اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوا بر سر تقسیم اموال مسروقه، راز 3 زورگیر را فاش کرد



دعوا بر سر تقسیم اموال مسروقه، راز 3 زورگیر را فاش کرد

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری دو زورگیر در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ علی حسین شیرودی در گفت‌وگو با یسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی دریافت گزارشی مبنی بر این که سرنشینان دو دستگاه خودروی پراید در یکی از جاده‌های فرعی سیاهکل، خودروی آردی فردی را محاصره و پس از متوقف‌کردن خودرو، اقدام به زورگیری از دو سرنشین آن ‌کرده‌اند، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

شیرودی ادامه داد: کارآگاهان پس از به دست آوردن چهره فرضی زورگیران در سیر بررسی‌های خود متوجه درگیری دو شخص شده و پس از دستگیری آنان و بررسی از سوابق متهمان متوجه شدند که این دو متهم همان افراد زورگیر تحت تعقیب هستند.

وی با اشاره به کشف چندین قلم از اموال مسروقه از دو متهم، گفت: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و معترف شدند که علت درگیریشان به خاطر تقسیم اموال حاصل از زورگیری بود.

شیرودی افزود: کارآگاهان آگاهی در این راستا با هماهنگی قضایی یکی دیگر از همدستان این دو متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاه وی اموال مسروقه دیگری را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه سه متهم دستگیرشده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و پس از آن با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند، گفت: تحقیقات اکیپ‌های عملیاتی پلیس این شهرستان برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان این زورگیران ادامه دارد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حدیث با عنوان تقسیم اموال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوا بر سر تقسیم «کیک بودجه» ؛ مناقشه دولت و مجلس تحت پوشش استعفا



اخبار,اخبار اقتصادی,اعتراض ها به بودجه عمرانی سال 93 کل کشور


اخبار اقتصادی - دعوا بر سر تقسیم «کیک بودجه» ؛ مناقشه دولت و مجلس تحت پوشش استعفا

البته مشخص نیست وقتی نمایندگان مجلس شعار مبارزه با غزب و به هیچ گرفتن تحریمها را می دهند چرا در برابر پیامدهای مالی در انقباضی شدن بودجه دولت اینگونه واکنش نشان می دهند؟

اعتراض ها به بودجه 378 هزار میلیارد تومانی سال 93 کل کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش انتخاب  ؛ کیک بودجه در سالهای کم پولی  و پرپولی بودجه همیشه محل مناقشه دولت و مجلس بوده است. مجلسی ها در اولین وعده های خود برای انتخاب شدن و محبوب ماندن در حوزه انتخاباتی ، همواره ازکیک بودجه وعده می دهند حال آنکه دولتی ها الزام دارند که نهایت تلاش خود را در کمتر هزینه کردن منابع مصروف کنند.

این دو تقابل کافی است که بودجه همواره یکی از موضوعات پرچالش دولت و مجلس بماند.داستان فقط مربوط به ایران و دولت های سالهای گذشته و حال نیست.همه کشورها در نحوه هزینه کردن منابع و مصارف در فصول بودجه ریزی با چنین چالش هایی روبرو هستند.اما آنچه بودجه را در سالهای اخیر جذاب تر و پرچالش تر ساخته،رشد ناگهانی حجم و نحوه هزینه کردن منابع آن است.

اولین گام انحراف از بودجه منضبط شده سالهای 82 و 83 را دولت محمود احمدی نژاد در بدو شروع به کار برداشت.زمانی که بودجه سال 84 براساس جداول برنامه چهارم توسعه قرار بود،هدف رشد 8 درصدی در کنار 5/15 میلیارد دلار منابع ارزی در بودجه محقق سازد ،ناگهان با وعده پرداخت های خارج از ضابطه  در نیمه سال، به برداشت از حساب ذخیره اورد.خشت اول بی انضباطی که برداشته شد،هر سال دیوار بودجه کج شد،تا درنهایت بودجه سال 92 کل کشوربه نهایت بی انضباطی ،عدم شفافیت و عبور از قوانین و مقررات(طبق گزارش تفریغ بودجه 91) رسید.

بودجه 92 از همان آغاز با 80 هزار میلیارد تومان کسری با عدد 730 هزار میلیارد تومان بسته شد.بودجه ای که 120 میلیارد تومان آن مصارف عمومی بود و 56 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای آن پیش بینی شده بود.با این حال عملکرد 8 ماهه نخست سال سال جاری حکایت از جذب تنها 6 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دارد.

دولت یازدهم با عنایت به همین روند،تصمیم به واقعی کردن بودجه عمرانی در بودجه سال 93 کل کشور گرفت. از همین رو با کاهش 33 درصدی بودجه عمرانی برای سال 93 کل کشور، در راستای واقعی سازی اعداد بودجه گام برداشت. استدلال دولت این است که در سالهای گذشته دولت ارقام واقعی برای بودجه عمرانی در نظر نگرفته است.هر سال با رشد بادکنکی بودجه عمرانی تنها به وعده های نمایندگان پاسخ داده و در نهایت هیچ کدام از وعده ها محقق نشده است.

چه انکه عملکرد سالهای اخیر نشان می دهد که بودجه عمرانی تنها منبع تامین کسری بودجه های دولت بوده است.اما کاهش 33 درصدی بودجه عمرانی به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامده است. استعفای دسته جمعی 18 نماینده استان خوزستان و به دنبال آن استعفای نمایندگان استان کردستان و لرستان سبب بروز چالش جدی بین دولت و مجلس شده است.

البته مشخص نیست وقتی نمایندگان مجلس شعار مبارزه با غزب و به هیچ گرفتن تحریمها را می دهند چرا در برابر پیامدهای مالی در انقباضی شدن بودجه دولت اینگونه واکنش نشان می دهند.

اعتراض ها به بودجه عمرانی سال 93 کل کشور  همچنان ادامه دارد؛ این اولین بار است که نمایندگان در اعتراض به نحوه تقسیم بودجه که یک پدیده اقتصادی است، استعفا کرده اند.پیش از این هرگز سابقه نداشته که استعفای دست جمعی در اعتراض به یک پدیده اقتصادی صورت بگیرد.آخرین استعفای دست جمعی در مجلس ششم و دراعتراض به رد صلاحیت  گسترده نامزدهای انتخابات مجلس هفتم صورت گرفت که منجر به تحصن شد.
اخبار اقتصادی - انتخاب