اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت به دوئل انتخاباتی



 اخبار سیاسی ,خبرهای  سیاسی, انتخابات

مشاور ارشد رییس‌جمهوری منتقدان روحانی را فراخواند تا پا به انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ بگذارند و با رییس‌جمهور كنونی رقابت كنند

دعوت به دوئل؛ دوئلی كه احتمالا كمتر از ١٢ ماه دیگر انجام می‌شود. انتخابات ٩٦ و انتخاب یك رییس‌جمهور دیگر. انتخاباتی كه خیلی‌ها می‌گویند نتیجه آن از همین نتیجه انتخابات هفتم اسفند ماه مشخص است.  دیروز رسما اكبر تركان مشاور رییس‌جمهور اصولگرایانی را كه از نگاه او با آن همه هزینه در تهران «پنجاهم» شدند به دوئل در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ دعوت كرد تا با «حسن روحانی» رقابت كنند. از مخالفان و منتقدان حسن روحانی خواست این‌بار در عرصه ریاست‌جمهوری خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

 

دوئلی كه به نظر می‌رسد اصولگرایان این روزها در مورد نحوه آوردن مبارزان‌شان به عرصه آن كمی سردرگم هستند، سردرگمی‌ای كه سرگیجه آن از انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد. حالا در روزهایی كه هنوز شوك شكست در انتخابات مجلس از چهره اصولگرایان بیرون نیامده است آنها به یك دوئل جدید دعوت شده‌اند كه آنچنان زمانی برای برنامه‌ریزی در مورد آن ندارند. 

 

روز گذشته اكبر تركان گفت: «بدون شك روحانی برنده انتخابات آینده است. البته علیه دولت تخریب و شایعه‌سازی فراوان انجام می‌شود اما هرآنچه در هفتم اسفند ٩٤ اتفاق افتاد در خرداد ٩٦ هم روی می‌دهد. می‌دانیم در اسفند ماه هم سر و صدای برخی زیاد بود اما وقتی به آرای آنها نگاه می‌كنیم متوجه می‌شویم كه مردم به چه كسانی اعتماد دارند. اصولگرایان چقدر هزینه و تبلیغات در انتخابات انجام دادند و اگر نتیجه را نگاه كنید می‌بینید با آن همه سر و صدا در شهری مثل تهران نفر چهلم و پنجاهم شدند. اینها چهره‌های ناشناخته‌ای نبودند اما مردم اینگونه آنها را رد صلاحیت كردند و كنار زدند.»  وی افزود: «با این حال، اینكه مخالفان و منتقدان روحانی، خود را در معرض رای مردم قرار دهند امتحانش ضرری ندارد. من از همه كسانی كه منتقد و مخالف سیاست‌های روحانی هستند دعوت می‌كنم تا در انتخابات آینده با روحانی رقابت كنند.»
*  * *
 كشور در گیر و‌ دار هزاران «اگر»؛ اگرهایی كه در دوره‌ای ٨ ساله ریشه دوانده و بار سنگین خود را روی مسوولانی بی‌تقصیر خم كرده است. از مشكلات دولت یازدهم هرچه بگویند كم است. پرچم‌دار این گزیده‌گویی‌ها به وقتش از مصائب می‌گوید و لیست سیاهی از ارثیه را رو می‌كند و هربار هم كه محكوم به سیاهنمایی می‌شود، كوتاه نمی‌آید. او مرد كوتاه آمدن نیست. اعلام آمادگی می‌كند كه همچنان حاضر است یك تنه در مورد تك تك اگر‌ها توضیح دهد تا شاید درمانی برای فراموشی‌ها شود بلكه به یاد آورند كه میراث گذشتگان چه بوده است.  اكبر تركان كه در تمام مواقع حساس به‌خوبی رسم حمایت از دولت را به‌جا آورده، این‌بار هم در برابر هجمه‌ها ساكت نمی‌نشیند.

 

خطاب به گذشتگان می‌گوید: «٨ سال به اقتصاد، صنعت و تجارت كشور لطمه وارد كردند و امروز نگران اقدامات دولت یازدهم هستند كه این دولت از سوی ناچاری باید دنبال می‌كرد و چاره‌ای نداشت.» می‌گوید: «ادعا می‌كنند دولت موفق عمل نكرده و به طرف خارجی امتیاز داده است و اكنون دستاوردی نصیب ایران نشده است، اما هیچگاه نمی‌گویند كه ما ویرانه‌ای را به دولت یازدهم تحویل دادیم.»  در میان این ویرانه‌ها تركان از رقم‌هایی گمشده هم نام می‌برد و می‌پرسد كه «چرا هیچگاه نمی‌گویند در طول دوره‌هایی كه تحریم‌ها را كاغذ پاره می‌دانستند ٣٥ میلیارد دلار كجا رفت؟»  مشاور رییس دولت یازدهم اشاره‌ای هم به مصائب امروز كشور دارد و برای اگر‌های به وجود آمده پاسخی در خور دارد.

 

می‌گوید: «اگر سیستم بانكی ما متلاشی شده به همین خاطر است. بدهی‌های سیستم بانكی مگر در این دولت درست شده است؟! این بدهی‌های هنگفت در دولت قبل ایجاد شده و تبعات آن گریبانگیر ما شده است. اگر ٣٥ میلیارد دلار منابع بانك مركزی به دست شركت نیكو بوده و غیر‌موجه هزینه شده، در دولت قبل بوده است. اگر ٥٤٠ میلیارد تومان جمعا دولت به بانك‌ها و سیستم بانكی و غیربانكی از جمله پیمانكاران و صندوق‌های بازنشستگی بدهكار است، در دولت پیشین بوده است. مثل اینكه برخی افراد فراموش كرده‌اند كه اینها به دولت آقای روحانی به ارث رسیده است.» 

