اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوای وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد


اختلاف دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث شده تا وزارت بهداشت با گذشت بیش از شش ماه از پایان تحصیل دانش آموختگان رشته پرستاری واحد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، مدرک تحصیلی آنان را تایید نکند.

ایرنا: اختلاف دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث شده تا وزارت بهداشت با گذشت بیش از شش ماه از پایان تحصیل دانش آموختگان رشته پرستاری واحد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، مدرک تحصیلی آنان را تایید نکند.

اکنون حدود 25 نفر از دانش آموختگان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از این ناحیه دچار مساله شده و به دلیل نداشتن مدرک، برای گذراندن طرح و اشتغال در بیمارستان ها مشکل دارند.

بنا به اظهار مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، در حالی وزارت بهداشت از تایید مدرک این پرستاران خودداری می کند که پیش از این مدارک 37 نفر از همکلاسی های آنان را تایید کرده بوده است.

در شرایط کنونی این دانش آموختگان زن پرستاری، چوب دعوای نامعلوم وزارت بهداشت و درمان با دانشگاه آزاد اسلامی را می خورند و پس از چهار سال تحصیل با هزینه شخصی در این دانشگاه، بدون مدرک، قادر به ورود به بازار کار نیستند.

آنان خواستار مشخص شدن وضعیت مدرک تحصیلی خود از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با تایید این خبر از علت تایید نشدن مدارک تحصیلی حدود 25 دانش آموخته رشته پرستاری این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار بی اطلاعی کرد.

علی فیروزیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون وزارت بهداشت دلیلی برای امتناع از تایید مدارک این دانشجویان اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: در حالی این وزارتخانه از تایید مدارک این تعداد دانشجو خودداری می کند که پیش از این مدارک 37 نفر از همکلاسی های این گروه به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده و آن ها اکنون در حال گذراندن طرح هستند.

فیروزیان گفت: تایید نشدن مدارک 25 دانش آموخته نیمه اول سال 93 رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان باعث شده تا این افراد با وجود پایان تحصیل، نتوانند طرح خود را در بیمارستان گذرانده و یا در بیمارستانی استخدام شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افزود: کارگروه ارزیابی وزارت بهداشت و درمان از بخش های آموزشی این واحد دانشگاهی بازدید داشته و نظراتش را به شورای گسترش وزارت بهداشت نیز ارسال کرده است.

فیروزیان اضافه کرد: ما منتظر بررسی نتایج پرونده گزارش کارگروه ارزیابی وزارت بهداشت در شورای گسترش این وزارتخانه ایم و امیدواریم که نتیجه گزارش این شورا به تایید مدارک این فارغ التحصیلان بینجامد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در بیش از 60 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود پنج هزار و 500 دانشجو دارد که تاکنون 650 پرستار از دانشکده پرستاری این واحد دانشگاهی دانش آموخته شده اند.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: براساس اطلاعاتی که دانشجویان فارغ التحصیل رشته پرستاری ارایه کرده اند، دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بدون جلب نظر شورای گسترش، بیش از ظرفیت دانشجو پذیرش کرده است.

دکتر محمدحسین انصاری مود اظهار کرد: با این روند باید دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و یا شورای گسترش پاسخگوی اجحاف به دانشجویان فارغ التحصیل باشند.

وی اضافه کرد: قطعا نظام پرستاری استان پیگیری هایی را در این زمینه برای گرفتن حق و حقوق دانشجویان فارغ التحصیل انجام خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
درگیری میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای معرفی رشته‌های دانشگاهی جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تذکر وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تذکر وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - تذکر وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت وزارت بهداشت به تمامی رشته‌های علوم پزشکی گفت: متاسفانه ظرفیت‌های بیمارستانی دانشگاه‌های آزاد با تعداد دانشجوهای آنها همخوانی ندارد.

 با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست ساماندهی آموزش عالی اظهار کرد: در این نشست ادواری که توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت راهبردی برگزار می‌شود تمامی متولیان آموزش عالی کشور اعم از وزارت علوم، نماینده دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و همچنین وزارت بهداشت حضور دارند.

وی افزود: این نشست‌ با ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای مختلف آموزش عالی هم‌افزایی شکل می‌گیرد و در نتیجه آن، صدای آموزش عالی بهتر به گوش سیاستگذاران می‌رسد.

ضیایی با تاکید بر اینکه به فراخور شرایط هر یک از نشست‌های ساماندهی آموزش عالی یک گزارش از وضعیت، چالش‌ها و راه‌حل‌های آموزش عالی تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: در رابطه با نحوه تعامل بین دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت باید توجه داشت که در ارتباط بین این دو بخش بحث تعامل مطرح نیست بلکه وزارت بهداشت باید روی بخش آزاد نظارت داشته باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای رعایت استانداردها در زمینه آموزش علوم پزشکی، وزارت بهداشت علاوه بر دانشگاه‌های علوم پزشکی به سایر بخش‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد نظارت دارد، تصریح کرد: البته این نظارت کار ساده‌ای نیست در حال حاضر نیز با کندی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در رابطه با رعایت استانداردهای آموزشی، فراخوانی به دانشگاه‌های آزاد داده شده است که نحوه جذب دانشجو و اعلام ظرفیت پذیرش در این دانشگاه‌ها مطابق با ظرفیت، تجهیزات، هیات عملی و سایر امکانات مورد نیاز برای ارائه آموزش‌های علوم پزشکی باشد.

ضیایی با اشاره به اینکه نحوه پرورش نیروی انسانی علوم پزشکی در هر بخشی، اعتبار و آبروی وزارت بهداشت و نظام سلامت است، تصریح کرد: از این‌رو با توجه به اینکه دانش‌آموختگان این بخش با سلامت مردم سروکار دارند لازم است تاکید وزارت بهداشت بر ارتقای کیفیت باشد و ضمن آن توسعه کمی هدفمند نیز در نظر گرفته شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی آموزش علوم پزشکی گفت: یکی از مزایای بخش خصوصی در این زمینه بحث سرمایه‌گذاری در این بخش و بازگشت سرمایه در دانشگاه‌های آزاد است.

وی با اشاره به بحث لزوم استانداردسازی آموزش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد و کنترل فارغ‌التحصیلان این بخش خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاوتی بین بخش دولتی و آزاد وجود ندارد و در هر دو بخش لازم است حداقل‌های نظام سلامت رعایت شود.

ضیایی با ابراز تاسف از عدم هماهنگی ظرفیت‌های آموزش بیمارستانی در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با میزان پذیرش دانشجو اظهار کرد: به دلیل این عدم انطباق در ظرفیت‌ها، دانشگاه آزاد ناچار به استفاده از بیمارستان‌های غیرآموزشی برای تعلیم دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های غیرآموزشی امکانات و شرایط مورد نیاز برای آموزش دانشجویان را ندارند و اعتباربخشی نشده‌اند فضای مناسبی برای آموزش‌های بالینی به شمار نمی‌روند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به لزوم اعتباربخشی و ایجاد ظرفیت بیمارستانی متناسب با پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ آزاد گفت: طبق مذاکراتی که با دانشگاه آزاد در این زمینه شده است، امیدواریم این مشکل حل شود. 

اخبار دانشگاه - ایسنا