اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت جبهه «30 ژوئن» برای تحصن در برابر مجلس شورا و قصر «قبه»



اخبار مصر,جبه 30 ژوئن

دعوت جبهه «30 ژوئن» برای تحصن در برابر مجلس شورا و قصر «قبه»

جبهه 30 ژوئن مصر و اتاق فکر این جبهه امروز از برگزاری سه تجمع اعتراضی متحد خبر داد و از معترضان خواست به تجمع خود در برابر قصر اتحادیه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «البدیل»، جبهه 30 ژوئن و اتاق فکر این جریان از معترضان خواست که سه تجمع اعتراضی متحد برگزار کنند.

اولین تظاهرات از روبروی مسجد «عمر مکرم» آغاز می‌شود و برای تحصن در برابر مجلس وزرا و مجلس شورا حرکت خواهد کرد.

 

این جبهه همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که تظاهرات دوم از روبروی مدرسه «الخلفاء الراشدین» در خیابان خلیفه مأمون آغاز خواهد شد و برای تحصن در برابر قصر «قبه» ادامه خواهد یافت.

 

این جبهه همچنین از مخالفان خواست به تجمع خود در برابر قصر اتحادیه و میدان تحریر ادامه دهند، رئیس جمهور مصر روز گذشته قصر اتحادیه را ترک کرده بود و برای بررسی تحولات کشور به قصر قبه منتقل شده بود.

 

پیشتر گزارش‌های رسانی‌ای حاکی از درگیری میان حامیان و مخالفان «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در«الفیوم» در استان «اسیوط» بود.

 

ادامه درگیری‌های در مقابل مقر «اخوان المسلمین» در این شهر 6 کشته و دست‌کم 60 زخمی برجای گذاشته است.

 

روز گذشته مصادف با 30 ژوئن اولین سالروز‌ مراسم تحلیف محمد مرسی رئیس جمهور مصر در میدان التحریر بود که معارضان حکومت با دعوت به شرکت در تظاهرات خواستار برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شدند، درگیری‌ها در 7 استان مصر 174 زخمی به همراه داشت./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هلالی:آرزوم زیر قبه ی کربلا بمیرم / یا که به زیر قبه ی امام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌حمید رسایی‌ در دفتر هیئت ‌رئیسه مجلس ‌تحصن كرد



 

 

 

‌حمید رسایی‌ در دفتر هیئت ‌رئیسه مجلس ‌تحصن كرد

 

یكی از نمایندگان تهران از شامگاه سه‌شنبه در دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحصن كرده است.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در اعتراض به نحوه اداره جلسه ‌علنی روز گذشته مجلس و ندادن فرصت به وی برای ارائه تذكر آئین‌نامه‌ای از سوی علی لاریجانی اقدام به تحصن كرده است.

روز گذشته سید‌كاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در جلسه علنی مجلس اتهاماتی را مبنی بر پرونده داشتن در دادگاه ویژه روحانیت متوجه حمید رسایی كرد و نماینده تهران نیز در واكنش به این اقدام، خواستار فرصت پاسخگویی به اظهارات نماینده صومعه‌سرا بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شد اما لاریجانی فرصت ارائه تذكر به رسایی نداد.

حمید رسایی عصر روز گذشته ‌تلاش كرد ‌‌نسخه‌ای از فیلم مذاكرات روز سه‌شنبه مجلس و اتهاماتی كه نماینده صومعه‌سرا علیه وی مطرح كرده را به دست بیاورد اما گویا ‌هیئت رئیسه مجلس ‌این فیلم را در اختیار وی قرار نداده است.

بر همین اساس، نماینده تهران از شامگاه سه‌شنبه در اعتراض به نحوه اداره جلسه علنی روز گذشته مجلس و ‌‌عدم ارائه فیلم جلسه دیروز به وی توسط هیئت رئیسه مجلس، در دفتر این ‌هیئت ‌متحصن شد.

‌حمید رسایی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تأیید كرد اما ‌از ذكر توضیح بیشتر در این خصوص خودداری و اعلام كرد توضیحات لازم را در جلسه علنی امروز چهارشنبه ارائه می‌كند...../تحلیل:عصرایران