 

تركان وقتی اعلام آمادگی می‌كند كه حاضر است در مورد تك‌تك این موارد صحبت كند، می‌گوید: «بدهی‌های ارزی به بانك مركزی از طریق شركت نیكو و بدهی به پیمانكاران و صندوق‌های بازنشستگی از دولت قبل به ما رسیده است. تمام این موارد از برجام یا از ناتوانی دولت روحانی نیست. اینها اسمش، ارثیه دولت روحانی است. من معتقدم عامل ناكارآمدی سیستم بانكی در وصل شدن به سیستم جهانی را نباید در اقدامات دوسال قبل جست بلكه باید در عملكرد ٨ سال پیش در قضیه پولشویی جست‌وجو كرد.

 

بالاخره زمان می‌برد تا ما با جهان اعتماد‌سازی كنیم.»  تركان در گفت‌وگو با ایرنا، از سرمایه‌گذاری مسوولان دولت گذشته هم گفت. او كه آن را در تبلیغات علیه دولت روحانی گمشده می‌داند، می‌گوید: «واقعیت این است كه ما در امریكا كه یك دولت متخاصم است سرمایه‌گذاری كردیم. اولا این كار تخلف محسوب می‌شود و باید قوه قضاییه به این قضیه ورود كند. ثانیا، اقدام به سرمایه‌گذاری توسط مسوولان وقت بانك مركزی ایران كه به خرید اوراق قرضه دولتی امریكا به‌ عنوان یك كشور متخاصم انجامید با سیاست جمهوری اسلامی ایران در تضاد است».  مشاور روحانی با تاكید بر اینكه مجلس باید به این قضیه رسیدگی می‌كرد، گفت: «این افرادی كه امروز كمیسیون برجام تشكیل داده‌اند، آن روز كجا بودند؟! در همان زمان كه پرونده‌هایی در امریكا علیه ایران مطرح بود، امكان ضبط اموال دولت‌ها برای پرداخت به قربانیان امریكایی را مجاز دانسته بود. بنابراین، این اقدام دولت قبل، تخلف مشخص از قانون محسوب می‌شود و باید قوه قضاییه به این مساله ورود كند.»

 

 انتخابات از دیگر موضوعاتی بود كه تركان مسائلی را در ارتباط با آن بیان كرد. انتخاباتی كه هرچند نشان داد مردم با سیاست‌های كدام یك از جناح‌های سیاسی موافقند، اما صحنه را از تخریب دولت خالی نساخت. مشاور رییس دولت یازدهم با بیان اینكه بدون شك روحانی برنده انتخابات آینده است، گفت: «علیه دولت تخریب و شایعه‌سازی فراوان انجام می‌شود اما هرآنچه در هفتم اسفند ٩٤ اتفاق افتاد در خرداد ٩٦ هم روی می‌دهد.»
 
 اخبار سیاسی -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
از دعوت به دوئل طنز تا "مرغ سرکنده" لقب جدید نتانیاهو!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اصلاح طلبان مجلس به خبر دعوت انتخاباتی از خاتمی



اخبار,سید محمد خاتمی,انتخابات دولت یازدهم

واکنش اصلاح طلبان مجلس به خبر دعوت انتخاباتی از خاتمی

نماینده مردم سبزوار که نام وی به عنوان یکی از امضاء کنندگان نامه دعوت از خاتمی در رسانه ها منتشر شده است ضمن تکذیب این خبر گفت: بعد از تماس های مکرر برخی خبرنگاران و سوال آنها تازه در جریان این موضوع قرار گرفته است.

به گزارش مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر نامه دعوت چند تن از نمایندگان اصلاح طلب مجلس از خاتمی برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری این خبر از سوی برخی نمایندگان تکذیب شد.

رمضانعلی سبحانی فرد نماینده مردم سبزوار که نام وی به عنوان یکی از امضاء کنندگان این نامه در رسانه ها منتشر شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر این خبر را تکذیب کرد و گفت: بعد از تماس های مکرر برخی خبرنگاران و سوال آنها تازه در جریان این موضوع قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تا جایی که بنده خبر دارم آقای تاجگردون هم که نام وی در این خبر درج شده ، در جریان این خبر نبوده و اطلاعی ندارد.

این در حالی است که یکی دیگر از نمایندگانی که نام وی به عنوان امضاء کننده در سایت های خبری منتشر شده است این خبر را تکذیب نکرد اما از ارائه جزئیات بیشتر نیز خود داری کرد.

به گزارش مهر، برخی سایت های خبری امروز از نامه برخی اصلاح طلبان مجلس به خاتمی برای دعوت از وی به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

همچنین رسانه ها از پاسخ مثبت خاتمی برای حضور در انتخابات نیز خبر داده بودند.

محمد رضا تابش، غلامرضا تاجگردون، سید محمد پور فاطمی، حسین امیری خامکانی و رمضانعلی سبحانی فرد، نمایندگانی هستند که اسامی آنها در رسانه ها به عنوان امضاء کنندگان نامه دعوت از خاتمی منتشر شده است./خبرگزاری مهر