفتگو کردند.

 

وزیر دادگستری ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به زمینه های مشترک موجود در مناسبات قضائی و حقوقی ایران و ایتالیا در زمینه های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و همکاریهای پلیس بین الملل، همکاری در زمینه های کنوانسیونهای بین المللی از جمله بازبینی در کنوانسیون پالرمو و نیز موضوع حقوق بشر را به عنوان برخی زمینه های موجود برای همکاری های آتی برشمرد.

وی افزود: ما برای تقویت روابط با ایران اهمیت خاصی قائلیم و این ملاقات را به عنوان اولین ملاقات با شما بسیار مهم تلقی می کنم.

سفیر ایران نیز ضمن ابراز رضایت از همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مشارکت پلیس بین الملل ایران و ایتالیا و نیز سفرهای انجام شده برخی قضات و وکلای دو کشور، همکاری درسایر زمینه ها را نیز ضروری دانست.

وی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به امضا و تصویب کنوانسیون های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته (پولشوئی) در ایران برخی زمینه های مشترک همکاری در حوزه های حقوقی وقضائی از جمله همکاری در راستای تدوین موافقتنامه های معاضدت قضائی و استرداد مجرمین ، برگزاری سمینارهای علمی وتخصصی پیرامون شناخت نظام حقوقی دو کشور در محافل دانشگاهی و حقوقی، همکاری در راستای مفاد کنوانسیونهای بین المللی حقوقی را یادآور شد.

سفیر ایران همچنین بر لزوم گسترش تبادل هیاتهای قضائی دو کشور بمنظور شناخت نظامهای حقوقی و همکاری نزدیکتر مقامات دو کشور تاکید کرد.

وی از وزیر ایتالیائی و معاونانش برای سفر به کشورمان دعوت کرد.../عصر ایران