اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت رسمی از روحانی برای سفر به کویت


علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: شیخ صباح الاحمد امیرکویت از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کویت رسماً دعوت به عمل آورده است.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: شیخ صباح الاحمد امیرکویت از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کویت رسماً دعوت به عمل آورده است.

وی در این باره گفت: قرار است این سفر در زمانی که دو طرف مناسب ببینند انجام گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: جایگاه شاهزاده شیخ صباح الاحمد امیر کویت به گونه ایست که وی را برای تقویت روحیه همبستگی و همیاری بین کشورهای منطقه مناسب ساخته است.

وی در این باره گفت: امیر کویت در نزد برادران ایرانی خود و نزد کشورهای عرب خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هم جایگاه بسیار خوبی دارد.

عناینی در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه الرای افزود: سفر امیر کویت به تهران موفقیت آمیز بوده و در برابر دو طرف هنوز تلاش بسیاری جای دارد تا برای توسعه روابط در زمینه های همکاری تجاری و اقتصادی برداشته شود، و سفر اخیر امیر کویت رویهم رفته می تواند در روابط منطقه ای و تقویت روحیه برادری نزد کشورهای منطقه تاثیر بسیاری داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگو به برجسته ترین نکات و دیدارها و گفت وگوهای صورت گرفته در سفیر امیر کویت به تهران اشاره کرد و دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم دانست چرا که رهبری در این دیدار تاکید کردند که حجم روابط تجاری و اقتصادی هنوز به آن سطحی که در دیگر عرصه های روابط دو کشور رسیده نائل نیامده است.

همچنین البته بخش اعظم این دیدار به بحث و گفت وگو در باره اوضاع منطقه ای اختصاص یافت و رهبر انقلاب در این دیدار به خطر تندروی و تروریسم اشاره کردند و دو طرف به موضوع سوریه اشاره کردند و بر لزوم دوری از تروریسم و تندروی تاکید کرده و خواستار اعطای فرصت به روند امور مسالمت آمیز شدند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار  تاکید کردند که تندروی بلایی است که امت اسلامی به آن دچار شده است و برای غلبه بر این مشکل باید به صورت پیوسته تلاش شود تا این فتنه نابود گردد.

سفیر ایران در کویت در ادامه گفت: در مذاکراتی که بین مقامات ایرانی و کویتی صورت گرفت دو طرف بر لزوم وحدت بین کشورهای منطقه به عنوان یک نیاز مبرم تاکید کردند و امیر کویت در خصوص این مساله به صورت فزاینده ای تاکید داشت.

عنایتی در بخش دیگری از این گفت وگو افزود: در منطقه نمی توان کشوری را نادیده گرفت یا فراموش کرد، چرا که همه با هم هستیم شورای همکاری با شش کشورش و ایران و عراق همگی کشورهایی هستند که هر آن چه در منطقه روی می دهد به آنها نیز مربوط می شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آن چه بین ایران و عربستان است قطع روابط نیست بلکه روابط وجود دارد و امیدواریم این روابط بیش از گذشته گسترش و توسعه یابد.

سفیر ایران در کویت افزود: دستان ما هنوز به سمت برادرانمان در عربستان دراز است و  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه قصد دارد به پادشاهی عربستان سعودی سفر کند.

عنایتی در خصوص ایران و کویت گفت: مسائل معلق مانده ای بین کویت و ایران وجود ندارد بجز یک مساله و آن موضوع فلات قاره است و این مساله نیز به گونه ای نیست که بخواهد در برابر توسعه روابط بین دو کشور به عنوان یک مانع تلقی شود.

وی در خصوص موضوع نیروگاه بوشهر هم گفت: هیچ شائبه ای در خصوص سلامت نیروگاه هسته ای بوشهر وجود ندارد و نیازی به سخن گفتن و تضمین دادن در خصوص سلامتی آن نیست چرا که سلامتی ایرانیان نیز در این باره ملاک است و مدنظر مسئولان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمان سفر امیر کویت به تهران مذاکراتی با وی درباره آسان تر شدن روند سفر ایرانیان علاقمند به عزیمت به کویت مطرح شد، می خواهیم ویزا راحت تر صادر شود چرا که نمی توان در خصوص کسترش همکاری تجاری بین دو کشور سخن گفت اما تجار و بازرگانان ایرانی برای سفر به کویت با مشکل ویزای ورود به کویت رو به رو باشند.


ویدیو مرتبط :
سفر معراج سفر مکانی بوده یا سفر روحانی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا از روحانی برای سفر به رم / رئیس جمهور: در فرصتی مناسب به ایتالیا می آیم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,روابط  ایران و ایتالیا

رییس جمهوری گفت: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی بر دوش ایران قرار دارد و ما می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در دیدار «پائولوجنتیلونی» و «فدریکا گوئیدی» وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه ایتالیا برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، افزود: انتقال سرمایه و فناوری به ایران و سپس صادرات مشترک به بازارهای منطقه، اولویت ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای اروپایی است.

روحانی با اشاره به جایگاه و سابقه روابط تاریخی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری های تهران و رم وجود ندارد و دو کشور می توانند در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و توریستی فصل نوینی از روابط مشترک را آغاز کنند.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان این که دولت و ملت ایران با ایستادگی در دورانی که تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران وضع شده بود، توانستند افتخار بیافرینند، اظهار داشت: در این دولت و در دوران تحریم توازن مطلوبی میان صادرات غیرنفتی با واردات به وجود آمد و این شرایط، توان اقتصادی امروز ما را برای تعامل با اقتصادهای دیگر بهتر از گذشته کرده است.

روحانی ادامه داد: امروز زمینه های فراوانی برای جذب سرمایه های خارجی در کشور به ویژه در عرصه های انرژی، بانک، بیمه، صنایع، حمل و نقل، بهداشت و سلامت وجود دارد و با توجه به بسترهای لازم به ویژه نیروی جوان تحصیلکرده و کارآمد، می توانیم از فضای پس از توافق به نفع طرفین و اتحادیه اروپا بهره برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه همکاری ها به منظور تحکیم و تقویت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: مساله تروریسم و ناامنی بیماری مسری است که به یک منطقه خاص تعلق ندارد و برای جلوگیری از تسری آن باید در زمینه مقابله با افراط و خشونت تلاش کرد و نگذاشت که هیچ انسان بی گناهی فارغ از ملیت یا مذهب قربانی گروه های تروریستی شود.

رییس جمهوری ادامه داد: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی که بر دوش ایران قرار دارد و ما می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود. چرا که نفع سیاسی و اقتصادی کشورها از یکسو و ایجاد آرامش روحی و روانی برای ملت ها در گرو این عزم همگانی است.

روحانی همچنین با تشکر از پیام دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا برای سفر به آن کشور، ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب از کشور ایتالیا که دارای تمدن و فرهنگی باستانی است، دیدار کند.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب