اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت از زنان خانه‌دار برای تحصیل در دانشگاه آزاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تحصیل زنان خانه دار در دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - دعوت از زنان خانه‌دار برای تحصیل در دانشگاه آزاد

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ضمن پیشنهاد به خانم های خانه دار مبنی بر اینکه فرصت ادامه تحصیل را از دست ندهند، گفت: بانوان خانه دار می توانند در رشته های جدید دانشگاه آزاد اسلامی که برای خانم های خانه دار طراحی و تدوین شده است، ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، علوی فاضل در ادامه گفت: هم اکنون در چهار رشته مربی بهداشت مدارس، مربی کودک، مدیریت خانواده و طراحی دوخت در مقطع کاردانی پیوسته امکان انتخاب رشته برای خانم‌های خانه دار فراهم شده است.

معاون دانشگاه آزاد گفت: زنان خانه دار می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به انتخاب یکی از رشته های مذکور در مقطع کاردانی پیوسته اقدام کنند.

وی در پایان گفت: این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا صورت گرفته که همه اقشار جامعه بتوانند از فرصت ادامه تحصیل استفاده کرده و تا سطح آگاهی و اطلاعات خود را ارتقاء بخشند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دانشگاه آزاد ریوندی جوك خنده دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه ادامه تحصیل زنان خانه‌دار



اخبار ,اخبار دانشگاه ,شیوه ادامه تحصیل زنان خانه‌دار

 

اخبار دانشگاه - رئیس دانشگاه آزاد خبر داد

گردش مالی 14 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد/ شیوه ادامه تحصیل زنان خانه‌دار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ششمین جلسه با شورای نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در استان‌ها، ضمن اشاره به اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید از جمله توسعه دانشگاه در زمینه اقتصاد دانش بنیان، نظارت بر فعالیت واحدها براساس طرح های مصوب را از مسوولیت‌های مهم نمایندگان تام الاختیار دانست.

دکتر حمید میرزاده در ششمین جلسه با شورای نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه، با اشاره به اینکه برنامه بودجه سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امناهای استانی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، گفت: انتظار داریم مخصوصا در مورد اولویت های دانشگاه، نمایندگان با جدیت و لحظه به لحظه بر روند صحیح اجرای برنامه های مشخص شده در دانشگاه نظارت داشته باشند.

 

وی در این جلسه برنامه های سال جدید بسیار را مهم دانست و گفت: در این برنامه ها دو آیتم بسیار مهم وجود دارد، اول تامین 12 درصد بودجه از محلی غیر از درآمدهای شهریه، که این مساله به قدری برای دانشگاه مهم است که ما یکی از شرایط ادامه همکاری با رییس واحدها را تامین این بودجه قرار داده ایم و هیات های امنا هم باید تمرکز خود را روی عملیاتی شدن این بخش از برنامه بگذارند، همچنین بحثی دیگر تولید ثروت از علم و تکنولوژی است که مقام معظم رهبری تا به حال این موضوع را بارها اعلام کرده و امسال را هم سال اقتصاد و فرهنگ نامیده اند.

 

میرزاده افزود: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش محور است که همه دانشگاه ها بطور عام و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت اخص مخاطب شعار سال قرار می گیرد.

 

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با ابراز خوشحالی از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، در ایجاد ساز و کارهای اقتصادی و فرهنگی از دانشگاه های دولتی جلوتر است، اظهار داشت: شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان و شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، ساز و کار و چیدمان سازمانی خوبی در این زمینه در سطح کشور فراهم کرده‌اند.

 

میرزاده با اشاره به اینکه مدیریت یعنی مراقبت، تصریح کرد: نمایندگان تام الاختیار باید بیشتر به استان ها سر بزنند و بر طرح‌ها و برنامه‌های این استان‌ها نظارت کنند، مسلما هر طرح اقتصادی که در هیات های امنای استانی به تصویب برسد، قابلیت اجرایی شدن دارد و ما هم از آن حمایت می کنیم.

 

بودجه امسال معاونت فرهنگی تقریبا هشت برابر سال گذشته است

وی همچنین افزود: شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی هم بخشنامه های خود را ابلاغ کرده، ضمن اینکه بودجه امسال معاونت فرهنگی تقریبا هشت برابر سال گذشته شده است.

 

میرزاده تاکید کرد: البته واحدها نباید تصور کنند که این بودجه هر جایی که فقط نام کار فرهنگی داشته باشد می‌تواند خرج شود، بلکه این بودجه باید صرف اجرای طرح های فرهنگی ماندگار شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در برابر مجموعه های دیگر، مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات هیات امنا و... پاسخگو باشد، گفت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی باید از هر تصمیمی که نمایندگان تام الاختیار در استان ها می‌گیرند، مطلع باشد تا بر اساس این تعامل، کارها بهتر پیش برود.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه کشور ما با مشکلات تحریم بین المللی دست و پنجه نرم می‌کند و فارغ التحصیل بیکار زیاد دارد و در عین حال تعداد روزهای تعطیل هم در آن زیاد است، اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیده ایم که سال تحصیلی را به سه قسمت 16 هفته ای تقسیم کنیم و ترم تابستان را هم به صورت یک ترم کامل و البته براساس استانداردهای آموزش عالی کشور، اختیاری در نظر بگیریم که با این کار، یک سال در عمر دانشجو صرفه جویی می‌شود و درآمد اساتید هم افزایش می یابد.

 

شیوه ادامه تحصیل زنان خانه دار

وی افزود: حدود پنج میلیون نفر خانم خانه دار علاقه مند به ادامه تحصیل هستند که با برنامه ریزی دانشگاه مجازی و واحدهای حضوری در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، آنها می توانند با پرداخت 70 درصد از کل شهریه در بیش از 15 رشته مربوط به خانه داری و خانواده ادامه تحصیل بدهند.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می شود، حدود 500 هزار خانم خانه دار در فاز اول ادامه تحصیل بدهند و مسلما در پی آن بهداشت خانواده و تربیت فرزندان بهتر و علمی تر شده و نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، به نظر من این سیاسی ترین کاری است که می توان انجام داد. چون به زعم من کار سیاسی یعنی اینکه یک مدیر بتواند به فرهنگ و اقتصاد کشور کمک بیشتری کند.

 

میرزاده با اشاره به سرمایه ای که دانشگاه آزاد اسلامی در سه یا چهار بانک مختلف کشور می گذارد، گفت: دانشگاه آزاد حدود 14 هزار میلیارد ریال در سال گردش مالی دارد که بنا بر توافقات با سیستم بانکی در زمینه عمرانی و تشکیل شرکت های دانش بنیان با ما همکاری می کنند.

 

واحدهای زیان ده یا با واحد دیگری ادغام یا تغییر کاربری دهند

وی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی در تصمیم گیری ها و زمان محدود برای اجرای طرح ها، خاطر نشان کرد: واحدهایی که بهره دهی خوبی ندارند یا ضرر ده هستند، یا باید منحل شوند و یا با واحد دیگری ادغام یا تغییر کاربری دهند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: طی شش ماه گذشته شالوده تصمیم گیری های درست برای تدوین نقشه راه دانشگاه مشخص شده که در این راستا 700 دانشمند فرهیخته بدون اینکه استخدام شوند، در شوراهای تصمیم گیری به ما کمک می کنند.

 

میرزاده در پایان با اشاره به شرایط انتصابات در واحدها، تصریح کرد: من به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی، باید انتصاب افراد در هر واحد دانشگاهی را تایید کنم که البته معمولا انتصابات نمایندگان تام الاختیار مورد قبول من است. فقط برایم مهم است که افراد، فارغ از جهت گیری های سیاسی و براساس پاکدامنی، دلسوزی و کفایت علمی و مدیریتی در واحدهای دانشگاه منصوب شوند و متعهد به اجرای برنامه های مصوب دانشگاه باشند، همچنین مشارکت جدی در طرح های اقتصاد دانش بنیان و طرح های فرهنگی مصوب داشته باشند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا