اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت تاجیکستان از روحانی/ دوشنبه مقصد احتمالی نخستین سفر خارجی روحانی



حسن روحانی,سفر حسن روحانی به تاجیکستان

دعوت تاجیکستان از روحانی/ دوشنبه مقصد احتمالی نخستین سفر خارجی رئیس جمهور منتخب

تاجیکستان از حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب کشورمان برای شرکت در اجلاس آب که مردادماه در دوشنبه برگزار می شود، دعوت کرده است.

نهمین اجلاس شورای حکام مرکز بین المللی آب شهری 13 مرداد ماه در شهر دوشنبه کشور تاجیکستان برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، همراه خان ظریفی، وزیر امور خارجه تاجیکستان که چندی پیش به تهران سفر کرده بود، دعوت نامه رسمی برای حضور رئیس جمهور کشورمان به این اجلاس به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب کشورمان تقدیم کرده است.

 

گفته می شود ایران قرار است در این اجلاس که یک روز پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در ایران برگزار می شود در رأس هیأتی بلند پایه حضور پیدا کند.

اجلاس آب در تاجیکستان با حضور 70 کشور جهان برگزار خواهد شد./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
واکنش احتمالی از کاریکاتور پرزیدنت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی به مصر دعوت شد/سفر احتمالی روحانی به ترکیه



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سفر  روحانی به مصر

 

اخبار سیاست خارجی  - روحانی به مصر دعوت شد

حسن روحانی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید مصر، به این کشور دعوت شد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید این کشور، عبدالفتاح السیسی دعوت کرد.

این دومین مقام ایرانی خواهد بود که از سال 1980 که روابط دو کشور قطع شده است، به مصر سفر می‌کند.

اهب بدوی سخنگوی دولت مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: وی هم به عنوان رئیس‌جمهور ایران و هم به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش غیرمتعهدها برای حضور در این مراسم دعوت شده است اما وی اعلام نکرد که در این باره پاسخی دریافت کرده است یا نه.


                                               ...................................


سفر احتمالی روحانی به ترکیه

  یک مقام ترکیه از سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور و دیدار با مقامات بلندپایه در این هفته خبر داد. به گزارش روزنامه حریت چاپ ترکیه، یک مقام این کشور که نخواست نامش فاش شود، گفت: «انتظار می‌رود حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه (19 خرداد) به ترکیه سفر کند. این اولین سفر او به تركیه پس از روی کار آمدن است.»

او ادامه داد قرار است در این سفر، روحانی را یک هیات بلندپایه متشکل از وزرای دولت همراهی کند. روز پنج‌شنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات نوشت: روحانی در این سفر با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو می‌کند. به نوشته این روزنامه، در ماه ژانویه، اردوغان سفری به ایران داشته و با مقامات سطوح عالی این كشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
 اخبار سیاست خارجی - ایسنا